RBI ضمن راه اندازی چارچوب ریسک ، بانک های روستایی را بالا می برد

بانک مرکزی روز جمعه با ارائه نقشها و چارچوبهای پیشرفته برای دو انتهای طیف پیچیدگی – بانکهای روستایی منطقه ای و مبادله پیش فرض اعتبار (CDS) سعی در گسترش و تعمیق اندازه و دامنه سیستمهای مالی خود داشت.

بازار قبلاً در مدیریت نقدینگی مازاد حاصل از خرید اوراق قرضه و ارزهای بانک مرکزی ، برای صندوق های سرمایه گذاری مشترک و شرکت های بیمه نقش مهمی داشته است. اما جاده ضرابخانه یک کار بهتر انجام داد: این امکان را برای یک شرکت کننده جدید ، بانک های روستایی منطقه فراهم کرد. اینها تاکنون مجاز نبودند به پنجره های نقدینگی بانک ذخیره و بازار پول تماس / اخطار دسترسی پیدا کنند.

برای تسهیل مدیریت کارایی بیشتر نقدینگی توسط وام دهندگان متمرکز در روستاها با نرخ رقابتی ، بانک مرکزی اعلام کرد تسهیلات تنظیم نقدینگی (LAF) و تسهیلات حاشیه ای حاشیه ای (MSF) را نیز به این وام دهندگان گسترش می دهد. همچنین به عنوان وام گیرنده و وام دهنده به آنها اجازه داده می شود در بازار پول فراخوان / اخطار شرکت کنند. دستورالعمل های دقیق به زودی صادر می شود.

اقدامات مختلف افزایش نقدینگی RBI باعث شده تا بانک ها به طور متوسط ​​بیش از 4 لور کرور مازاد نقدینگی را با بانک مرکزی پارک کنند. پرداخت سود این وجوه یک هزینه اضافی است و می توان آن را فقط از طریق بازپرداخت گسترده بازار با اجازه دادن به شرکت کنندگان بیشتر کاهش داد.

به طور جداگانه ، دامنه گسترش برای محصولاتی مانند CDS در نظر گرفته شده است. CDS برای محافظت در برابر نوسانات بهره در مقالات دارای امتیاز پایین ضروری است. دستورالعمل های CDS آخرین بار در ژانویه 2013 اصلاح شده است. همچنین تصویب قوانین مربوط به شبکه های دو جانبه همچنین می تواند پر کننده ای برای بازار CDS باشد. بر این اساس ، تصمیم گرفته شده است که دستورالعمل های CDS بررسی شود. RBI گفت ، پیش نویس دستورالعمل ها به زودی صادر می شود.