DBS در حالی که بانک Lakshmi Vilas مضطرب را جمع می کند با درگیری فرهنگی بالقوه روبرو می شود

اقدام DBS Group برای تصاحب بانک Lakshmi Vilas آشفته ، بزرگترین وام دهنده آسیای جنوب شرقی را در هند مورد علاقه خود افزایش می دهد ، اما همسویی فرهنگ های تجاری دو بانک می تواند پیچیده باشد. LVB ، با افزایش وام های بد و مشکلات مربوط به حاکمیت و عدم تأمین سرمایه ، قرار است طبق برنامه پیشنهادی بانک مرکزی هند ، که کنترل وام دهنده 94 ساله مستقر در چنای را کنترل می کند ، در زیرمجموعه DBS هند قرار گیرد ، با استناد به “وخامت جدی” در امور مالی خود.

این طرح جاه طلبی های توسعه DBS مستقر در سنگاپور را در هند تسریع می کند و به طور بالقوه آن را از یک بانک دیجیتال در این کشور به یک بانک با صدها شعبه تبدیل می کند.

DBS در حال حاضر بیش از 30 شعبه در هند دارد ، در حالی که LVB بیش از 550 دستگاه و خودپرداز 900 به علاوه دارد. DBS که ارزش بازار آن حدود 47 میلیارد دلار است ، برای ادغام پیشنهادی 25 میلیارد روپیه (337 میلیون دلار) به شرکت تابعه هند خود تزریق می کند. ویلی تانوتو ، تحلیلگر Fitch Ratings در سنگاپور گفت: “این شاخه ها جواهرات تاجی هستند و یک شبکه آماده را با قیمت بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهند.”

اما چرخش و ادغام LVB که بیش از 4000 کارمند استخدام می کند ، DBS را با چالش مواجه خواهد کرد ، حتی اگر بانک سنگاپور از سال 1994 در هند بوده و در سال 2019 عملیات هند خود را از یک شعبه به یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به خود تبدیل کرده است.

اتحادیه بانکی هند قبلاً درمورد معامله بالقوه DBS اظهار نظر کرده است. انجمن کارمندان بانک های همه هند (AIBEA) ، که حدود نیم میلیون کارمند بانک را نمایندگی می کند ، به طرح ادغام پیشنهادی اعتراض کرد و در عوض خواستار ادغام با یک وام دهنده بخش دولتی شده است.

CH Venkatachalam ، دبیر کل AIBEA گفت: “دولت باید اصل یک بانک هند را حفظ کند و آن را به یک وام دهنده ملی بدهد به جای اینکه آن را به یک بانک خارجی تحویل دهد.” LVB بلافاصله به ایمیل یک رویترز پاسخ نداد و در مورد نظر در مورد ادغام پیشنهادی اظهار نظر کرد ، در حالی که DBS از اظهار نظر خودداری کرد.

از نظر فرهنگی ، تفاوت هایی بین دو بانک وجود دارد ، کارکنان DBS در زمینه مهارت های دیجیتال و فرآیندهای پذیره نویسی قوی در یک بانک چند ملیتی آموزش دیده اند ، در حالی که LVB رویکرد سنتی تر مشتری مداری دارد. شاخه های آنها نیز از نظر شکل ظاهری متفاوت است. شعبات LVB دارای نیمکت های فولادی برای مشتریان در انتظار و اعلامیه های متعدد بر روی دیوارها و پنجره ها هستند ، در تضاد با سبک مینیمالیستی تر که اغلب در شعب بانک های چند ملیتی مشاهده می شود.

ونكات آير ، شركت شركت استخدام Aventus Partners ، گفت: “از ابتدا ، چالش هايي از نظر ادغام فرهنگي و همچنين فرآيندگرايي افرادي كه در بانك عصر جديد كار نكرده اند ، وجود خواهد داشت.” سورش گاناپاتی ، تحلیلگر Macquarie ، گفت فراتر از هرگونه اختلاف فرهنگی ، موضوعات دیگری نیز در این زمینه وجود دارد. گاناپاتی گفت: “کارکنان DBS از نظر بانکداری دیجیتال ، ارزیابی اعتبار و پذیره نویسی توانایی بسیار بهتری دارند.”

برخی از تحلیلگران تأکید کردند که DBS سابقه خوبی در خریدها دارد ، مانند تسخیر یک بانک شکست خورده تایوانی در سال 2008 و تملک مدیریت ثروت ANZ و مشاغل خرده فروشی در پنج بازار آسیا ، که در سال 2018 تکمیل شده است. یک مدیر صندوق گفت این معامله مناسب استراتژیک اما او همچنین به یک برخورد فرهنگی بالقوه اشاره کرد.

“نکته کلیدی که در این مرحله ناشناخته است ، اجرای آن است مخصوصاً برای دستیابی به چرخش از این قبیل که در آن بانک Lakshmi Vilas ، که به نظر می رسد تحت اشتهای ریسک متفاوت و شدت کنترل های داخلی کار می کند ، باید با فرهنگ محتاطانه و محافظه کارانه DBS همسو باشد ، “شین یائو نگ ، مدیر سرمایه گذاری سهام آسیا در Aberdeen Standard Investments ، که سهام DBS را در اختیار دارد ، گفت.