گوتام آدانی: می تواند پیشنهاد DHFL را بهبود بخشد ، سپرده کسانی را که در برابر بازپرداخت پول های عمومی از دست می دهند ، حذف کند: آدانی

دهلی نو: گروه میلیاردر گاوتام آدانی از راه های استخراج معادن نشان داده است که می تواند پیشنهاد خرید 33،000 کروری خود را برای وام دهنده مسکن DHFL سقوط داده بهبود بخشد و با زیر سوال بردن حداکثر بازیافت پول عمومی ، سپرده پیشنهاد دهندگان متقاضی حراج حراج را جبران کرده است. در ایمیلی که به مدیر ، که مزایده DHFL را تحت فرآیند ورشکستگی اجرا می کند ، نوشته شده است ، گروه آدانی گفت که فرآیند دادرسی را به طرز ماهرانه ای دنبال کرده است و “هدف آن همیشه ارائه پیشنهاد بی قید و شرط و حداکثر ارزش بالقوه برای همه سهامداران و در در همان زمان اطمینان از اتمام سریع روند “.

در ایمیلی که در اتاق داده DHFL بارگذاری شد و توسط PTI مشاهده شد ، گروه آدانی اظهار داشت که در برخی از داوطلبان با هدف جلوگیری از به حداکثر رساندن ارزش برای وام دهندگان و سپرده گذاران ، به رسانه ها برای موضوعات هیجان انگیز متوسل می شوند.

چهار نهاد – گروه آدانی ، گروه پیرامال ، شرکت مدیریت دارایی مستقر در ایالات متحده Oaktree Capital Management و SC Lowy – پیشنهاداتی را برای DHFL در ماه اکتبر ارسال کردند اما وام دهندگانی که DHFL را به حراج می گیرند تا وام های پرداخت نشده را به حراج بگذارند ، خواستار خواستگاران بودند تا پیشنهادات خود را اصلاح کنند پیشنهادات اصلی کم بود.

گروه آدانی ، که در ابتدا فقط برای سهام عمده DHFL اداره توانبخشی زاغه (SRA) DHFL پیشنهاد داده بود ، در پیشنهاد اصلاح شده ارائه شده در 17 نوامبر پیشنهاد برای کل کتاب ، در مجموع 30000 کرور روپیه به اضافه سود 3000 کرور روپیه ، یک منبع در کنسرسیوم وام دهندگان گفت.

این منبع گفت که این بیش از 28،300 کرور پیشنهاد شده توسط Oaktree بود ، افزود که پیشنهاد شرطی شرکت آمریکایی بیان کرده است که 1000 کرور برای مطالبات بیمه را عقب نگه می دارد.

پیرامال 23،500 کرور روپیه فقط برای سبد خرده فروشی DHFL ذکر کرد در حالی که SC Lowy مستقر در هنگ کنگ 2350 کرور روپیه برای SRA پیشنهاد داد.

اندکی پس از آن ، داوطلبان رقیب بر سر پیشنهاد آدانی گریه کردند و گفتند که این گروه پیشنهاد را بیش از مهلت مقرر ارسال کرده است و نمی تواند طرح اصلی خود را گسترش دهد.

این منبع گفت: هر سه پیشنهاد دهنده رقیب به دنبال رد صلاحیت آدانی بودند.

در ایمیل 22 نوامبر ، گروه آدانی گفت که در ابتدا ابراز علاقه یا EoI را برای گزینه 1 و 2 (کتاب کامل و بخشی از نمونه کارها) ابراز کرده است.

این شرکت گفت که پیشنهاد ماه اکتبر فقط مربوط به دارایی های عمده فروشی و SRA DHFL است زیرا امیدوار است که همراه با گروه پیرامال این معامله را به اتمام برساند (پیشنهاد گروه پیرامال فقط برای دارایی های خرده فروشی).

اما با افتتاح پیشنهادات در 9 نوامبر ، آدانی دید که پیشنهادهای پیشنهادی رقبا ارزش شرکت را نشان نمی دهد و تصمیم گرفت برای کل کتاب پیشنهاد دهد.

آدانی 4.2.6 و بند 7.3 (الف) را که با بند 3.15.22 (ب) سند فرآیند مناقصه خوانده شده استناد کرده و گفته است که “پیشنهاد طبق پروسه است” و “هیچ متقاضی تصویب حق اعتراض ندارد”.

همچنین ، کمیته طلبکاران (CoC) و مدیر موظفند اقدامات لازم را انجام دهند که منجر به حداکثر سازی ارزش شود.

گروه آداني اظهار داشت كه داوطلبان رقيب يك كارتل تشكيل داده اند و تهديد برخي از آنها مبني بر خروج از حراج يك روش “قهراً” براي آسيب رساندن به روند مناقصه است.

روند مناقصه برای مدیر / CoC “جلب سرمایه جدی چنین متقاضی حل و فصل” که “به طور مستقیم یا غیرمستقیم به اعمال اجباری و / یا اعمال محدود کننده” پرداخته است ، فراهم می کند.

آدانی نوشت: “ما مجدداً تأكید كردیم كه هدف ما همیشه ارائه ی پیشنهادی بی قید و شرط و به حداكثر رساندن ارزش بالقوه برای همه ذینفعان و در عین حال اطمینان از اتمام سریع این روند بوده است.” “ما همچنین متعهد هستیم که در صورت دعوت از پیشنهادهای اصلاح شده ، پیشنهادات خود را بهبود ببخشیم.”

یک فرد نزدیک به این وضعیت گفت تعجب آور است که وقتی آدانی نامه ای را در 12 نوامبر ارسال کرد مبنی بر اینکه مناقصه گزینه 1 را پیشنهاد می دهند ، پس چرا مدیر در ارتباطات الکترونیکی خود به تاریخ 13 نوامبر به پیشنهاد دهندگان پیشنهادات را فقط برای قسمتهایی که در اصل پیشنهاد داده بود؟

بیشتر از این هنگامی که روند پیشنهاد به وضوح فراهم کند که یک پیشنهاد دهنده می تواند پیشنهادی را در هر موردی ارائه دهد. فرد گفت ، به نظر می رسد آنها تمایل به پذیرایی از پیشنهاد آدانی را ندارند حتی اگر بالاترین پیشنهاد باشد.

آداني همچنين اشاره كرد كه برخي از داوطلبان با هدف محدود كردن يك رقابت كامل و عادلانه در روند ارسال طرح تصميم ، يك كارتل تشكيل داده اند.

طبق بند 7.7 از روند پیشنهاد ، وام دهندگان و مدیر در حقوق خود هستند که جدی ترین ودیعه پول متقاضیان این قطعنامه را ضایع کنند.

پیشنهاد آدانی شامل 11000 کرور نقدی پیش پرداخت و 19000 کرور دیگر است که با سود 3000 کرور به وام دهندگان پرداخت می شود.

همچنین تأکید کرده است که پیشنهاد آن بدون قید و شرط و بدون مانع است.

با کمال تعجب ، ایمیل Adani توسط سرپرست در جلسه CoC ذکر نشده است – اما بعداً در اتاق داده بارگذاری شد.

یک منبع وام گفت: در خرید سیمان Binani ، پیشنهاد دیررس Ultratech نه تنها توسط وام دهندگان پذیرفته شد بلکه حتی توسط دادگاه عالی نیز تأیید شد.

Kapil Wadhawan مروج سابق DHFL درخواست خود را در NCLT ثبت کرده و گفته است که پیشنهادات Piramal و Oaktree ارزش واقعی شرکت را نشان نمی دهد و آنها با حداقل سرمایه گذاری توسط خود در تلاشند تا شرکت را به صورت رایگان دریافت کنند.

گروه آداني گفت ، در ايميل ، پيشنهاد آن قبل از 10 صبح در 17 نوامبر ارسال شده و مطابق با سند پيشنهاد است.

در ادامه به نقل از بخش مربوط به سند مناقصه پرداخته شد كه به سرپرست آزادي داده شد تا پيشنهاد دريافتي را در هر مرحله از مراحل ارسال طرح تصويب بررسي كند و داوطلبان رقيب حق اعتراض به اين ارسال را نداشتند.

در نوامبر سال گذشته ، بانک رزرو ، DHFL ، سومین وام دهنده مسکن با بازی خالص ، را برای رسیدگی به ورشکستگی به دادگاه حقوقی شرکت ملی (NCLT) ارجاع کرد.

از ژوئیه سال 2019 ، این شرکت 83،873 کرور روپیه به بانک ها ، شورای ملی مسکن ، صندوق های سرمایه گذاری مشترک و دارندگان اوراق قرضه بدهکار بود.