Govt اتصال کابل فیبر نوری زیردریایی بین جزایر کوچی و لاکشادویپ را تأیید می کند

دهلی نو: دولت روز چهارشنبه تهیه اتصال فیبر نوری زیردریایی بین جزایر کوچی و لاکشادویپ را تصویب کرد که هزینه آن 1072 کرور روپیه است.

این پروژه که توسط هیئت دولت اتحادیه تأیید شده است ، مستلزم ایجاد یک ارتباط مستقیم از طریق یک کابل فیبر نوری زیر دریایی اختصاصی (OFC) بین کوچی و 11 جزیره لاکشادویپ است – کاواراتتی ، کالپنی ، آگاتی ، امینی ، آندروت ، مینیکو ، بانگارام ، بیترا ، چتلات ، کیلتان و کدمات.

در یک انتشار رسمی آمده است: “هزینه تقریبی اجرا حدود 1072 کرور با احتساب هزینه های عملیاتی 5 سال است. بودجه این پروژه توسط صندوق تعهد خدمات جهانی تأمین می شود.”

پیش بینی می شود این پروژه تا مه 2023 تکمیل شود.

به گفته دولت بهارات سانچار نیگام با مسئولیت محدود به عنوان آژانس اجرای پروژه و مشاور مخابرات هند با مسئولیت محدود (TCIL) به عنوان مشاور فنی پروژه برای کمک به صندوق تعهد خدمات جهانی (USOF) ، وزارت ارتباطات ، معرفی شده است. مالکیت دارایی تحت این پروژه به عهده USOF ، آژانس تأمین مالی ، تحت بخش مخابرات خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: “ارتباطات از راه دور نقش مهمی در ایجاد اشتغال دارد. تصویب فعلی برای تهیه اتصال کابل فیبر نوری زیردریایی با ارائه پهنای باند زیاد ، امکانات مخابراتی را در جزایر لاکشادویپ بسیار بهبود می بخشد.”

این پروژه برای ارائه خدمات دولت الکترونیکی در آستان شهروندان ، توسعه بالقوه شیلات ، صنایع مبتنی بر نارگیل و جهانگردی با ارزش ، توسعه آموزش در زمینه آموزش از راه دور و در مراقبت های بهداشتی از نظر امکانات پزشکی از راه دور نقش حیاتی دارد.

“این به ایجاد مشاغل متعدد ، تقویت فعالیت های تجارت الکترونیکی و پشتیبانی کافی از موسسات آموزشی برای اشتراک دانش کمک می کند. جزایر لاکشادویپ امکان تبدیل شدن به یک مرکز خدمات لجستیکی را دارند.”

هیئت وزیران همچنین بر اساس برنامه جامع توسعه مخابرات برای منطقه شمال شرقی ، طرح صندوق تعهد خدمات جهانی را برای ارائه پوشش تلفن همراه در آروناچال پرادش و دو منطقه آسام (KarbiAnglong و Dima Hasao) تصویب کرد.

این پروژه برای 2،374 روستای بدون پوشش (1،683 در آروناچال پرادش و 691 مورد در دو منطقه آسام) با هزینه تقریبی 2،029 کرور با احتساب هزینه های عملیاتی برای پنج سال ، پوشش سیار را ارائه می دهد.

این پروژه که توسط صندوق تعهد خدمات جهانی تأمین می شود ، هدف آن تا پایان دسامبر سال 2022 به پایان می رسد.

در گزارش رسمی آمده است: “کار مربوط به ارائه خدمات تلفن همراه 4G در روستاهای شناسایی نشده از طریق روند مناقصه رقابتی آزاد طبق روش های موجود USOF اعطا می شود.”