RBI به دو بانک تعاونی مجموعاً پانزده روپیه مجازات تعلق می گیرد

بمبئی: RBI روز چهارشنبه اعلام کرد که به دلیل عدم رعایت دستورالعمل های صادر شده توسط دو بانک تعاونی از جمله بانک تعاونی Millath ، Davangere (کارناتاکا) جریمه ای بالغ بر 15 روپیه را تعیین کرده است.

بانک رزرو هند (RBI) در بیانیه ای اعلام کرد که جریمه ای به ارزش 10 روپیه به بانک تعاونی میلات به دلیل “عدم پایبندی / نقض کلیه دستورالعمل های فراگیر و سایر دستورالعمل های اعمال شده به بانک” اعمال شده است.

در بیانیه ای دیگر ، گفته شد كه به دلیل نقض دستورالعمل های صادر شده توسط RBI در مورد ممنوعیت وام و پیش پرداخت به مدیران ، مجازات پولی به مبلغ 5 ليتر به شركت تعاونی Thiruvaikuntam Urban Bank Limited ، Thoothukudi (تامیل نادو) اعمال شده است.

در هر دو مورد ، این مجازات به دلیل نقص در رعایت مقررات قانونی اعمال شده است و قصد ندارد در مورد اعتبار هرگونه معامله یا توافق نامه ای که بانک ها با مشتریان خود منعقد کرده اند ، اعلام شود.

RBI گفت: گزارش بازرسی بانک تعاونی میلات ، بر اساس موقعیت مالی آن در تاریخ 31 مارس 2019 ، از جمله ، نقض / عدم انطباق با دستورالعمل های مجاز به برداشت بیش از مقدار تعیین شده و تحریم تازه وامها و پیش پرداختها با نقض دستورالعملهای صادر شده تحت چارچوب اقدام نظارتی (SAF).

در همین حال ، گزارش بازرسی از بانک شهری تعاونی Thiruvaikuntam ، بر اساس موقعیت مالی خود در تاریخ 31 مارس 2019 ، نشان داد که این بانک برخلاف دستورالعمل های صادر شده توسط RBI در این زمینه وام هایی را به مدیران خود تحریم کرده است.

اطلاعیه ها برای هر دو بانک صادر شد. RBI پس از در نظر گرفتن پاسخها و اظهارات شفاهی آنها در هنگام دادرسی شخصی ، به این نتیجه رسید که اتهامات عدم رعایت دستورالعملها اثبات شده و مجازات پولی را مجازاً اعمال می کند.