boe: ترسیم اقتصاد جهانی: فدرال رزرو، BOE، SNB با افزایش پیشروی می کنند

فدرال رزرو، بانک انگلستان و بانک ملی سوئیس همگی با افزایش نرخ بهره مورد انتظار در این هفته پیش رفتند و تعهدات خود را برای مهار تورم علیرغم آشفتگی در بخش بانکی تقویت کردند.

سیاست گذاران در ایالات متحده و بریتانیا یک چهارم افزایش یافتند در حالی که در سوئیس نیم امتیاز را انتخاب کردند. هر سه نشان دادند که افزایش بیشتری ممکن است در انبار باشد.

پس از گزارشی که در اوایل هفته نشان داد قیمت‌های مصرف‌کننده در ماه فوریه 10.4 درصد افزایش یافت، که از همه برآوردهای یک نظرسنجی بلومبرگ فراتر رفت و انتظارات اقتصاددانان برای کاهش رشد اقتصادی را کاهش داد، بریتانیا به‌ویژه برای تشدید سیاست‌های خود تحت فشار بود.

در اینجا برخی از نمودارهایی که این هفته در بلومبرگ در مورد آخرین تحولات اقتصاد جهانی ظاهر شد، آمده است:

جهان

396869934بلومبرگ

بانک مرکزی ایسلند طولانی‌ترین کمپین سیاست‌های سخت‌گیرانه اروپای غربی را با یک درصد افزایش کامل تمدید کرد، در حالی که بانک مرکزی فیلیپین به افزایش کوچک‌تری روی آورد. نروژ، تایوان و نیجریه نیز به پیاده روی ادامه دادند. مقامات ترکیه و همچنین مقامات برزیلی علیرغم فشار دولت برای سیاست های سست تر، نرخ ها را بدون تغییر باقی گذاشتند.

396737438بلومبرگ

هجوم اخراج‌ها که اواخر سال گذشته آغاز شد، از بین نمی‌رود و بدترین شروع یک سال از سال 2009 را رقم می‌زند و تنها در ژانویه طی یک هفته، نزدیک به 52000 شغل از دست رفته است. بر اساس بررسی جامع اخراج ها توسط بلومبرگ، از اول اکتبر، مدیران در سراسر بخش ها تقریباً نیم میلیون کارمند را در سراسر جهان اخراج کرده اند.

ایالات متحده

396844542بلومبرگ

تاریخ از پل ولکر به عنوان قاتل تورم و بن برنانکه به عنوان آتش نشان بحران یاد می کند. جروم پاول در خطر این است که هر دو نقش را همزمان بازی کند – یا بدتر از آن، بین آنها یکی را انتخاب کند.

396804104بلومبرگ

پاول و همکارانش انتظار کاهش شدید فعالیت های اقتصادی تا پایان سال 2023 را دارند – حداقل، این نتیجه پیش بینی های اقتصادی جدیدی است که آنها در این هفته منتشر کردند.

396733390بلومبرگ

طبق گزارش CoreLogic، افزایش اجاره بها برای خانه‌های یک‌خانوار در ایالات متحده برای نهمین ماه متوالی در ژانویه کاهش یافت و نرخ سالانه را به پایین‌ترین میزان از بهار 2021 رساند. تمامی 20 منطقه اصلی مترو که توسط CoreLogic ردیابی می‌شوند، برای اولین بار از اواخر سال 2020 افزایش اجاره‌ای سالانه تک رقمی را ثبت کردند.

اروپا

396788478بلومبرگ

تورم بریتانیا در ماه فوریه برای اولین بار در چهار ماه گذشته به طور غیرمنتظره ای شتاب گرفت و BOE را در مسیر افزایش نرخ بهره نگه داشت. قیمت مواد غذایی و نوشیدنی‌های غیرالکلی 18 درصد افزایش یافت که سریع‌ترین نرخ در 45 سال گذشته بود، در حالی که تورم اصلی و خدمات نیز افزایش یافت.

396860769بلومبرگ

رشد اقتصادی منطقه یورو در ماه مارس به رشد خود ادامه داد که به طور انحصاری ناشی از بخش خدمات بود زیرا نگرانی ها در مورد عرضه انرژی کاهش یافت. بر اساس نظرسنجی های تجاری S&P Global، نرخ کلی توسعه به بالاترین سطح در 10 ماه گذشته رسید.

آسیا

396655226بلومبرگ

جمعیت چین در حال بیرون آمدن از موج عظیم ویروسی است که با واژگونی سریع کووید صفر در اواسط دسامبر به راه افتاد. مردم در حال برنامه ریزی برای سفر، صرف غذا و بازگشت به مراکز خرید هستند. با این حال، ساکنان دومین اقتصاد بزرگ جهان مانند گذشته در حال غلتیدن نیستند.

396740432بلومبرگ

داده‌های اولیه تجارت کره جنوبی حاکی از رکود عمیق در صادرات است زیرا تقاضای جهانی برای نیمه‌رساناها ضعیف است و بازگشایی چین هنوز هیچ افزایشی ایجاد نکرده است.

396818081بلومبرگ

تورم اصلی سنگاپور، فشارسنج کلیدی برای بانک مرکزی، در ماه فوریه به بالاترین حد خود در 14 سال گذشته ادامه داد، زیرا مقامات تهدیدات جدیدی را برای اقتصاد جهانی در بحبوحه عزم فدرال رزرو برای ادامه روند انقباضات ارزیابی می کنند.

بازارهای نوظهور

396748908بلومبرگ

سریلانکا پس از شش ماه مذاکره وام 3 میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول دریافت کرد. اکنون بخش سخت‌تر فرا می‌رسد: گرفتن یک توافقنامه تجدید ساختار بدهی و بررسی سیاست‌های پولی و اصلاحات مالیاتی.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.