E&Y در پیش نویس گزارش می گوید تقلب در Sambandh Finserve که طی 8 سال گذشته اتفاق افتاده است

کلکته: وامهای شبح و انحراف وجوه توسط بخشی از مدیریت سامبند فینسرو طی هشت سال گذشته انجام شده است ، ارزیابی اولیه توسط ارنست و یانگ ، مشاور مأمور حسابرسی پزشکی قانونی در وام دهنده امور مالی خرد مستقر در ادیشا ، نشان داد.

این ادعاها که کل بخش مالی خرد را متزلزل کرده است ، با توجه به ادعای ارتکاب کلاهبرداری برای مدت طولانی ، هیئت مدیره و نظارت نظارتی را زیر سال برده است.

E&Y در گزارش وضعیت اولیه حسابرسی پزشکی قانونی گفت: شرکت وام های خرد مورد استفاده برای ایجاد حساب های وام جعلی استفاده می کردند و بازپرداخت های کاذب را در سیستم خود نشان می دادند. این ادعاهای مطرح شده توسط مدیر مالی شرکت و سه مدیر ارشد دیگر را تأیید می کند.

هیئت مدیره شرکت به وام دهندگان و سایر ذینفعان گفته است که در پیش نویس گزارش به پرداخت های نقدی به اشخاص مرتبط با مدیران مروج پرداخت شده است. یافته های اولیه حاکی از آن است که مقامات ارشد مدیریت و مدیریت میانی در این جرم نقش دارند.

“این سند فقط مشاهدات کلیدی را در این مرحله نشان می دهد. در این مرحله کارهای قابل توجهی در انتظار انجام است. ” این گزارش گفت که حسابرسی پزشکی قانونی هنوز در حال انجام است و داده های جمع آوری شده باید پردازش و بررسی شوند.

ET نسخه ای از یادداشت را بررسی کرده است.

طبق یافته ها ، پول نقد تحت تأیید مستقیم رئیس اجرایی Deepak Kindo به Diya Dairy Agroprocessors Pvt Ltd و بنیاد Kshamta منتقل شد. لیوینوس کیندو ، پدر دیپاک کیندو ، رئیس هر دو شرکت است.

P Satish ، مدیر اجرایی Sa-Dhan ، یک سازمان صنعتی از MFIs ، گفت: “آنچه ما درک می کنیم این است که حسابرسی پزشکی قانونی هنوز تکمیل نشده است.” “این قسمت زمانی به صدا در می آید که بخش مالی خرد به سختی تلاش کرده است تا از اثر همه گیری از جنگل بیرون بیاید. چنین حوادثی اعتماد سرمایه گذاران را ضربه می زند. ”Satish گفت.

همچنین نگرانی هایی در مورد کندی وام برای صندوق های سرمایه گذاری مالی کوچکتر ، به ویژه در گروه غیرانتفاعی وجود دارد که قبلاً با فشارهای موجود در جریان نقدی و سرمایه خود دست و پنجه نرم می کنند.

بیش از 30 وام دهنده در معرض جمعی حدود 400 کرور روپیه به سامبند هستند که از ابتدای ماه اکتبر شروع به پیش فرض کردند. طبق یافته های E&Y ، وام دهنده خرد 14 ساله در واقع دارایی تحت مدیریت (AUM) فقط 120 کرور در 73000 حساب وام دارد ، در حالی که به طور رسمی رقم تورم 383 کرور را اعلام کرد.

از مجموع AUM واقعی ، 82 کرور نمونه کارها و ترازو 38 کرور از طریق خبرنگاران تجاری است که از طرف سایر بانک ها وام می گیرد.