DoT به Telcos می گوید که کاهش هزینه های مجوز روی میز نیست

وزارت ارتباطات (DoT) هیچ گونه کاهشی در هزینه های مجوز اپراتورهای مخابراتی را در نظر نمی گیرد، درخواست های مکرر صنعت و توصیه های سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai) را رد می کند.

مقامات گفتند که این وزارت به صنعت گفته است که قبلاً کارهای زیادی برای این بخش انجام شده است و هر گونه کاهش عوارض منجر به ضرر خزانه خواهد شد.

یکی از مقامات به شرط ناشناس ماندن به ET گفت: “در طی جلسه اخیر با صنعت، به آنها اعلام شد که دولت اقدامات حمایتی را برای این بخش ارائه خواهد کرد، اما عوارض فعلی کاهش نخواهد یافت.”
مقامات گفتند که DoT همچنین توصیه های Trai در مورد کاهش مالیات تعهد خدمات جهانی (USO) از 5% به 3% را رد کرده است، زیرا این امر همچنین منجر به از دست دادن درآمد می شود.

DoT به Telcos می گوید که کاهش هزینه های مجوز روی میز نیستدفتر ET

Trai در سال 2015 کاهش عوارض را توصیه کرده بود. با این حال، وزارت امور خارجه هنوز در مورد این پیشنهاد و چرایی رد آن به تنظیم کننده پاسخ نداده است.

طبق بخش 11 (1) قانون Trai، وزارت امور خارجه باید به توصیه های خود به Trai پاسخ دهد. در صورتی که توصیه ها رد شوند، DoT باید توضیحی برای انجام آن ارائه دهد. پس از آن، Trai 15 روز فرصت دارد تا نماهای خود را اصلاح کند یا آنها را تکرار کند. پس از آن، DoT تماس نهایی را دریافت می کند.

یکی دیگر از مقامات گفت که وزارت دارایی مجبور به تغییر موضع خود در مورد کاهش عوارض شد زیرا پیشنهاد آن توسط وزارت دارایی در سال 2019 رد شد.

این مقام مسئول گفت: “بر اساس توصیه های Trai، وزارت امور خارجه قصد کاهش عوارض را داشت و آن را به وزارت دارایی پیشنهاد کرد. اما به دلیل کاهش درآمد، این پیشنهاد رد شد.”

این صنعت اخیراً به دنبال کاهش عوارض بوده است و می‌گوید شرکت‌های مخابراتی سرمایه هنگفتی را برای راه‌اندازی شبکه‌های 5G سرمایه‌گذاری کرده‌اند، اما از نظر درآمد اضافی از خدمات نسل بعدی، دید واضحی وجود ندارد.

شرکت‌های مخابراتی برتر، از طریق انجمن اپراتورهای تلفن همراه هند (COAI)، به DoT نامه نوشتند که هزینه مجوز از 3 درصد فعلی به 1 درصد کاهش یابد و مالیات USO 5 درصد تا سقف 64774 کرور روپیه به تعویق بیفتد. در صندوق خسته می شود.

سونیل میتال، رئیس شرکت Bharti Enterprises نیز اخیراً به ET گفته است که وقتی طیف در حراج می‌شود، هزینه مجوز نباید دریافت شود، زیرا مقررات برای رژیمی در نظر گرفته شده است که امواج رادیویی به صورت اداری داده می‌شود. میتال گفت: “در واقع هیچ موردی وجود ندارد که شما حراج کنید و سپس هزینه های مجوز را دریافت کنید. شما نمی توانید همزمان بفروشید و اجاره دهید.”