raghuram rajan: اجازه دادن به خانه های شرکتی برای داشتن بانک می تواند فاجعه بار باشد: Raghuram Rajan & Viral Acharya

راگورام راجان ، فرماندار سابق بانک ذخیره هند (RBI) و معاون وقت وی ویرال آچاریا با ایده اجازه دادن به خانه های صنعتی برای داشتن مجوزهای بانکی مخالفت کرده و این اقدام را “فاجعه بار” خوانده اند. راجان و آچاریا استدلال کرده اند که اجازه ورود خانه های سازمانی به سیستم بانکی می تواند تمرکز قدرت سیاسی و اقتصادی در دست چند خانه تجاری را تشدید کند.

راجان و آچاریا در مقاله ای که در صفحه LinkedIn سابق ارسال شده استدلال کردند: “سابقه چنین وام های متصل شده به طور قابل توجهی فاجعه بار است – چگونه بانک می تواند وام های خوبی بدهد که متعلق به وام گیرنده باشد؟”

“خانه های تجاری بسیار بدهکار و از نظر سیاسی دارای بیشترین انگیزه و توانایی فشار در مجوزها هستند. این امر اهمیت سیاست پول را بیش از پیش در سیاست های ما افزایش می دهد و ما را در معرض تهاجم مستبدانه قرار می دهد. ”

راجان و آچاریا همچنین علیه کاهش زمان تبدیل بانک های پرداخت برای تبدیل به بانک بحث کردند. کمیته توصیه کرده است که زمان تبدیل را از شش سال فعلی به 3 سال کاهش دهید. در آخرین بانک پرداخت که توسط Paytm و Reliance Jio اداره می شود ابراز تمایل کرده اند که به یک بانک مالی کوچک تبدیل شود.

آنها گفتند: “احتمال دوم این است كه یك خانه صنعتی دارای مجوز بانك پرداخت می خواهد به بانك تبدیل شود.” “یک توصیه از گروه کاری داخلی که درک آن به همان اندازه دشوار است کوتاه کردن زمان چنین تحولی از پنج به سه سال است ، بنابراین شاید توصیه های شگفت آور باید با هم بخوانند.”

هفته گذشته تنظیم کننده توصیه های گروه کاری داخلی خود را که برای بررسی مالکیت در بانک های خصوصی هند تشکیل شده بود ، منتشر کرد. این گروه کاری در پیشنهاد خود تنها پس از ایجاد تغییرات قانونی در قانون تنظیم بانکداری ، به طور مساعدی به اجازه دادن به خانه های صنعتی به عنوان مروج بانک نگاه کرده است.

RBI تاکنون در مورد مالکیت بانکی توسط خانه های بزرگ بسیار محتاط بوده است. تنظیم کننده بانکی در مورد تعارض منافع ، نگرانی های مربوط به حاکمیت ، تخصیص نادرست اعتبار و خطرهای تمرکز نسبت به احزاب غیر مرتبط احتیاط کرده است که ممکن است در خانه های شرکتی بتواند بانک داشته باشند. برخی از شرکت های بزرگ در گذشته درخواست مجوز بانکی می کردند ، اما بعداً نامزدی خود را پس گرفتند.

با ایجاد سایه تردید بر احتمال تأثیر سیاسی بر تنظیم کننده ، این دو گفتند که آیا هیئت مدیره RBI در آینده غیرسیاسی خواهد ماند یا خیر محل بحث است.

“آیا تنظیم کننده نمی تواند بین مشاغل” مناسب و مناسب “و سایه افتراق قائل شود؟ می تواند ، اما باید کاملاً مستقل باشد ، و دارای یک هیئت کاملاً غیرسیاسی باشد. اینکه آیا این شرایط همیشه وجود دارد قابل بحث است یا خیر. “راجان و آچاریا در مقاله مشترک خود گفتند.

آنها افزودند كه اگر بانكی به رهبری یك خانه صنعتی در آینده از كار بیفتد ، هزینه های كمك برای دولت بسیار بیشتر خواهد شد.

این دو نفر خاطرنشان کرد: “پس از اعطای مجوز بانکی ، وسوسه دارنده پروانه استفاده نادرست از آن به دلیل فرصت های خودپرداخت خواهد شد.” “هند تعداد مروجانی را دیده است که در زمان صدور مجوز ، یک آزمون مناسب و مناسب را گذرانده اند. هزینه های نجات برای اوراق بهادار می تواند به طور قابل توجهی بیشتر باشد ، وقتی که صحبت از مجوزهای بانکی برای خانه های صنعتی می شود ، که بسیار بزرگ آغاز می شود. ”

آنها همچنین زمان تغییر در وضعیت RBI را زیر سوال بردند ، به خصوص وقتی سه بانک از جمله دو بانک تجاری برنامه ریزی شده در یک سال گذشته شکست خورده اند. بله بانک توسط انبوهی از بانک ها از جمله بانک دولتی هند وثیقه داده شد ، بانک لاکشمی ویلاس اخیراً توسط DBS مستقر در سنگاپور وثیقه داده شد در حالی که بخش بزرگی از سپرده گذاران هنوز پول خود را در بانک تعاونی پنجاب و ماهاراشترا دریافت نمی کنند .

“چرا فوریت برای تغییر در این مقررات وجود دارد؟ به هر حال ، کمیته ها به ندرت از حالت آبی خارج می شوند. آیا تغییری چشمگیر در برداشت ایجاد شده است که به آن پاسخ می دهد ؟، “راجان و آچاریا می گویند. “جالب توجه است ، IWG در پیوست خود گزارش می دهد كه همه متخصصانی كه با آنها مشورت كرده اند به جز یكی” بر این عقیده بودند كه خانه های بزرگ شركت / صنعتی مجاز به ترویج بانك نیستند “. اما این تغییر را توصیه می کند! ”