Kaushik Basu: پیشنهاد اجازه دادن به خانه های تجاری برای گام برداشتن در جهت بد در جهت بد: Kaushik Basu

دهلی نو: پیشنهاد اقتصاددان ارشد پیشین بانک جهانی کاوشیک باسو گفت: پیشنهاد گروه کاری RBI برای اجازه دادن به خانه های شرکتی برای تأسیس بانک یک گام “زیبا” در “جهت بد” است و ممکن است منجر به سرمایه داری ناخوشایند و بی ثباتی مالی نهایی شود. پنجشنبه.

باسو در ادامه گفت که دلیل خوبی وجود دارد که چرا همه اقتصادهای موفق دارای یک خط تقسیم مشخص بین صنایع و شرکت ها از یک طرف و بانک ها و سازمان های وام دهنده از سوی دیگر هستند.

وی گفت: “پیشنهاد گروه کاری داخلی بانک ذخیره هند ، اجازه دادن به خانه های شرکتی هند برای مالکیت و اداره بانک ها ، قدم خوبی در جهت بد است.”

باسو ، که در دوره UPA مشاور اقتصادی نیز بود ، در نگاه اول گفت ، این ممکن است خوب به نظر برسد زیرا ارتباط نزدیک بین شرکت های صنعتی که می خواهند وام بگیرند و بانک هایی که می خواهند وام دهند ، فعالیت های وام را تسریع می کند و بخش بانکی را کارآمدتر نشان می دهد.

“شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد وام های متصل بزرگترین عامل ایجاد وام های بد در سال 1997 در آسیا بوده است که منجر به بحران شرق آسیا شده است”

– کاوشیک باسو

“اما چنین وام های متصل تقریباً گام به سوی سرمایه داری بی پروا است ، جایی که چند شرکت بزرگ فضای کسب و کار را در کشور تصرف می کنند ، و به آرامی بازیکنان کوچکتر را از بین می برند.” همچنین استدلال می کند که وام های متصل می توانند منجر به بی ثباتی مالی نهایی شوند.

هفته گذشته ، یک گروه کاری داخلی (IWG) که توسط بانک ذخیره هند (RBI) تشکیل شده است ، توصیه های مختلفی را ارائه داده است ، از جمله اینکه شرکت های بزرگ مجاز هستند فقط پس از اصلاحات لازم در قانون تنظیم بانکداری ، بانک ها را تبلیغ کنند.

“شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد وام های متصل بزرگترین دلیل ایجاد وام های بد در سال 1997 در آسیا بوده است ، که منجر به بحران شرق آسیا شد که از تایلند آغاز شد و به عنوان یکی از بزرگترین سقوط های مالی در این کشور به وجود آمد. جهان ، “اشاره کرد.

این اقتصاددان برجسته گفت: قانون مقررات بانکی هند ، 1949 ، که در اصل قانون شرکت های بانکی بود ، 1949 قانونی کاملاً ساخته شده است ، افزود: این قانون بیانگر پیچیدگی بنیانگذاران هند مدرن است. باسو ، با این حال ، خاطر نشان کرد که زمان تغییر کرده است و دلایلی برای اصلاح برخی از بخشهای آن وجود دارد.

“من فکر می کنم ایجاد راه برای برخی از شرکت های مالی غیر بانکی (NBFC) ، که توسط خانه های صنعتی کنترل نمی شود ، به بانک های مناسب توجه جدی است.

وی اظهار داشت: “اما تغییری در قانون که به خانه های صنعتی امکان مالکیت و اداره بانک ها را می دهد اقدامی کاملاً اشتباه و دستورالعملی برای دو نتیجه احتمالی است – سرمایه داری ناخوشایند و سقوط مالی.”

اخیراً ، راگورام راجان ، فرماندار سابق RBI و ویرال آچاریا ، معاون سابق فرماندار در مقاله مشترک گفته اند كه پیشنهاد گروه کاری RBI برای اجازه دادن به راه اندازی خانه های شرکتی “یک بمب” است و در این مقطع مهم تر است به محدودیت های آزمایش شده در مشارکت خانه های تجاری در بخش بانکی.