گروه کاری داخلی RBI به مروجان توصیه می کند سهام بیشتری در بانک های خصوصی داشته باشند

بمبئی: کارگروه داخلی بانک رزرو هند که برای بررسی مالکیت در بانک های خصوصی هند تشکیل شده است ، به مروجین اجازه داده است که طی مدت 15 سال 26٪ در بانک ها داشته باشند. این گروه کاری در پیشنهاد خود همچنین پس از ایجاد تغییرات قانونی در قانون تنظیم بانکداری ، به طور مساعدی به اجازه دادن به خانه های صنعتی به عنوان مروج بانک نگاه کرده است.

همچنین پیشنهاد شده است که محدودیت در اختیار غیر مروجین به 15٪ افزایش یابد تا یکنواختی در بین انواع سهامداران ایجاد شود.

RBI اکنون تا 15 ژانویه 2021 به دنبال نظرات ذینفعان در مورد این گزارش خواهد بود و پس از آن نظرات و پیشنهادات را قبل از بررسی موضوع بررسی می کند.

RBI ضمن انتشار توصیه های این سازمان گفت: “سقف سهام مروجین در دراز مدت (15 سال) ممکن است از سطح فعلی 15٪ به 26٪ از سهام با حق رای سهام پرداخت شده بانک پرداخت شود.” گروه کاری داخلی این گروه داخلی است.

این کارگروه همچنین خاطرنشان کرد که قبل از اعطای مجوز به خانه های صنعتی ، مسائل مربوط به وام های متصل باید برطرف شود.

گروه کاری در این بخش خاطرنشان کرد: “خانه های بزرگ شرکتی / صنعتی فقط پس از اصلاحات لازم در قانون تنظیم مقررات بانکی ، 1949 ، می توانند به عنوان مروج بانکها مجاز باشند تا از وامهای متصل و مواجهه بین بانکها و سایر نهادهای گروه مالی و غیر مالی جلوگیری کند”. توصیه ها

کارگروه داخلی که در ژوئن سال 2020 تاسیس شد ، از پنج عضو شامل PK Mohanty و Sachin Chaturvedi تشکیل شده است که هر دو مدیر هیئت مدیره مرکزی RBI هستند. لیلی وادرا و SC مورمو هر دو مدیر اجرایی RBI نیز عضو این گروه هستند.

تلاش ها برای ایجاد تعادل در مالکیت و کنترل در حالی صورت می گیرد که برخی از بانک های بخش خصوصی به دنبال آرامش در هنجارهای صدور مجوز هستند ، با استناد به تصمیم تنظیم کننده درمورد اجازه دادن به Udy Kotak ، مروج بانک Kotak Mahindra تا 26 درصد از سهام را نگه دارد تا زمانی که وام دهنده سرمایه را از طریق آن جمع نکرد فروش سهام

قوانین صدور مجوز RBI در سال 2015 ، مروج یک بانک خصوصی را ملزم می کند که ظرف مدت سه سال ، سهام را به 40٪ ، ظرف 10 سال 20٪ و در 15 سال 15 سال شروع عملیات ، 15٪ را کاهش دهد.

این قوانین قبلاً به پروموترها اجازه می داد 49٪ را در اختیار داشته باشند اما ناظران پس از فروپاشی بانک جهانی اعتماد ، به دنبال مالکیت متنوع بودند. تأیید RBI برای نگهداری 5٪ و بیشتر در بانک مورد نیاز است.

این کارگروه همچنین پیشنهاد داده است که وام دهندگان بزرگ غیر بانکی با دارایی بیش از 50،000 کرور ، از جمله آنهایی که متعلق به یک خانه شرکتی است ، ممکن است برای تبدیل به بانکها منوط به اتمام 10 سال فعالیت باشد. این گروه همچنین پیشنهاد کرده است که سابقه 3 ساله برای آن دسته از بانکهای پرداخت که می خواهند به یک بانک مالی کوچک تبدیل شوند ، کافی خواهد بود.

برخی دیگر از توصیه ها حاکی از آن است که بانکهای مالی کوچک و بانکهای پرداخت باید ظرف شش سال از زمان رسیدن به نیاز خالص به شرط مندرج در دستورالعملهای صدور مجوز یا 10 سال شروع عملیات هر کدام از آنها قبل باشد ، ذکر شوند.

در این توصیه ها همچنین افزایش حداقل سرمایه اولیه برای صدور مجوز برای بانک های جدید از 500 کرور به 1000 کرور برای بانک های جهانی و از 200 کرور به 300 کرور برای بانک های کوچک مالی وجود دارد.