Airtel ، Vodafone Idea در مورد روشهایی که برای محاسبه حقوق AGR استفاده می شود ، وضوح می یابد

بمبئی: Bharti Airtel و Vodafone Idea (Vi) با ارسال نامه ای به بخش مخابرات ، به دنبال روشنی برای محاسبه حق درآمد ناخالص تعدیل شده (AGR) هستند. اما مقامات دپارتمان ارتباطات از راه دور (DoT) می گویند از آنجا که دیوان عالی کشور محاسبات دولت را پذیرفته است ، نیازی به توضیحات بیشتر نیست.

دو تلفن تحت تأثیر بیشتر قبلاً در محاسبات وزارت دادگستری به ناهنجاری های دادگاه عالی اشاره کرده بودند و ارزیابی های خود را ارائه داده بودند ، که حقوقی ها را به میزان قابل توجهی کمتر از مقدار محاسبه شده دولت اعلام می کرد. دادگاه همه ارزیابی مجدد را لغو کرده و محاسبات DoT را تأیید کرده است ، که هزینه های AGR Vi را بیش از 58،400 کرور و حدود 44،000 کرپ برای Airtel تعیین کرده است.

در آخرین نامه های خود به DoT ، Airtel ، که بیش از 18004 کرور از حقوق خود را پرداخت کرده است ، و Vodafone Idea ، که 7،854 کرور را پرداخت کرده است ، به نظر می رسد یک بار دیگر در محاسبات دولت متمرکز شده اند ، بدون اینکه صراحتاً برای ارزیابی مجدد ارزیابی شود. “یک مدیر ارشد صنعت آگاه گفت:” Vi و Airtel به DoT اطلاع داده اند كه باید از حقوق AGR اطلاع داشته باشند و از دولت خواسته اند كه روش استفاده شده برای رسیدن به مقدار مقرر را توضیح دهد. تاكنون هیچ پاسخی از طرف دولت داده نشده است. ” از توسعه

1

اختلاف بر سر مبلغ به اختلافات موجود بین دو طرف در جدول زمانی برای قسط اول می افزاید. در حالی که Airtel و Vodafone Idea معتقدند از آنجا که آنها قبلاً بیش از 10٪ از کل حقوق خود را پرداخت کرده اند – طبق دستور دادگاه عالی از 1 سپتامبر – اولین قسط آنها تا مارس 2022 تعلق می گیرد. اما DoT معتقد است که دو شرکت حمل و نقل باید 10 d عوارض مانده تا 31 مارس 2021. “یک مقام دولتی گفت:” موضوع AGR در پایان مالی بررسی خواهد شد … وزارت دادگستری ممکن است به دادگاه مراجعه کند تا درمورد میزان بازپرداخت خود گزارش دهد. ” این مقام افزود که دیگر نیازی به ارائه توضیحات در مورد مبالغ مالی توسط وزارت دفاع وجود ندارد ، زیرا مبالغ محاسبه شده وزارت دفاع توسط دادگاه اوج پذیرفته شد.

این دو تلفن پاسخگوی سالات ET نبودند. دستور دادگاه عالی پست اکتبر 24 ، 2019 ، که تعریف AGR را شامل موارد غیر اصلی می کند ، Airtel و Vi به دلیل ارزشیابی AGR خود ارزیابی شده ، به ترتیب در حدود 13،004 کرور و 21،533 کرور ، به ترتیب کمتر بود DoT تخمین زده بود.