Telcos در برابر مجوز افتراقی ، جدا کردن لایه ها مقاومت می کند. بگو حرکت قهقرا

دهلی نو: ارائه دهندگان خدمات مخابراتی Jio ، Bharti Airtel و Vodafone Idea با ایده تنظیم کننده بخش در زمینه صدور مجوزهای افتراقی از طریق جدا کردن لایه های مختلف مخالفت کرده و گفته اند که چنین اقدامی می تواند منجر به عدم اطمینان تنظیم کننده و سرمایه گذار شود ، در یک نمایش نادر از اتفاق نظر در مورد بخشی موضوع.

جیو ، در مقاله خود در مورد مقاله مشاوره منتشر شده توسط سازمان تنظیم مقررات مخابراتی هند (Trai) ، گفت: مجوز همگرا برای شبکه و لایه خدمات ارائه دهنده وضوح و اطمینان به اپراتور سرمایه گذاری در شبکه است.

“ما معتقدیم که هر مرحله برای جدا کردن مجوز شبکه یک مرحله قهقرایی است که عدم اطمینان در رژیم صدور مجوز را ایجاد می کند ، بار انطباق را افزایش می دهد و بر سرمایه گذاری آینده در شبکه ها تأثیر منفی می گذارد.” جیو گفت ، روند یکسان سازی مجوز هنوز کامل نیست و جدا کردن “لایه های شبکه و خدمات با نوع کاملا جدیدی از رژیم صدور مجوز ، سطح زیادی از عدم اطمینان را در سیستم ایجاد می کند”.

طبق رژیم فعلی صدور مجوز ، لایه های زیرساختی ، شبکه ای و خدماتی تفکیک نشده و بخشی از مجوز یکپارچه هستند.

ترائی از ذینفعان در مورد مزایا و مشکلات احتمالی در داشتن یک رژیم مجوز جداگانه و اقدامات قابل استفاده برای کاهش موانع پرسیده بود. Vodafone Idea (Vi) گفت که جدا کردن برنامه ها نه ضروری است و نه مطلوب.

در این بیانیه آمده است ، هرگونه تغییر در چارچوب صدور مجوز که به پیکربندی مجدد مدلهای تجاری نیاز دارد ، ضد تولید خواهد بود و به سرمایه گذاریهای انجام شده توسط شرکتهای مخابراتی طی سالها آسیب می رساند.

در عوض ، “نیاز فوری به رسیدگی به موضوع اصلی عوارض نظارتی بالا ، نیاز به قیمت گذاری کف یا اتخاذ اصول اعتبار خط ورودی برای جلوگیری از مالیات مضاعف وجود دارد” ، وی در گزارش های خود گفت.

Airtel ، از طرف خود ، استدلال کرد که زمینه های اولویت دار مانند تقویت زیرساخت های مخابراتی و خدمات باند پهن به تزریق عظیم سرمایه احتیاج دارند.

این سرمایه گذاری برای طیف ، فناوری ، تجهیزات و ستون فقرات فیبر در طی دو سال آینده حدود 2 لك کرور تخمین زده شده است.