Airtel با Jio: Analysts فاصله RMS افزایشی RMS را کاهش می دهد

KOLKATA: Bharti Airtel اختلاف فاحش با Reliance Jio را در مورد سهم بازار افزایشی درآمد (RMS) در سه ماهه سپتامبر کاهش داده است ، و این موضوع را تأیید می کند که شرکت Sunil Mittal به دلیل افزایش تعرفه ها در افزایش تعرفه ها در ماه دسامبر گذشته و افزایش بیشتر مشتری های 4G ، افزایش یافته است.

شکاف بین Airtel و Jio در RMS افزایشی در سه ماه سپتامبر بیش از نصف کاهش یافته است ، کارشناسان بخش ، با تجزیه و تحلیل آخرین شماره های مالی از طریق تلفن که توسط سازمان تنظیم مقررات مخابرات هند (Trai) ارائه شده است ، گفتند.

ICICI Securities ، با تجزیه و تحلیل داده های Trai ، گفت که شکاف بین RMS افزایشی Airtel و Jio در سه ماهه سپتامبر از تقریبا 32 واحد درصد در دوره آوریل-ژوئن به 14.8 واحد درصد کاهش یافته است.

ICICI Securities گفت: “سهم افزایشی AGR بهارتی در بازار 36٪ (در سه ماهه سپتامبر) بود و شکاف آن در برابر Jio در حال کاهش است.”

این امر در افت پی در پی شدید تر RMS افزایشی Jio به 50.8٪ در سه ماهه سپتامبر از 73.4٪ در دوره آوریل-ژوئن منعکس شده است. در مقایسه ، Airtel فقط از 41.5٪ در سه ماهه ژوئن به 36٪ در دوره جولای-سپتامبر کاهش یافته است.

یک معیار اصلی عملکرد ، RMS افزایشی یک شرکت بخشی از افزایش درآمد صنعت است که به یک شرکت مخابراتی تعلق می گیرد. کارشناسان صنعت می گویند ، اگر سهم بازار درآمد افزایشی از RMS فعلی یک شرکت ارتباطی بزرگ بیشتر باشد ، سهم درآمد آن با گذشت زمان افزایش می یابد.

تحلیلگران می گویند ، در حالی که RMS افزایشی Airtel با 36٪ پایین تر از 50.8٪ Jio است ، عملکرد عملیاتی قوی تر آن ، به ویژه در مشتری 4G که جلو را به همراه ARPU بالاتر می افزاید ، این روند را برای کاهش فاصله در سه ماهه های آینده تنظیم می کند. شرکت مخابراتی تحت هدایت Sunil Mittal بیش از 14 میلیون مشتری 4G اضافه کرده است که تقریباً دو برابر 7.3 میلیون کاربر خالص جیو در سه ماهه دوم مالی است.

JM Financial گفت: صنعت کلی مخابرات AGR (شامل درآمد حاصل از خدمات NLD و ILD) در دوره جولای تا سپتامبر 4٪ به ترتیب به 43100 کرور روپیه افزایش یافت و برای چهارمین سه ماهه متوالی افزایش یافت ، “که توسط ترکیبی از افزودنیهای پهنای باند موبایل قوی مشاهده می شود تلفن های همراه و افزایش تعرفه ها در دسامبر گذشته “.

این کارگزار گفت که رشد پی درپی AGR بخشی در غیاب افزایش تعرفه ها می تواند توسط کاربران 2G در حال ارتقا به باند پهن باشد که منجر به افزایش Covid-19 در استفاده از داده ها شده است. اگرچه ، به نظر می رسد حرکت رشد درآمد می تواند تعدیل شود ، مگر اینکه افزایش تعرفه ای قابل توجه و پایدار پیش رود.

گزارش شده است که Vodafone Idea (Vi) افزایش تعرفه 15-20٪ را در پایان سال یا اوایل سال 2021 در نظر گرفته است زیرا به نظر می رسد تلفن تلفات ضرر تقریباً دو برابر سطح ARPU متوسط ​​خود را دارد زیرا در حال عبور از یک طناب بین بهبود مالی است و مهار زیان مشتری. اگر چنین اتفاقی بیفتد ، Airtel پیروی خواهد کرد ، اگرچه هر دو مقام فعلی احتمالاً اقدامات جیو را از نزدیک مشاهده خواهند کرد و بر این اساس افزایش بالقوه خود را درجه بندی می کنند.

BNP Paribas انتظار دارد Vi در افزایش تعرفه ها پیشقدم شود و احساس می کند Airtel آماده پیگیری است. این کارگزاری گفت: “افزایش تعرفه ها زمانبر است ، هرچند زمان و کوانتوم همچنان نامشخص است.”