Clix Capital ممکن است پس از عدم ادغام در بانک Lakshmi Vilas ، مجوز بانکی را درخواست کند

بمبئی: ممکن است Clix Capital پس از تصویب دولت در روز سه شنبه ادغام بانک لاکشمی ویلا (LVB) با واحد هندی بانک DBS با مقر سنگاپور ، درخواست مجوز بانکی کند یا به دنبال خواستگاران دیگری باشد تا امیدهای خود را زنده نگه دارد.

Clix Capital از ماه ژوئن با مدیریت LVB در حال مذاکره است و همچنین در ماه اکتبر توافق نامه غیر الزامی را ارائه داده است. Clix پیشنهاد داده بود برای تأمین نیازهای سرمایه رشد 1700 کرور روپیه در دارایی خود به اضافه جمع آوری سرمایه سرمایه گذاری کند.

پرامود باهاسین ، بنیانگذار ، به ET گفت: بانک ذخیره هند می تواند درخواست مجوز بانکی را مورد توجه قرار دهد زیرا Clix Capital توسط سرمایه گذاران خارجی پشتیبانی می شود.

“ما می توانیم برای مجوز بانکی درخواست دهیم. RBI نسبت به دادن مجوز به خانه های صنعتی احتیاط کرده است اما ما در این دسته قرار نمی گیریم زیرا ما یک نهاد حرفه ای هستیم که از سرمایه های خصوصی حمایت می کنیم. ” “ما همچنین می توانیم به دنبال جذب سایر بانک ها و غیربانک ها باشیم. من کاملاً واضح هستم که هند به بانک های بیشتری احتیاج دارد و به رقابت بیشتری احتیاج دارد. ”

“DBS حق رای خوبی است ، آنها جیب های عمیقی دارند ، بنابراین از دیدگاه RBI می توانم درک کنم که چرا آنها احساس کردند DBS برای بانک بهتر است”

– Pramod Bhasin بنیانگذار Clix Capital

در اقدامی غافلگیرانه ، RBI پیشنهاد ادغام بانک مشکل کارور ، مستقر در تامیل نادو با DBS بانک هند را در یک طرح نجات داد که سرمایه گذاران سهام و صاحبان اوراق قرضه خطرناک را از بین می برد. انتظار می رود DBS به اندازه 2500 کرور سرمایه گذاری کند.

“DBS حق رای دادن بسیار خوبی است ، آنها جیب های عمیقی دارند و می توانند سهام زیادی را به ارمغان بیاورند ، بنابراین از دیدگاه RBI می توانم درک کنم که چرا آنها احساس کردند DBS یک مسابقه بهتر برای بانکی است که در دردسر عمیقی قرار دارد و همچنان اعلام ضرر می کند ، “باهاسین گفت. “2500 کرور ، به علاوه ارزش خالص محلی DBS هند ، باید بتواند با مشکل NPA و سرمایه رشد مقابله کند.”

“من مطمئن نیستم که این یک ازدواج خوب است ، ادغام با یک بانک جامعه در هند جنوبی ساده ترین کار برای یک بانک مترقی مدرن نیست”

– پرامود باسین

بانک DBS اولین بانک بزرگ جهانی شد که داوطلبانه یک شرکت تابعه محلی برای استفاده از پتانسیل گسترده بازار هند تشکیل داد. این یک جهش بزرگ در دستیابی به وام گیرندگان فردی و مشاغل کوچک با این ادغام خواهد بود ، اگرچه می تواند با سهامداران اقلیت و چالش های ادغام مشکل داشته باشد.

باهسین گفت: “من مطمئن نیستم که این یک ازدواج خوب است ، ادغام با یک بانک محلی در هند جنوبی آسانترین کار برای یک بانک مترقی مدرن نیست ، یک ادغام فرهنگی جالب وجود خواهد داشت.” “RBI از حقوق كاملي براي انجام كارهاي انجام شده برخوردار است ، من مطمئن نيستم كه سهامداري هم اكنون بتواند قدم بگذارد و بگويد اين كار عادلانه نبوده است. من گمان می کنم پرونده های حقوقی وجود خواهد داشت ، اما مطمئن نیستم که به کسی کمک کند. ”

ET در 12 نوامبر گزارش داد که اگر بحث در مورد معامله بدون یک جدول زمانی مشخص برای معامله ادامه یابد ، Clix Capital با حمایت AION Capital می تواند از ادغام پیشنهادی با LVB دور شود.

باهاسین گفت: “ما دوست داشتیم معامله را انجام دهیم ، پیشنهادی را روی میز گذاشته بودیم و هیئت مدیره با پاسخی اساسی پاسخ نداد ، بنابراین تصور می كنم كه آنها از پیشنهاد ما خوششان نیامده است.” “پیشنهاد ما بیش از یک ماه و نیم با آنها بود ، این چیزهایی نیست که شما آنها را به تأخیر بیندازید.”