Airtel ، Reliance Jio ، Vodafone Idea “مقدار مناسب” طیف 5G می خواهند

دهلی نو: بهارتی ایرتل ، Vodafone Idea و Reliance Jio گفتند که مقامات باید از وجود “مقدار مناسب” طیف برای خدمات 5G در زمان مناسب همراه با سیاست زیرساخت های قوی اطمینان حاصل کنند. آنها گفتند كه انجام ندادن اين امر باعث از بين رفتن احتمال 5G هند مي شود.

“… طیف tranche باید اندازه مناسبی باشد زیرا بر تجربه دیفرانسیل تأثیر می گذارد. در برخی مکان ها که اپراتورها 5G را با طیف کمتری از این دستگاه راه اندازی کرده اند ، قادر به ارائه تجربه ای متفاوت نیستند. “رندیپ سخون ، مدیر ارشد فناوری در بهارتی ایرتل گفت.

رئیس و گروه تحرک CTO گروه Reliance Jio ، شایام مردیکار همچنین پیشنهاد کرده است که با توجه به تراکم جمعیت ، میزان مناسب طیف برای 5G در هند ضروری است.

“این نوع استقرار 5G [with a smaller tranche] ما را همیشه بر روی انگشتان خود نگه می دارد و هرگز قادر نخواهیم بود به مکانهایی برسیم که در واقع در حال تبدیل شدن به ستون فقرات اقتصادی هستیم تا سایر صنایع را قادر سازیم. ” “ما افراد زیادی داریم ، طیف کم و تقاضای زیادی داریم. کاملاً واضح است. این شکاف را می توان با طیف 5G برای مشتریان خرده فروشی پر کرد.

راجیندر سینگ ، معاون اجرایی فناوری Vodafone Idea گفت که طیف مجاور به مقدار مناسب و باند مناسب برای اهداف 5G کشور بسیار مهم است.

“این مسئله اصلی و اولین عامل موفقیت خواهد بود. “ثانیا ، قیمت گذاری آن طیف بسیار مهم است و همه تلفن های مخابراتی ، دولت و سازمان تنظیم مقررات باید ببینند که چگونه برخی از کشورهای آسیایی مانند ژاپن و هنگ کنگ هزینه های بسیار کمی را برای در دسترس بودن اولیه 5G دریافت کرده اند.” سینگ گفت که پرداختن به این مسائل به طور بالقوه به تلفنهای مجاز اجازه می دهد تا شبکه را گسترش دهند و آن را بیشتر گسترش دهند.

باند فرکانسی 3300-3600 مگاهرتز (300 مگاهرتز) برای خدمات 5G در نظر گرفته شده است. با این حال ، طبق سند اخیر تخصیص طیف ، دولت پس از ISRO و وزارت فضا (DoS) نگرانی در مورد اجازه دادن به بخش 3400-3425 مگاهرتز برای 5G را فقط 175 مگاهرتز (3425 -3600 مگاهرتز) برای 5G اختصاص داده است زیرا آنها به این نیاز دارند برای برنامه NaVIC.

اپراتورهای مخابراتی هند گفتند که در دسترس بودن فعلی فقط 175 مگاهرتز برای همه ارائه دهندگان خدمات در باند میانی 3300-3600 “به شدت ناکافی” است و بر عرضه 5G در کشور تأثیر منفی می گذارد.

در سطح جهانی به طور معمول به یک اپراتور 5G یک بلوک مجاور از 100 مگاهرتز طیفی در باند میانی اختصاص داده شده است. تلفن های مخابراتی هند حداقل 80 مگاهرتز در هر مخابرات را در باند 3.5 گیگاهرتز می خواهند.

COAI ، که نمایانگر هر سه تلفن مخابراتی است ، اخیراً از وزارت دفاع خواسته است تا حداقل 400 مگاهرتز در هر مخابرات را در باند mmwave (26 ، 28 ، 37 گیگاهرتز) و حداقل 2×10 مگاهرتز به ازای هر اپراتور در باند های فرکانس 600 مگاهرتز و 700 مگاهرتز تضمین کند.

Sekhon از Airtel همچنین گفت 5G “پیشنهاد گران قیمت” برای اپراتورهای مخابراتی است تا ایجاد شوند و بنابراین موارد مناسب استفاده و گوشی های ارزان قیمت برای پذیرش گسترده 5G در هند مورد نیاز است.

وی افزود: “… اپراتورها باید برای موفقیت در هند ، همراه با دولت ، تنظیم كنندگان و دستگاه های نصب (سازندگان دستگاه) كار كنند و شروع خوب بسیار مهم است.”

هند قبلاً حراج طیف 5G را به دلیل در دسترس بودن طیف ، در دسترس نبودن موارد استفاده و عدم شفافیت در مورد مجاز بودن Huawei برای استقرار شبکه های 5G در هند ، به سال آینده موکول کرده است.

Sekhon از Airtel گفت که پرونده تجاری 5G بیشترین نگرانی برای اپراتورهای مخابراتی و اکوسیستم است. “سرعت 4G هند کمترین در جهان است. ما برای اتصال باند پهن بی سیم به طیف نیاز داریم. طیف اولیه برای 5G به تلفن های موبایل امکان می دهد سرعت بالاتری را ارائه دهند. ”

Sekhon همچنین خواستار ایجاد یک فیبر فیبر تهاجمی برای برج های متحرک در کشور علاوه بر پرداختن به مسائل برق برای برج های سلولی 5G شد.

Mardikar از جیو گفت که یک سیاست زیرساختی قوی و امکان توانایی هایی مانند قدرت و تراکم برج همراه با تصویب های صحیح و اصلی ، پایه و اساس فناوری 5G در هند خواهد بود.

وی همچنین گفت که دستگاه ها ، خدمات و اکوسیستم های عمودی می توانند نقش بسیار مهمی در 5G داشته باشند.

Vodafone Idea’s Singh گفت که موارد استفاده از 5G بسیار مهم است و باید با صنایع مختلف در زمینه اتوماسیون و ساخت مشترک ایجاد شود.

“جریان درآمد اولیه از بخش تولید تلفن های بزرگ حاصل می شود. ما باید از این فرصت در هند استفاده کنیم و باید با تلفن و اکوسیستم همکاری کنیم تا از فرصت استفاده از 5G برای تبدیل شدن به قطب تولید استفاده کنیم. ”

Vodafone Idea’s Singh گفت ، ارائه خدمات پزشکی در مناطق روستایی همچنین می تواند فرصتی برای دولت باشد که می تواند با استفاده از دارایی های الیاف همراه با طیف 5G با تلفن های همراه کار کند. “پهنای باند مبتنی بر 5G سرویسی است که برای جامعه کل در دسترس خواهد بود.”

یک 5G قوی امکاناتی مانند بازی در فضای ابری و سرگرمی همه جانبه AR / VR را فراهم خواهد کرد. Sekhon گفت که اگر محتوا و سرویس در دسترس باشد ، مردم هزینه 5G را پرداخت می کنند. “این تولید محتوا جایی است که هند می تواند در آن شرکت کند. توانایی ساخت نرم افزار ، IP قابل صادرات به جهان بسیار مهم خواهد بود. ”

Sekhon گفت که همه گیری ، رفتار دیجیتالی هند را تغییر داده و امکانات آموزش الکترونیکی و پزشکی الکترونیکی را نشان داده است.

وی افزود هند فرصت تبدیل شدن به قطب تولید کم هزینه تجهیزات مخابراتی و گوشی های موبایل را دارد.

Mardikar از جیو گفت که فاز اول سرویس 5G بر روی بخش B2C که در آن امکان باند پهن وجود دارد ضربه خواهد زد. “برخلاف هر کشور دیگر ، وابستگی ما به پهنای باند بی سیم از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا نفوذ باند پهن سیم دار به اندازه کافی نداریم.”

وی افزود که صنعت 4.0 و استفاده از مواردی برای سلامتی ، سرگرمی و آموزش ، رشد واقعی 5G را به همراه خواهد داشت.