یک شبه به دنبال بازده بهتر هستید؟ جلوترش رو نگاه نکن!

شبانه_فاند

همه چیز درباره وجوه یک شبه

وجوه یک شبه چیست؟

صندوق های یک شبه دسته ای نسبتاً جدید از صندوق های سرمایه گذاری مشترک هستند. این وجوه در ابزارهای بدهی که دوره سررسید آنها یک روز است سرمایه گذاری می کنند. این ابزارها با بلوغ یک روزه خریداری می شوند و بنابراین از اختلاف قیمت شبانه بهره مند می شوند. شرکت تسویه حساب هند (CCIL) از تعهدات وام و وام با وثیقه (CBLO) با سررسید یک روزه پشتیبانی می کند که گزینه مورد نظر برای سرمایه گذاری است.

وجوه یک شبه چگونه کار می کنند؟

مدیر صندوق با شروع هر روز اوراق بهادار را در بازار شبانه خریداری می کند. این اوراق بهادار در روز کاری بعدی یا قبل از آن بلوغ می یابند و در صورت تغییر نرخ بهره توسط بانک ذخیره هند (RBI) ، قیمت تحت تأثیر قرار نمی گیرد. روز بعد ، اوراق بهادار بالغ می شوند و اوراق بهادار یک شبه جدید با قیمت جدید خریداری می شوند.

حتی اگر رتبه اعتباری ناشر تغییر کند ، با بلوغ اوراق بهادار اساسی در روز بعد ، قیمت این صندوق تحت تأثیر قرار نمی گیرد. توجه داشته باشید که سرمایه گذاری مجدد با نرخ جدید روز بعد انجام می شود.

ویژگی های وجوه یک شبه

  • نسبتاً تحت تأثیر نوسانات بازار نیست
  • بیشترین نقدینگی در میان صندوق های بدهی
  • بلوغ یک روزه
  • حداقل و بدون خطر به دلیل افق کوتاه سرمایه گذاری
  • تلاش می کند نسبتاً بهتر از حساب بانک پس انداز بازده ارائه دهد
  • استفاده بهتر از وجوه بیکار

مالیات یک شبه چگونه مالیات می گیرد؟

سود فروش واحدهای نگهداری شده بیش از سه سال مشمول مالیات LTCG با نرخ 20٪ پس از نمایه سازی می شود. سود فروش واحدهایی که برای مدت کوتاه تری نگه داشته می شوند به درآمد شخص اضافه می شود و با نرخ مالیات حاشیه ای مالیات می گیرد. سود سهام آنها مشمول 29.12٪ مالیات توزیع سود می شود.

چه کسی باید در صندوق های یک شبه سرمایه گذاری کند؟

  • سرمایه گذاران خطرپذیر و به دنبال پارک پول یک شبه خود هستند
  • سرمایه گذاران به دنبال نقدینگی بیشتر با بازده نسبتاً بهتر از حساب بانک پس انداز هستند
  • ایده آل برای سرمایه گذاران نهادی (بانک ها ، بیمه ها و شرکت ها) که هنگام پارک کردن وجوه مازاد به دنبال بازده بهتر یک شبه هستند
  • سرمایه گذارانی که در شرایط اضطراری مالی برای پول به مکان پارک موقت نیاز دارند
  • صندوق های تغذیه ای ایده آل برای کسانی که از طریق برنامه انتقال سیستماتیک در صندوق های سرمایه گذاری سرمایه گذاری می کنند

برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

ابتکار آموزش و آگاهی سرمایه گذاران

سرمایه گذاران باید فقط با صندوق های سرمایه گذاری مشترک ثبت شده معامله کنند تا در وب سایت SEBI تحت واسطه ها / م Instسسات زیرساخت بازار تأیید شود. ، شماره تلفن و غیره و تغییر مشخصات بانکی و غیره برای رسیدگی به شکایات ، یا به www.ltfs.com یا وب سایت SEBI www.scores.gov.in مراجعه کنید

سلب مسئولیت: این اطلاعات فقط برای اطلاعات عمومی است و به نیازهای خاص شخص خاصی که ممکن است این اطلاعات را دریافت کند توجه ندارد. L&T Investment Management Limited ، شرکت مدیریت دارایی صندوق سرمایه گذاری مشترک L&T یا هر یک از وابستگان آن. تضمین نمی کند / هیچ بازدهی را نشان نمی دهد / و هیچ گونه مسئولیتی در قبال ضرر ، هزینه ، شارژ متحمل شده توسط گیرنده ندارد. گیرنده باید قبل از سرمایه گذاری با مشاوران حقوقی ، مالیاتی و مالی خود مشورت کند. گیرنده این اطلاعات باید درک کند که گفته های ارائه شده در اینجا در مورد چشم اندازهای آینده ممکن است تحقق نیافته و به دست نیامده باشند.

سرمایه گذاری های صندوق سرمایه گذاری مشترک در معرض خطرات بازار است ، تمام اسناد مربوط به طرح را با دقت بخوانید.

سلب مسئولیت: محتوای تولید شده توسط صندوق سرمایه گذاری مشترک L&T