DoT، صنعت در انتهای مخالف طیف ماهواره ای

تخصیص طیف به صنعت ماهواره بار دیگر با مخالفت شرکت های ماهواره ای و فناوری با طرح وزارت مخابرات برای حراج امواج رادیویی به آنها در کانون توجه قرار گرفت.

اپراتورهای مخابراتی Reliance Jio و Vodafone Idea از DoT حمایت می‌کنند، در حالی که شرکت Satcom OneWeb با پشتیبانی Bharti Enterprise به بقیه صنعت پیوسته است تا تخصیص اداری طیف ماهواره‌ای را درخواست کند.

انجمن فضایی هند (ISpA) روز چهارشنبه اعلام کرد که طیف ماهواره ای هیچ محدودیت سرزمینی ندارد، یک منبع مشترک است و ماهیت بین المللی دارد و اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) استفاده از آن را مدیریت و هماهنگ می کند و از این رو نمی توان آن را به حراج گذاشت. .

اما مقامات DoT به ET گفتند که مدیریت و تخصیص طیف حق قانونی آن است و این وزارتخانه می‌تواند تصمیم بگیرد که مکانیسم چه باشد – اداری یا مزایده. یکی از مقامات آگاه از جزئیات گفت: “ITU در مدیریت طیف ماهواره ای نقش دارد. اما هر کوانتومی برای هند مشخص شده باشد، مکانیسم تخصیص آن باید توسط دولت تصمیم گیری شود.”

DoT، صنعت در نقطه مقابل طیف ماهواره ایای تی آنلاین

DoT به دنبال توصیه های Trai در مورد روش های حراج چنین طیفی است. اما ناظر بخش سه گزینه شامل تخصیص اداری و مزایده را فهرست کرده و به دنبال نظرات ذینفعان است.

ISpA گفت: «ما از Trai می‌خواهیم که چشم‌اندازی بزرگ‌تر، گسترده‌تر و جامع‌تر داشته باشد، با در نظر گرفتن شیوه‌های جهانی تخصیص طیف و همچنین چالش‌های فنی حراج». سایر نهادهای صنعتی از جمله SIA-India و Broadband India Forum (BIF) نیز به دنبال تعیین تکلیف اداری برای امواج فضایی هستند.