narcl: بانک‌های PSU دارایی‌هایی را برای فروش به NARCL پس از اصرار وزارت دارایی فهرست می‌کنند

افراد آگاه از توسعه گفتند که شرکت بازسازی دارایی های تحت حمایت دولت، حساب های حدود 300 شرکت آسیب دیده را با وام های انباشته 3 میلیون روپیه برای خرید در سال مالی جاری ارزیابی خواهد کرد.

افراد ذکر شده در بالا گفتند، در پی اصرار دو هفته گذشته از سوی وزارت دارایی، اکثر بانک های دولتی شرکت هایی را شناسایی کردند که ترجیح می دهند به شرکت بازسازی دارایی ملی (NARCL) بفروشند. NARCL حدود 20 تا 25 حساب را از لیست برای کسب در این سال مالی شناسایی خواهد کرد.

این لیست شامل صنایع Videocon، Future Retail، Future Enterprises، GTL، Visa Steel، Kwality، Gayatri Projects، Era Infra، Reid and Taylor India، و Coast Energen است.

طی جلسه اخیر با مدیران عامل بانک های بخش دولتی، وزارت دارایی به وام دهندگان دستور داد تا فروش وام های NARCL را که برای کمک به بانک ها برای تمیز کردن دفاترشان راه اندازی شده بود، فعالانه در نظر بگیرند.

بانک های PSU پس از FinMin Nudge دارایی هایی را برای فروش به NARCL فهرست می کنند

در هفته‌های اخیر، NARCL پیشنهاد خرید صنایع ویداربا را با ۱۱۵۰ کرور، رولتا با ۶۰۰ کرور و VOVL را با ۱۱۰۰ کرور روپیه داده است.

وام دهندگان در مرحله پیشرفته انعقاد اسناد مربوط به قندها و مواد شیمیایی Dharani هستند که NARCL برنده مناقصه در مزایده چالشی سوئیس اعلام شد. برای خرید 619 کرور وام، 222.5 کرور روپیه ارائه کرد.

Rainbow Papers وام بعدی است که به حراج گذاشته می شود که در آن NARCL پیشنهاد لنگر 87 کرور روپیه برای وام های 1136 کرور روپیه داده است.

امسال انتظار می‌رود NARCL کسب وام‌ها را تسریع بخشد زیرا پس از یک سال فعالیت در حال حاضر، تخصص کسب کرده است.

سال مالی گذشته، هدف خود تحمیلی خرید وام های 50000 کرور روپیه را در طول مشکلات اولیه برای راه اندازی ARC تازه تاسیس، از دست داد.

در سال مالی 23، NARCL وام 10378 کرور روپیه ای از سه شرکت – Jaypee Infratech، SSA International و Helios Photo Voltaic به دست آورد. هر سه وام به مبلغ 3636 کرور روپیه از طریق ترکیبی از رسیدهای نقدی و اوراق بهادار به دست آمدند.

NARCL برای بسیاری از شرکت ها پیشنهادهای الزام آور ارائه کرده بود، اما برخی از پیشنهادات رد شدند، در حالی که در برخی موارد، وام دهندگان پیشنهادات متقابل بهتری دریافت کردند.

به عنوان مثال، وام دهندگان پیشنهاد 360 کرور روپیه برای GTL را رد کردند زیرا کمتر از انتظارات آنها بود. وام دهندگان به دنبال 550 کرور روپیه از ARC بودند. به طور مشابه، آنها قصد دارند وام McNally Bharat را به Nalwa Steel بفروشند که هفته گذشته 424.2 کرور روپیه ارائه کرد. همچنین 228 کرور روپیه برای خرید شرکت میتال پیشنهاد کرد، اما وام دهندگان این وام ها را به Phoenix ARC فروختند، که پیشنهاد متقابل بهبود یافته 405 کرور روپیه ارائه کرد.

همه پیشنهادات NARCL دارای ساختار 15:85 هستند – 15٪ مبلغ پرداختی از قبل پرداخت می شود و 85٪ باقی مانده در بازپرداخت بدهی ها پرداخت می شود. دولت هرگونه کسری در بازیابی وعده داده شده را همانطور که در بودجه سال مالی 21 اعلام شده تضمین می کند.