ATC اکنون به دنبال فروش اکثریت، فروش 100 درصدی و خروج از هند است، مذاکرات با بروکفیلد را احیا می کند.

شرکت برج آمریکایی (ATC) اکنون آماده فروش اکثریت 51 درصدی، تا 100 درصد مالکیت در واحد هندی کامل خود و خروج از کشور پس از تلاش‌های اخیرش برای فروش تنها 50 درصد از سهام، برای یافتن هیچ مالکی آماده نیست. .

به گفته افراد مطلع، شرکت برج آمریکایی دوباره با بروکفیلد کانادا که در حال ارزیابی خرید کامل است، تعامل کرده است. این افراد همچنین از طریق مشاوران خود با صندوق زیرساخت ایالات متحده، Stonepeak Partners و حتی مک‌کواری و KKR & Co نیز گفتگوهای جداگانه‌ای انجام داده است، اگرچه تصور می‌شود که بحث با دو مورد اخیر چندان گرم نبوده است.

Stonepeak، در حال حاضر، یکی از سهامداران در تجارت مرکز داده ATC در ایالات متحده است. با این حال، صندوق مرکزی نیویورک با 55 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، در هند حضور ندارد، حتی اگر از سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی بی‌سیم مانند پل عمودی، برج‌های مخابراتی گلوب در فیلیپین در میان چندین دارایی دیجیتال و مخابراتی دیگر حمایت کرده باشد. هنوز مشخص نیست که Stonepeak به دنبال خرید کامل 100٪ یا کنترل اکثریت است.

اعتقاد بر این است که مذاکرات ATC مستقر در بوستون با بروکفیلد، که در حال حاضر مالک Summit Digitel (که برج های مخابراتی خریداری شده از Reliance Jio را در خود جای داده است) در حال پیشرفت است. بروکفیلد فقط مشتاق خرید 100 درصدی ATC Telecom Infrastructure Pvt Ltd (ATC TIPL) است، با این حال ارزش گذاری ها همچنان یک نقطه چسبنده بین این دو باقی مانده است.

مدیران ارشد، وکلا و مشاوران آگاه از این بحث‌ها گفتند که ATC به ارزش شرکتی واحد هندی خود، بیش از 4 میلیارد دلار، که عمدتاً به سبد دارایی‌های 76826 برج هند در دسامبر 2022 مرتبط است، نگاه می‌کند. از سوی دیگر، خواستگاران با توجه به ادامه مبارزات مالی Vodafone Idea (Vi) – بزرگترین مشتری ATC در هند، مایل به پرداخت هیچ حق بیمه ای نیستند و در حال مذاکره برای ارزش گذاری 2.8-3 میلیارد دلار هستند، نگران پایداری جریان درآمد اجاره در آینده هستند.

برنامه‌های اولیه ATC برای فروش 50 درصد از سهام در واحد هندی خود مستلزم کنترل مشترک با یک شریک برابر بالقوه بود. اما به نظر می رسد اشتهای ولرم خریدار باعث شده است که شرکت برج آمریکایی به سرعت استراتژی را تغییر دهد.

یکی از افراد مورد اشاره به این موضوع گفت: «ATC مایل نیست برج‌های هندی خود را زیر 50000 دلار قیمت گذاری کند، در حالی که خریدار بالقوه‌ای مانند بروکفیلد متقاعد نشده است که بتواند پول خود را از آن برج‌ها از طریق درآمدهای مستاجر ثابت در میان وضعیت مالی ناخوشایند مشتری Vi دریافت کند یا خیر». ET.او افزود که بحث‌ها حول ارزش‌گذاری‌ها گیر کرده است زیرا هرگونه خرید عمده دارایی‌های برج بدون تضمین درآمد اجاره بلندمدت، هزینه‌ها را برای هر خریدار بالقوه افزایش می‌دهد.

بروکفیلد و ATC برای اظهار نظر در دسترس نبودند، Stonepeak تا زمان انتشار از اظهار نظر خودداری کرد.

در طول سال‌ها، ATC شرط‌های بزرگی را در هند انجام داده بود و مجموعه برج‌های خود را به شدت از طریق خرید گسترش داد و پس از Indus و Brookfield به سومین ارائه‌دهنده بزرگ زیرساخت‌های برج در کشور تبدیل شد. “بیشتر خرید آنها در اوج ارزش گذاری انجام شده است و امروز ارزش آنها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. این صرفاً بازاری است که در آن شرایط توسط مستاجرین دیکته می شود که مخابرات است. و در مورد ATC پیچیدگی اضافه شده این است که چگونه یک قیمت در VI به خطر می افتد.

ATC به حالت خروج تغییر می کند، پیشنهاد فروش تا 100٪ در واحد هندی

در یک بایگانی در فوریه 2023 به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، ATC گفت که در حال بررسی جایگزین های استراتژیک، از جمله فروش سهام در عملیات هند به یک یا چند سرمایه گذار خصوصی در میان یک محیط تجاری چالش برانگیز است. این، پس از آن که بزرگترین مشتری هندی خود، Vi، در اوایل سال 2023 گفته بود که بازپرداخت کامل بدهی های خود به ATC را از سر نخواهد گرفت.

شرکت برج آمریکایی قبلاً به دلیل پرداخت های جزئی Vi، 411.6 میلیون دلار هزینه کاهش ارزش را دریافت کرده است. در آخرین گزارش سالانه خود برای سال 2022، نسبت به کسری‌های احتمالی بیشتر پرداخت توسط Vi هشدار داده است، سناریویی که می‌تواند منجر به ارزیابی دوره‌ای ارزش دفتری دارایی‌های هندی خود شود و در نتیجه هزینه‌های کاهش ارزش بیشتری را به همراه داشته باشد.

یکی از کهنه‌کارهای بخش برج که از مذاکرات فروش سهام ATC آگاه است، گفت که ارزش‌گذاری 4 میلیارد دلاری برای واحد هندی آن برای شرکت برج آمریکایی آسان نخواهد بود، به‌ویژه زمانی که ارزش بازار یک شرکت برج بزرگ‌تر مانند Indus – که نزدیک به 1.9 هزار برج دارد. – از حدود 53670 کرور روپیه (6.55 میلیارد دلار) در آگوست 2022 به حدود 38400 کرور (4.7 میلیارد دلار) سقوط کرده است. وضعیت مالی ایندوس نیز در بحبوحه ناتوانی مشتری Vi در تسویه بدهی خود ضربه خورده است. Vi بیش از 40 درصد از درآمد ایندوس را تشکیل می دهد.

به گفته مدیر اجرایی، ادغام سریع در مخابرات همراه با ناتوانی مداوم Vi در تسویه بدهی های قراردادی، چالش های بزرگی را برای شرکت های برج ایجاد کرده است.

تحلیلگران اضافه کردند که وجود دو ارائه‌دهنده زیرساخت برج‌های بزرگ پان هند در ایندوس و بروکفیلد که به راحتی می‌توانند نیازهای فوری گسترش شبکه 5G دو شرکت مخابراتی برتر هند – Jio و Airtel – را برآورده کنند، همچنین می‌تواند فروش سهام ATC را در کوتاه مدت چالش‌برانگیز کند. ، به خصوص در شرایطی که Vi فاقد پول نقد است، بعید است به این زودی گام های خود را بازیابی کند.

در ماه فوریه، Vi اوراق قرضه قابل تبدیل اختیاری (OCD) به ارزش 1600 کرور روپیه به ATC TIPL اختصاص داده بود. درآمد حاصله برای تسویه بدهی های شرکت برج آمریکایی استفاده می شود. وی حدود 2000 کرور به ATC بدهکار است.