RBI پیشنهاد Muthoot Finance را برای خرید شرکت مدیریت دارایی IDBI رد می کند

KOLKATA: بانک رزرو هند پیشنهاد وام دهنده غیر بانکی Muthoot Finance را برای خرید شرکت مدیریت دارایی IDBI به دلیل هم افزایی – یا عدم وجود آشکار آن رد کرد.

سازمان تنظیم مقررات به شرکت وام طلا گفت: “فعالیت حمایت مالی از یک صندوق سرمایه گذاری مشترک یا داشتن یک شرکت مدیریت دارایی متناسب با فعالیت NBFC عملیاتی نیست.”

IDBI بانک ، که قصد داشت تجارت صندوق های سرمایه گذاری مشترک خود را با 215 کرور روپیه برای مطابقت با مقررات بفروشد ، اکنون باید یک خریدار جدید پیدا کند. IDBI بانک ، که یکی از شرکت های تابعه شرکت بیمه زندگی است ، مجبور است سهم خود را در AMC واگذار کند ، زیرا LIC در حال حاضر یک واحد صندوق سرمایه گذاری مشترک دارد.

وام دهنده غیر بانکی مستقر در کرالا روز سه شنبه در یک پرونده تنظیم مقررات به بورس اوراق بهادار گفت: “ما می خواهیم به شما اطلاع دهیم که درخواست Muthoot Finance Ltd برای صدور گواهی عدم اعتراض توسط بانک ذخیره هند پذیرفته نشده است.”

موتوت یک سال قبل با مالکیت کامل شرکت مدیریت دارایی با بانک IDBI و IDBI Capital Markets & Securities ، IDBI Asset Management و IDBI MF Trustee قرارداد خرید سهام منعقد کرده بود.

Muthoot ، که وام هایی را در برابر جواهرات طلا ارائه می دهد ، دارای سودآوری بالایی است که به آن کمک می کند تا سرمایه و بودجه بالایی را حفظ کند ، خدمات سرمایه گذاران مودی روز دوشنبه گفت: “بودجه Muthoot ثابت بود زیرا ماهیت امن و بسیار نقدینگی وام های آن را قادر می ساخت تا از این طریق بودجه دریافت کند. بانک ها و سرمایه گذاران بدهی. افزایش قیمت طلا ، که حدود 90٪ از وام های شرکت را پشتیبانی می کند ، به بهبود وام ها و بازپرداخت ها کمک می کند. ”