Reliance jio: IMC 2020: جیو می گوید 5G آماده است ، COAI می گوید صنعت هنوز آماده نیست

دهلی نو: Reliance Jio و بدنه صنعت اپراتورهای مخابراتی از نظر آمادگی برای 5G در یک رویداد صنعتی در روز چهارشنبه در اردوگاه های مخالف بودند.

روز چهارشنبه ، سونیل دات ، رئیس جمهور (دستگاه ها) در جیو ، تنها شرکت بازرگانی سودآور در هند ، هنگام سخنرانی در کنگره موبایل هند ، تأکید کرد که این شرکت از جنبه های مختلف برای 5G – از دستگاه ها به شبکه دیگر – کاملا آماده است.

اما SP کوچار ، مدیر کل انجمن اپراتورهای تلفن همراه هند (COAI) ، که جیو نیز عضو آن است ، به سلامت مالی دو عضو دیگر خود Vodafone Idea و Bharti Airtel اشاره کرد و افزود که اپراتورها باید در استفاده از موارد مربوط به 5G در مناطق روستایی قبل از سرمایه گذاری عظیم برای ایجاد بازده معنی دار.

این دیدگاه های متفاوت باعث انعکاس نظرات موکش آمبانی ، رئیس والدین Jio ، شرکت Reliance Industries می شود که روز سه شنبه در مورد آماده بودن تلفن برای ورود 5G در نیمه دوم سال 2021 صحبت کرد. فن آوری “و گفت که به طور گسترده ای در هند در طی دو تا سه سال به تصویب می رسد.

دوت در جریان کنگره موبایل هند که عملاً برگزار می شود گفت: “اگر یک شرکت دیجیتال آماده شده باشد ، من فکر می کنم این ما هستیم که برای 5G آماده هستیم.” “اعتماد به عنوان یک سازمان مانند گذشته در 4G ، جایی که مزایای اتصال از طریق JioPhones ما بسیار مقرون به صرفه تر بود ، تاکنون برای 100 میلیون نفر قدم برداشته است.”

وی افزود که اکنون انتقال پایگاه 2G و 3G گسترده 400 میلیون کاربر به 5G با همان روش بسیار مهم است.

وی افزود: “ما قرار است در آنجا حضور داشته باشیم تا از مشتریان نه تنها در زمینه دستی های سیار بلكه سایر خانه های متصل ، شركت متصل ، آموزش متصل به آن پشتیبانی كنیم. من فکر می کنم همه ما برای آن آماده هستیم. ”

اما کوچار گفت که امور مالی علاوه بر موارد استفاده ، شبکه ، طیف و دستگاه ها ، تعیین کننده اصلی 5G است.

وی گفت: “5G یک نسخه جدید نیست ، بلکه کاملاً یک فناوری جدید است ، بنابراین به تزریق سرمایه زیادی نیاز دارد ، اما در حال حاضر ، اپراتورها خونریزی می کنند.”

کوچار گفت ، دولت همچنین باید به تسهیلات تلفن های مخابراتی و سازندگان تجهیزات اصلی (OEM) که سرمایه های هنگفتی را در شبکه ها و تولیدات سرمایه گذاری می کنند ، نگاه کند.

سازندگان دستگاه هایی مانند Realme و طراحان چیپ ست مانند Mediatek گفتند که با 5G که قبلاً در سطح جهانی پذیرفته شده است ، آنها با اکوسیستم آماده دموکراتیک سازی – یا تسهیل پذیرش گسترده تر – 5G در هند هستند.

ماداوث شت ، مدیر عامل شرکت Realme در بحث گفت: “ما تضمین خواهیم کرد که هرچه بیشتر بتوانیم سخت افزار بیشتری ارائه دهیم و 5G را با ارزان ترین قیمت ، دموکراتیک کنیم.”

Anku Jain ، MD ، مدیاتک گفت: این بیماری همه گیر رفتار کاربرانی را که بیش از هر زمان دیگر به دستگاه های متصل وابسته اند ، به ویژه پایگاه کاربر جدیدی که از جمعیت جوان تر است ، منتقل کرده است.