irdai: پرونده تخلفات GST: وزارت دارایی از رسیدگی به درخواست بیمه گذاران خودداری کرد و موضوع را به ایردای ارجاع داد

وزارت دارایی از مداخله در درخواست تسهیلات ارائه شده توسط صنعت بیمه، که با مجازات مقامات مالیاتی برای تخلفات مالیات بر ورودی مالیات کالا و خدمات (GST) مواجه است، خودداری کرده است. افراد آگاه به این موضوع گفتند که این وزارتخانه موضوع را به سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند (ایردای) ارجاع داده است. مقامات، فرار مالیاتی ادعایی را بیش از 2000 کرور روپیه می‌دانند.

این صنعت در هفته اول آوریل به بخش درآمد مراجعه کرده بود تا نگاهی ملایم به عملکرد کمیسیون در سراسر صنعت داشته باشد و این تخلفات را به عنوان فرار عمدی تلقی نکند. در نامه‌ای به این بخش که توسط 22 بیمه‌گر و واسطه امضا شد، صنعت همچنین خواستار رهایی از احضارهای مکرر و جریمه‌های سنگین اعمال شد.

یکی از مقامات به ET گفت: “ما نمی توانیم در تحقیقات دخالت کنیم و اگر موضوعی در مورد کمیسیون ها وجود دارد، ایردای مرجع است، بنابراین آنها به آنها ارجاع داده شدند.”

یک تحقیق مشترک توسط اداره کل اطلاعات GST و بخش IT نشان داد که شرکت‌های بیمه هنجارهای کمیسیون Irdai را دور می‌زنند و مبلغ بیشتری را به نمایندگان و واسطه‌هایی می‌پردازند که در قبال صورت‌حساب‌هایی که به گفته مقامات جعلی هستند، بیمه نامه‌هایی را می‌فروشند.

اداره مالیات ادعا کرده است که شرکت های بیمه از اعتبار مالیاتی ورودی (ITC) بدون عرضه کالاها و خدمات اساسی، بر اساس فاکتورهای جعلی ارائه شده توسط این واسطه های بیمه، استفاده کرده اند.

DGGI برای 16 شرکت بیمه و نیم دوجین واسطه اخطاریه ها و مطالبات مالیاتی وضع کرده است.

ET اولین نفری بود که در 29 سپتامبر 2022 درباره تحقیقات در مورد نقض احتمالی اعتبار مالیات ورودی GST توسط بیمه‌گران و در 24 ژانویه درباره تحقیقات مشابه توسط بخش مالیات بر درآمد گزارش داد.

ET همچنین در 19 آوریل گزارش داده بود که اداره مالیات بر درآمد اخطاریه هایی را برای برخی از بانک ها نیز در این مورد صادر کرده است.

شرکت های بیمه از خود دفاع کردند و گفتند کمیسیون های پرداختی به واسطه ها یکسان نیست – برای برخی از محصولات پرفروش ممکن است تا 85 درصد و برای برخی دیگر بسیار کمتر باشد.

به گفته این صنعت، فاکتورها برای پرداخت آن کمیسیون اضافی افزایش یافته و قصد فرار مالیاتی نداشتند، زیرا سقف کمیسیون تعیین شده توسط IRDAI بسیار کم بود.

مدیران شرکت بیمه که نخواستند نامشان فاش شود، گفتند که IRDAI هنوز پاسخی نداده است.

مقامات هیئت مرکزی مالیات‌های غیرمستقیم و گمرکات (CBIC) و هیئت مرکزی مالیات‌های مستقیم (CBDT) گفتند که وزیر دارایی از آنها خواسته است در جلسه بررسی هفته گذشته در مواردی که موردی برای “نکول عمدی” وجود دارد، اقدام جدی انجام دهند. .

یکی دیگر از مقامات افزود: «یک مورد واضح از تقلب در اعتبار مالیات ورودی وجود دارد و ما اطلاعات خود را برای پشتیبانی داریم، بنابراین همه تذکرات طبق قانون است.

نیراج شاه، مدیر مالی بیمه عمر HDFC، در پاسخ به سوالی درباره این موضوع در تماس با درآمد در 26 آوریل، گفت که این یک “مسئله در سطح صنعت است، و درخواستی برای ارائه اطلاعات در مورد کسوراتی که در ورودی استفاده شده است وجود دارد. اعتبار مالیاتی.”

این شرکت با مسئولین همکاری کرده و تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار آنها قرار داده است.

او گفت: “ما منتظریم که از آنها در مورد یک برنامه رسمی اطلاع رسانی کنیم.”