ecb: ترسیم اقتصاد جهانی: سیاست های فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا ممکن است متفاوت باشد

(بلومبرگ) — فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا این هفته با افزایش نرخ بهره پیش رفتند، اگرچه سیاست گذاران واشنگتن نشان دادند که در دور نهایی مبارزه با تورم خود هستند.
داستان نوار: کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، اذعان داشت که “زمینه بیشتری برای پوشش” وجود دارد و بانک مرکزی به دلیل تورم “قابل توجه” متوقف نمی شود. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اشاره کرد که مقامات ممکن است فضای کافی برای ایستادن و ارزیابی تأثیر سخت‌گیری سیاست‌هایشان را در پس زمینه‌ای از استرس در سیستم بانکی داشته باشند. در اینجا برخی از نمودارهایی که این هفته در بلومبرگ در مورد آخرین تحولات اقتصاد جهانی ظاهر شد، آمده است:جهان

814x-1بلومبرگ

علاوه بر افزایش‌های فدرال‌رزرو و بانک مرکزی اروپا، استرالیا پس از افزایش غیرمنتظره نرخ‌های بهره، از تشدید سیاست‌های آینده خبر داد. بانک مرکزی نروژ هزینه های استقراض را به بالاترین سطح از سال 2008 افزایش داد و نشان داد که در آینده بیشتر خواهد بود. بانک مرکزی چک نرخ پایه خود را در 7 درصد نگه داشت، مالزی به طور غیرمنتظره ای نرخ خود را افزایش داد و برزیل نرخ بهره را ثابت نگه داشت و در برابر درخواست های دولت برای سیاست های ضعیف تر مقاومت کرد.

814x-1 (1)بلومبرگ

اویو تولگوی، در جنوب مغولستان، درست در شمال مرز چین، کلید تلاش گروه ریوتینتو برای گسترش مس، فلزی است که انتقال انرژی پاک را پشت سر می گذارد. اما تحلیلگران Wood Mackenzie تخمین می‌زنند که جهان سبزتر تا دهه آینده حدود شش میلیون تن مس کم خواهد داشت، به این معنی که 12 Oyu Tolgois جدید در این مدت باید آنلاین شوند. BloombergNEF تخمین می زند که اشتها برای مس تصفیه شده تا سال 2040 تا 53 درصد رشد خواهد کرد، اما عرضه معدن تنها 16 درصد افزایش خواهد یافت.

ایالات متحده

814x-1 (2)بلومبرگ

پاول اشاره کرد که آخرین افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند آخرین مورد باشد، اما از اعلام پیروزی در مبارزه با افزایش سریع قیمت ها کوتاهی کرد. رئیس فدرال رزرو گفت که حمایت قوی از افزایش 25 واحدی نرخ بهره وجود دارد. اما او پیشنهاد کرد که مقامات ممکن است کمپین سخت‌گیری خود را در ماه ژوئن متوقف کنند تا ارزیابی کنند که اقتصاد چگونه به شرایط سخت‌تر اعتبار و استرس اخیر در بخش بانکی واکنش نشان می‌دهد.

814x-1 (4)بلومبرگ

هر کسی که به دنبال نشانه هایی از رکود قریب الوقوع برای اقتصاد ایالات متحده باشد، آن را در آخرین داده های اشتغال پیدا نخواهد کرد. این نتیجه از آخرین اعداد مشاغل ماهانه است که نشان داد در ماه گذشته با ادامه بازگشت آمریکایی‌های در سن کار به بازار کار، افزایش استخدام و دستمزد افزایش یافته است.

814x-1 (5)بلومبرگ

توانایی واشنگتن برای جلوگیری از نکول بدهی فاجعه بار ایالات متحده در ماه مه به هفت روز کاهش می یابد و این امر بر تهدید عظیم بن بست حزبی ادامه دارد. زمان کوتاه است و بعید است که دو طرف معامله بزرگی را پیش از تاریخ X بالقوه توصیه شده توسط وزیر خزانه داری جانت یلن انجام دهند – که احتمال یک اصلاح کوتاه مدت را افزایش می دهد.

814x-1 (6)بلومبرگ

مصرف کنندگان آمریکایی همچنان مشتاق هزینه کردن هستند و به شرکت هایی که به آنها خدمات ارائه می دهند فضایی برای افزایش بیشتر قیمت ها می دهد. این یک نکته کلیدی در اواسط فصل درآمد است. شرکت‌های موجود در بخش کالاهای مصرفی که شامل نام‌های معروفی مانند کوکاکولا، پروکتر اند گمبل و هرشی می‌شود، با 90.5 درصد گزارش نتایج سه ماهه اول تا 2 می که پیش‌تر از انتظارات تحلیل‌گران بود، در مقابل 80 درصد برای کل S&P 500، برجسته بودند. .

اروپا

814x-1 (7)بلومبرگ

بانک مرکزی اروپا کمترین افزایش نرخ بهره را تاکنون در نبرد خود با تورم قوی انجام داد، اما تاکید کرد که این اقدام آخرین نخواهد بود. مقامات نرخ سپرده را یک چهارم واحد افزایش دادند و به 3.25 درصد رساندند، که بالاترین رقم از سال 2008 بود. بانک مرکزی اروپا همچنین گفت که انتظار دارد سرمایه گذاری مجدد را متوقف کند، در آنچه ممکن است امتیازی به مقامات جنگ طلب تلقی شود تا حمایت آنها را برای افزایش کمتر نرخی جلب کند. تحت برنامه خرید دارایی آن از ژوئیه.

814x-1 (8)بلومبرگ

اقتصاد بریتانیا نشانه‌هایی از انعطاف‌پذیری غیرمنتظره را نشان می‌دهد، و این امر زمینه را برای افزایش نرخ بهره دیگر تقویت می‌کند. ارقام مربوط به انتظارات تورمی همچنین نشان می دهد که شرکت ها انتظار افزایش شدیدتر قیمت های خود را در سال آینده دارند.

814x-1 (9)بلومبرگ

کمبود شدید مسکن در بریتانیا، دپارتمان‌های برنامه‌ریزی خروشان و حمایت‌گرایی محلی با هم ترکیب می‌شوند تا کشوری را که زمانی مالکیت خانه در آن به عنوان یک آداب و رسوم در نظر گرفته می‌شد، تقسیم کنند. اما فراتر از مسائل خاردار، واقعیتی ساکت‌تر وجود دارد: یک دهه کاهش بودجه، دولت‌های محلی را با تعداد بسیار کمی از مردم باقی گذاشته است تا بتوانند با تصویب خانه‌های جدید همگام شوند.

آسیا

814x-1 (10)بلومبرگ

بهبود اقتصادی چین همچنان ناهموار است و آخرین شاخص‌ها حاکی از انقباض در تولید هستند، در حالی که مصرف‌کنندگان در تعطیلات هول می‌کنند و بازار مسکن همچنان به رشد خود ادامه می‌دهد. شاخص‌های مدیران خرید کاهش غیرمنتظره‌ای در فعالیت کارخانه‌ها در ماه آوریل را نشان می‌دهند که به دلیل کاهش تقاضای جهانی برای صادرات چین کاهش یافته است.

بازارهای نوظهور

814x-1 (11)بلومبرگ

صندوق بین‌المللی پول انتظار دارد که عربستان سعودی بودجه خود را متعادل نکند اگر نفت زیر 80 دلار در هر بشکه باشد، تجدیدنظری که به این معنی است که پادشاهی پس از اولین مازاد در یک دهه اخیر، به کسری مالی بازگشته است.

– با کمک ابیر ابوعمر، متیو بوسلر، اندا کوران، استیون تی دنیس، جیمز فرنیهو، جان لیو، یوجینگ لیو، جانل مارت، رید پیکرت، جانا راندو، تام ریس، زوئی اشنیوس، دامیان شپرد و الکساندر وبر.