DoT به دنبال نظر حقوقی در مورد جدول زمانی پرداخت AGR است

وزارت مخابرات نظر حقوقی را از وکیل مدافع توشر مهتا در مورد اینکه آیا دستور دیوان عالی کشور در مورد جدول زمانی پرداخت درآمد ناخالص تعدیل شده (AGR) نشان می دهد که Vodafone Idea و Bharti Airtel علاوه بر آنچه که دارند ، باید 10٪ از حق الزحمه خود را نیز بپردازند. قبلاً پرداخت شده است ، تا پایان مارس 2021.

یک مقام ارشد دولت به ET گفت: “بدیهی است که برخی از سردرگمی ها وجود دارد و وزارت دفاع با اسناد رسمی تماس گرفته است تا نظر حقوقی را در مورد این موضوع اعلام کند.”

عوارض AGR شامل هزینه های مجوز ، هزینه های استفاده از طیف ، سود و جریمه است. ET در نسخه 16 سپتامبر خود گزارش داد كه وزارت دفاع در حال بررسی نظر قانونی در مورد این موضوع است.

یک دادگاه سه قاضی دیوان عالی در تاریخ 1 سپتامبر حکم داد که اپراتورهای مخابراتی باید 10 درصد از کل حقوق را طبق درخواست DoT تا 31 مارس 2021 و مابقی اقساط را در هر سال مالی تا 31 مارس 2031 پرداخت کنند.

Vodafone Idea و Bharti Airtel گفته اند که آنها در حال حاضر بیش از 10٪ از کل حقوق AGR خود را پرداخت کرده اند و اولین قسط آنها فقط در سال مالی منتهی به مارس 2022 تعلق می گیرد.

با این حال ، تفسیر DoT این است که دادگاه از پرداختهایی که قبلاً توسط اپراتورها انجام شده است آگاه بوده و هنگامی که از آنها خواسته است 10٪ از حقوق AGR را تا پایان سال مالی جاری بپردازند ، این به وضوح به این معنی است که آنها علاوه بر به مبالغی که قبلاً پرداخت شده است. بقیه باید به طور مساوی در طول 10 سال پخش شود.

این بخش مجبور شد به دنبال نظر حقوقی برود ، پس از آنكه تلفنهای شركت كننده موضع آنها را به دولت نوشت و علناً گفت كه طبق تفسیر آنها از قضاوت SC ، آنها قبلاً تا 31 مارس 2021 حق الزحمه خود را پرداخت كرده اند.

Vodafone Idea با حق بیش از 58254 کرور ، در حال حاضر 7،854 کرور را پرداخت کرده است. بهارتی ایرتل 18 هزار و 400 کرور در مقابل 43 هزار و 439 کرور روپیه پرداخت کرده است ، در حالی که گروه تاتا 4197 کرور از 16798 کرور مورد نیاز خود را پرداخت کرده است.

وی افزود: “هر سه نفر بیش از 10٪ پرداخت شده بر اساس قضاوت SC پرداخت كرده اند ، پس سوال این است كه 10٪ دیگر تا مارس 2021 پرداخت شود؟” از یک مدیر صنعت پرسید.

مقامات دولتی قبلاً اشاره كرده بودند كه در دادگاه SC به وضوح از شركتهای مخابراتی خواسته شده كه در سال مالی جاری 10٪ پرداخت كنند. بیشتر پرداخت های قبلی توسط تلفن های همراه ، مبلغی که Vodafone Idea در ژوئیه سال جاری پرداخت کرده است ، در سال مالی گذشته انجام شده است و بنابراین بعید به نظر می رسد دادگاه عالی به آنها اشاره کرده باشد.