IMC 2020: نوکیا می گوید: زمان انتقال به استقرارهای تجاری 5G و نه آزمایشی

دهلی نو: زمان آن فرا رسیده است که هند باید به استقرارهای تجاری برود و نیازی به انجام آزمایش های میدانی نسل پنجم یا 5G نیست ، یک مدیر ارشد شرکت دنده مخابراتی فنلاند سه شنبه گفت.

سانجی مالک ، رئیس بخش “ما در مورد آزمایشات 5G در اکوسیستم هند صحبت می کنیم و اکنون در آنجا فناوری تجاری آزمایش شده و در حال گسترش است ، و نیازی به انجام آزمایشات نیست و می تواند مستقیماً وارد تبلیغات تجاری شود تا دوره زمانی ما را کاهش دهد.” از بازار هند در نوکیا گفت.

مالک در حال سخنرانی در چهارمین دوره کنگره موبایل هند (IMC) بود که توسط انجمن اپراتورهای تلفن همراه هند (COAI) برگزار شد.

“وقتی 4G به هند آمد ، ما چهار سال از جهان عقب بودیم. در 2G و 3G ، حتی بیشتر از آن. ما باید 2021 را به عنوان سال 5G بسازیم ، و اگر در سال 2021 نباشد ، با تأخیر روبرو خواهیم شد” مجری افزود.

در حالی که هنوز وزارت ارتباطات (DoT) با مهلت زمانی برای حراج طیف در باند 3300-3600MHZ ارائه نشده است ، تامین کنندگان تجهیزات شبکه چند ملیتی مانند نوکیا ، اریکسون ، هواوی و ZTE از راه اندازی شبکه های نسل بعدی حمایت می کنند در هند همزمان با بازارهای بالغ در سراسر جهان.

مالک گفت که 5G چیزی فراتر از رادیو است. وی گفت: “این (5G) درمورد حمل و نقل ، بک هال ، ویروس سازی و ابری سازی است.”

سازنده چرخ دنده فنلاندی گفت که دستیابی به فیبر 100٪ عملاً امکان پذیر نیست و نیاز به باز کردن باند E و V برای نیازهای صنعت وجود دارد.

مدیر ارشد اجرایی گفت: “بحث در مورد موارد استفاده 5G وجود دارد اما عرضه تقاضا ایجاد می کند و ما باید موارد استفاده را برای روستاهای هند ایجاد کنیم تا شکاف دیجیتالی را برطرف کنیم.”

مگنوس اوربرینگ ، مدیر ارشد فناوری (آسیا و اقیانوسیه) در اریکسون گفت که 5G تماماً مربوط به بنگاه های اقتصادی است و اگر به تأخیر بیفتد ، شرکت های دیگر کشورها پیش قدم می شوند.

اوربرینگ گفت: “هند دارای یک مزیت بزرگ در مقیاس است. برای هر شرکت ، 4G نقطه شروع است.”

این شرکت سوئدی اخیراً با یافته ای اعلام کرده است که تا سال 2026 ، 3.5 میلیارد مشترک در سراسر جهان وجود دارد که هند به یک چهارم کمک می کند.

مدیر ارشد اجرایی با استناد به این مطالعه گفت: “530 میلیون مشترک تلفن هوشمند تا سال 2026 به هند اضافه می شود. این بسیار زیاد است.”

با این وجود اوربرینگ گفت که در بازار هند با ابتکار عمل جاه طلبانه دیجیتال هند پتانسیل وجود دارد ، اما این صنعت نیاز به وضوح در مورد حق راه و نقشه راه طیف دارد زیرا وی معتقد است که یک حرکت اولیه در نسل بعدی فناوری مزیت آشکار