OneWeb از ورشکستگی خارج می شود ، Sunil Mittal را به عنوان رئیس اجرایی معرفی می کند

دهلی نو: سونیل بهارتی میتال ، رئیس شرکت بهارتی ، به عنوان رئیس اجرایی OneWeb ، یک شرکت ارتباطات ماهواره ای با مدار پایین زمین (LEO) منصوب شد که اکنون از ورشکستگی خارج شده و خدمات ارتباطی تجاری را در اواخر سال 2021 آغاز می کند.

در بیانیه ای که روز جمعه صادر شد ، میتال گفت: “ما مشتاقانه منتظر مشاركت با افرادی هستیم كه برای ورود به این عصر جدید فضایی مصمم هستند. تقاضای برآورده نشده ای در سراسر جهان برای اتصال باند پهن وجود دارد و ما قصد داریم ماموریت اجتماعی OneWeb را ادامه دهیم. ”

میتال افزود كه تسهیلات JV در جهت كاهش هزینه خدمات و گشودن موارد استفاده جدید برای تأخیر پهنای باند با تأخیر كم كار خواهد كرد.

OneWeb همچنین از انتصاب نیل مسترسون به عنوان مدیر اجرایی خبر داد. قبل از پیوستن به OneWeb ، مسترسون به عنوان مدیر عامل در تامسون رویترز کار می کرد. علاوه بر این ، دو عضو هیئت مدیره غیر اجرایی به نمایندگی از دولت انگلستان که در حال حاضر مراحل استخدام عمومی خود را طی می کند ، اعلام خواهد شد.

در این بیانیه افزوده شده است که پرتاب ماهواره در طول سالهای 2021 و 2022 ادامه خواهد داشت و OneWeb اکنون در مسیر آغاز خدمات ارتباطی تجاری به انگلیس و منطقه قطب شمال در اواخر سال 2021 است و در ارائه خدمات جهانی در سال 2022 گسترش خواهد یافت.

کنسرسیومی از دولت انگلستان و Bharti Global یک میلیارد دلار در دارایی های جدید خود به OneWeb سرمایه گذاری کرده اند که به این شرکت کمک می کند تا از ورشکستگی فصل 11 ایالات متحده خارج شود. علاوه بر این ، سیستم های Hughes Network و SoftBank همچنین بودجه 50 میلیون و 90 میلیون دلاری را به OneWeb اعلام کرده اند.

دولت انگلیس و بهارتی گلوبال هر یک 42.2٪ سهام OneWeb را در اختیار دارند و دیگران 15.6٪ را در اختیار دارند.

Bharti Global بازوی خارج از شرکت Bharti Enterprises است – شرکت هلدینگ Bharti Airtel ، دومین شرکت بزرگ تجارت هند.

میتال افزود ، OneWeb دارای طیف جهانی ارزشمندی با حقوق اولویت است و این مشارکت از 3.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده تا به امروز و ماهواره هایی که در مدار هستند ، برای تأمین حقوق استفاده شرکت بهره مند خواهد شد.

ET پیشتر گزارش داده بود كه OneWeb به زودی برای تأمین حقوق فرود برای استفاده از ظرفیت سیستم های ماهواره ای این شركت در هند برای ارائه سریع خدمات باند پهن بی سیم ، برنامه ای را به مركز ملی ارتقا & و مجوز فضایی هند (IN-SPACe) ارائه می دهد.

IN-SPACe ، به نوبه خود ، یک نهاد نظارتی مرکزی است که وظیفه دارد سرمایه های خصوصی را به بخش فضایی جذب کند و زمینه ای برای رقابت برای شرکت های بخش خصوصی ایجاد کند.

JV که امیدوار است خدمات باند پهن باند پرسرعت و کم تأخیر را در مناطق روستایی / دورافتاده ارائه دهد – با هدف استفاده از پروژه های SpaceX Starlink الون ماسک و پروژه Kuiper مرتبط با آمازون از جف بزوس.

OneWeb در حالی که می خواست مجموعه ای از ماهواره ها را برای تحویل باند پهن بی سیم در سطح جهان بسازد ، ورشکست شد.

OneWeb شروع به ارائه خدمات باند پهن باند پرسرعت در هند از اوایل سال 2022 با استفاده از صورت فلکی ماهواره مدار پایین زمین (LEO) 648 فرد می کند.

Bharti به دنبال پشتیبانی Isro برای ساخت پایانه های دسترسی ارزان قیمت برای خدمات آینده OneWeb است.

این پیشرفت در شرایطی اتفاق می افتد که دولت بخش فضایی را گشوده و در تلاش است زمینه سازنده ای برای سازندگان ماهواره های خصوصی ، پرتابگرهای ماهواره و ارائه دهندگان خدمات مبتنی بر فضا برای سرمایه گذاری تهاجمی در هند ایجاد کند.