Telcos قرار است به طور جداگانه به کاربران 5G گزارش دهد

سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai) قرار است به زودی اپراتورهای مخابراتی مانند Bharti Airtel و Reliance Jio را هدایت کند تا گزارش جداگانه مشترکان 5G را آغاز کنند. این مقام همچنین از Vodafone Idea در مورد برنامه هایش برای راه اندازی سرویس های نسل بعدی سؤال کرده است.

Bharti Airtel و Reliance Jio خدمات 5G را از ماه اکتبر ارائه کرده‌اند، اما تاکنون، شرکت‌های مخابراتی تعداد کاربرانی که از این فناوری استفاده می‌کنند را گزارش نکرده‌اند.

یکی از مقامات رسمی به ET گفت: “Trai به زودی دستور العملی را برای اپراتورهای مخابراتی در مورد گزارش مشترکان 5G صادر خواهد کرد.” Trai همچنین به Vodafone Idea نامه نوشته است و به دنبال اطلاعاتی در مورد برنامه های راه اندازی 5G آنها است.

درخواست ET ارسال شده به Vodafone Idea در زمان انتشار بی پاسخ ماند. در حال حاضر، اپراتورها به طور ماهانه مشترکان بی سیم خود و تعداد زیادی از آنها را از پهنای باند (4G) گزارش می دهند. با این داده ها، Trai می تواند به راحتی اعداد مشترکین 2G و 4G را مشخص کند.

اما با راه‌اندازی 5G، تمایز مشخص نیست زیرا پهنای باند شامل مشترکین 4G و 5G می‌شود، که باعث می‌شود تنظیم‌کننده به دنبال شماره‌های جداگانه کاربران 5G باشد. شرکت‌های مخابراتی همچنین در گزارش‌های فصلی خود که پس از درآمد منتشر می‌شوند، درباره مشترکین 2G و 4G گزارش می‌دهند. Jio فقط مشترکین 4G دارد، Airtel و Vodafone Idea عمدتاً مشترکین 4G و 2G دارند و عملاً شبکه های 3G خود را خاموش کرده اند.

داستان های ET Prime را از دست ندهید! به روز رسانی روزانه کسب و کار خود را در واتس اپ دریافت کنید. اینجا کلیک کنید!