IRDAI پیش نویس بازپرداخت سهامدار جبران خسارت در ادغام بیمه ها را صادر می کند

دهلی نو: تنظیم کننده IRDAI پیش نویس آیین نامه ای را برای تعیین خسارت به سهامداران در ادغام شرکت های بیمه ارائه کرده است ، که براساس آن پرداخت بر اساس ارزش باقیمانده دارایی است.

در پیش نویس اعلامیه ای که سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند (IRDAI) گفت: “… غرامت سهامدارانی که حقوق آنها در برابر بیمه گر متعهد کاهش یافته است … بر اساس ارزش باقیمانده دارایی پرداخت خواهد شد”. نظرات سهامداران را تا 20 نوامبر دعوت کرده است.

ارزش باقیمانده ، اضافه شده ، برابر با ارزش دارایی های بیمه گر خریداری شده همان روز بلافاصله قبل از روز تعیین شده خواهد بود ، منهای کل مبلغ بدهی ها.

علاوه بر این ، جبران خسارت باید “به صورت نقدی و / یا به صورت غیر نقدی یا جزئی به صورت نقدی و بخشی به طور غیرنقدی پرداخت شود”.

طبق بند 37A (4A) قانون بیمه ، 1938 ، سهامداران و اعضایی که حقوق آنها تحت تأثیر طرح ادغام یا ادغام قرار گرفته است ، مستحق جبران خسارت خواهند بود.

آیین نامه های IRDAI (روش تعیین خسارت به سهامداران در مورد ادغام بیمه گر تحت برنامه ای که تحت بخش 37A تهیه شده است) ، 2020 همچنین مقررات جداگانه ای را برای پرداخت غرامت ادغام / ادغام شعبه بیمه گر اتکایی خارجی پیشنهاد می کند.

در این پیش نویس گفته شده است كه در صورتي كه مبلغ غرامت ارائه شده برای دارندگان كمتر از 10 درصد سرمايه پرداخت شده بيمه گر اكتسابی كه غرامت به او پرداخت می شود ، قابل قبول نباشد ، اشخاص متضرر ممكن است درخواست تجدیدنظر در استیناف اوراق بهادار را داشته باشند دادگاه

مدت زمان درخواست تجدیدنظر توسط IRDAI تعیین می شود که نباید از 30 روز از تاریخ تحمیل غرامت کمتر باشد.

هدف از مقررات پیشنهادی پیش بینی نحوه تعیین خسارت برای سهامدارانی است که “منافع آنها در برابر بیمه گر یا حقوقی که علیه آنها حاصل می شود” ناشی از تجمیع آنها کمتر از علاقه وی به حق بیمه یا بیمه گر اصلی آن است.