گروه بیرلا: گروه تحت هدایت گلدمن ساکس 1800 کرور روپیه نجات به کسورام گروه بیرلا ارائه می دهد

بمبئی: یک کنسرسیوم گلدمن ساکس در حال تأمین خط زندگی 1800 کرور روپیه برای پرچم داران صنایع Kesoram Industries Limited (KIL) گروه BK Birla است تا بدهی بانکی موجود خود را تأمین کند و سرمایه جدیدی برای گسترش تجارت سیمان خود فراهم کند. این صندوق در دو نوبت ارائه می شود ، ترکیبی از بدهی و حقوق صاحبان سهام خواهد بود.

گلدمن و صندوق Edelweiss توافق کرده اند که 1600 کرور روپیه را در قالب 5 سال بدهی تزریق کنند. 200 کرور دیگر برای نیاز سرمایه در گردش و سایر اهداف عمومی شرکت به عنوان بخشی از برنامه قطعنامه RBI برای دارایی های تحت فشار استفاده می شود. احتمال سرمایه گذار سوم وجود دارد اما هنوز نهایی نشده است.

در تاریخ 31 اکتبر ، کل ناخالص موجودی در نظر گرفته شده برای حل و فصل بدهی ها 2،182 کرور روپیه بود. وام دهندگان بانکی فعلی شامل Axis و ICICI Bank ، HDFC Ltd ، IndusInd ، Yes Bank و غیره هستند.

صندوق تازه 1600 کروری برای بازپرداخت قسمت قابل توجهی از وام های وام دهندگان موجود که وام مانده خود را به ابزارهای مالی بلند مدت قابل بازخرید بین سال مالی 28 و سال مالی 32 بازپرداخت می کنند ، استفاده می شود.

بدهی ها برای 2 سال اول 10 درصد کوپن سالانه در اختیار دارند و نرخ سه ساله باقیمانده نیز 15 درصد است و در مقابل “دارایی های ثابت” یعنی واحدهای سیمانی آن تضمین می شود. “املاک و مستغلات آزاد و استیجاری ، داراییهای جاری و غیر جاری” ، مطابق برگ مدت بررسی شده توسط ET.

هیئت مدیره این شرکت روز دوشنبه انتشار اسناد غیرقابل تبدیل یا بدهی های غیر قابل تبدیل به میزان اختیاری تا 2200 کرور را به صورت استقرار خصوصی تأیید کرده است. تبدیل وام موجود به سهام عدالت تا 100 کرور روپیه و کوپن صفر سهام ترجیحی قابل بازخرید قابل تبدیل تا 500 کرور به وام دهندگان موجود نیز قابل تصویب است.

وام دهندگان موجود نیز در حال تبدیل بخشی از بدهی به 10 درصد از سهام صنایع Kesoram با 40 روپیه هر سهم هستند. پس از تکمیل ، وام دهندگان موجود 81٪ از بازپرداخت خود را بازیابی می کنند. انتظار می رود حتی سرمایه گذاران جدید نیز سهام کمی در KIL داشته باشند.

منابع مالی

سهام این شرکت پس از قدردانی از 18٪ در یک ماه ، در انتظار بسته شدن مصوبه ، در 50.70 روپیه / سهم در روز سه شنبه بسته شد. در حال حاضر مروجین 53٪ از شرکت را در اختیار دارند.

سخنگوی گلدمن از اظهار نظر خودداری کرد در حالی که سخنگوی کسورام از بیان جزئیات بیشتر خودداری کرد.

این شرکت در بیانیه ای بدون اعلام هویت هویت بورس گفت: “کسرام پیشنهاد می کند که طرح حل وام را با وام دهندگان موجود اجرا کند و همان برنامه را زودتر انجام دهد. تزریق توسط سرمایه گذاران به تسویه حساب با وام دهندگان موجود کمک می کند.” وام دهندگان این شرکت گفت: “این وضعیت سرمایه در گردش فشرده را بهبود می بخشد و زمینه را برای بهبود عملیات تجاری ایجاد می کند.”