Lakshmi Vilas Bank: قطعنامه سریع RBI از بانک Lakshmi Vilas برای حفظ ثبات بخش: S&P

S&P Global Ratings روز پنجشنبه گفت که بانک مرکزی رزرو هند با حل سریع بانک Lakshmi Vilas با مشکل روبرو می شود و به حفظ ثبات در سیستم بانکی کمک می کند.

بانک رزرو پیشنهاد کرده است که بانک Lakshmi Vilas (LVB) با DBS Bank India Ltd (DBIL) ادغام شود. به عنوان بخشی از این پیشنهاد ، DBIL ، شرکت تابعه کامل بانک DBS مستقر در سنگاپور ، 2500 کرور روپیه را به واحد تجاری ادغام شده برای حمایت از موقعیت مالی خود تزریق می کند.

S&P گفت این معامله برای بخش بانکی هند مثبت است و موجب تسکین بسیار مورد نیاز LVB می شود که سالهاست با مشکل دست و پنجه نرم می کند.

بانک ذخیره هند (RBI) وام دهنده بخش خصوصی را در سپتامبر 2019 تحت اقدامات اصلاحی سریع (PCA یا تحت نظارت بانک مرکزی) قرار داده بود و از آن زمان جستجو برای یک شوالیه سفید آغاز شده بود.

S&P گفت: “وضوح سریع RBI در مورد بانک Lakshmi Vilas با مشکل روبرو خواهد شد و به حفظ ثبات در سیستم بانکی کمک می کند. ما معتقدیم RBI هنگام در نظر گرفتن خواستگاران بالقوه LVB ، ترازنامه و سرمایه سالم DBIL را در نظر گرفت.”

LVB که فقط 0.2 درصد سهم بازار را در اختیار دارد ، تنها بانک غیر دولتی تحت PCA است. اخیراً ، سهامداران LVB در جلسه سالانه خود ، هفت مدیر بانک از جمله مدیر عامل و مدیر عامل آن را برکنار کردند. S&P گفت RBI باید وارد عمل شود و هیئتی متشکل از سه مدیر مستقل را تعیین کند.

آژانس رتبه بندی مستقر در ایالات متحده اظهار داشت که دولت هند همیشه از بخش بانکی بسیار حمایت می کند زیرا به طور مداوم با ترویج ادغام موسسات مضطرب با وام دهنده های قوی تر از بانک های ضعیف تجاری حمایت می کند.

در طول تاریخ این اجازه را به بانک های تجاری نداده است و به سرعت برای رفع مشکلات وارد عمل شده است. در این مورد نیز ، RBI و دولت به سرعت گام برداشتند تا از خسارت طلبکاران ، از جمله سپرده گذاران جلوگیری کنند و ثبات سیستم را حفظ کنند.

S&P گفت: “از نظر ما ، تصمیم RBI در نظر گرفتن یک بانک خارجی ، فراتر از نهادهای داخلی ، برای نجات LVB نشان دهنده تمایل آن برای کنترل دارایی های بانکی در نهادهای خارجی است.”

در كمك بخش خصوصی بله بانك با مسئولیت محدود در اوایل سال جاری ، RBI از دولت ایالتی هند و دیگر بانك های بزرگ هند برای پشتیبانی سرمایه خواستار شد.

S&P گفت: خرید LVB تاثیری مادی بر وضعیت مالی DBS نخواهد داشت. LVB در مقایسه با DBS کوچک است و کمتر از 1 درصد از کل دارایی های این گروه را تشکیل می دهد. گفته شد ، LVB به طور قابل توجهی رد پای DBIL را در هند گسترش می دهد.

از 30 سپتامبر سال 2020 ، LVB 563 شعبه داشت ، در حالی که DBIL 27 شعبه دارد.

S&P افزود: “این ادغام می تواند DBIL را با حضور فیزیکی معناداری فراهم کند ، که به اعتقاد ما برای تکمیل استراتژی دیجیتال بانک در هند در حال پیگیری است. LVB همچنین به DBS کمک می کند تا به عمق قسمتهای جنوبی هند نفوذ کند.”