کارت اعتباری برای جذب 20٪ TCS به ارز خارجی خرج می کند

دهلی نو: مقامات گفتند که پرداخت‌های ارز خارجی مانند اشتراک دیجیتال برای نشریات یا کالاهایی که در سایت‌های تجارت الکترونیک خارجی از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی خریداری می‌شوند، به حساب طرح حواله آزاد شده (LRS) فرد حساب می‌شود و 20 درصد مالیات جمع‌آوری شده در منبع (TCS) را جذب می‌کند.

یکی از آنها گفت، با این حال، اگر این خریدها به روپیه هند انجام شود، آنها در برابر LRS محاسبه نمی شوند و با هیچ TCS مواجه نمی شوند.

به گفته مقامات مورد اشاره، کارت های شرکتی که برای هزینه های رسمی در خارج از کشور به کارمندان داده می شود نیز TCS را جذب نمی کند، زیرا این هزینه ها تحت تراکنش های باقیمانده حساب جاری خارج از LRS پوشش داده می شود.

کارت

وزارت دارایی روز پنجشنبه توضیحات مفصلی را در قالب پرسش‌های متداول (پرسش‌های متداول) صادر کرد و تصمیم به اعمال هزینه‌های کارت اعتباری بین‌المللی تحت LRS بانک رزرو هند با اثرگذاری فوری را توضیح داد. این بدان معناست که هزینه‌های کارت اعتباری توسط قانون 20٪ TCS برای LRS که از اول ژوئیه اجرا می‌شود، پوشش داده می‌شود.

این تصمیم انتقادها را برانگیخت و به ویژه با واکنش شدید صنعت سفر و گردشگری مواجه شد.

چالش های عملی پیش رو

این وزارتخانه گفت که آخرین تغییر در قانون مدیریت ارز به منظور ایجاد برابری بین حواله‌ها و هزینه‌های خارج از کشور با استفاده از کارت‌های نقدی و اعتباری است. این وزارتخانه طی اطلاعیه‌ای به تاریخ 16 مه، قانون 7 مدیریت ارز (حساب جاری) را لغو کرد. Transactions) Rules، 2000، که هزینه‌های کارت اعتباری بین‌المللی را از محدوده LRS خارج می‌کرد، در حالی که پرداخت‌های کارت بدهی پوشش داده می‌شد.

طبق توضیحات، هزینه های تجاری توسط یک کارمند در یک سفر کاری خارج از کشور بخشی از LRS نخواهد بود.

«زمانی که یک کارمند توسط یک نهاد برای هر یک از موارد فوق منصوب می‌شود، و هزینه‌ها بر عهده دومی است، این هزینه‌ها به عنوان تراکنش‌های حساب جاری باقی‌مانده خارج از LRS تلقی می‌شود و ممکن است توسط AD (نماینده مجاز) بدون هیچ گونه مجوزی مجاز باشد. با توجه به وزارت دارایی، محدودیت، مشروط به تأیید درستی معامله.

کارشناسان خواستار شفاف سازی بیشتر شدند.

Sandeep Jhunjhunwala، شریک Nangia Andersen LLP، گفت که ممکن است در تعیین اینکه آیا سفر یک کارمند یک سفر کاری است یا نه، چالش های عملی وجود دارد.

او گفت: «همچنین، آزمایش اینکه آیا هزینه‌ها توسط کارفرما برای اعمال موثر محرومیت تقبل می‌شود یا خیر، می‌تواند یک تمرین دلهره‌آور باشد، به‌ویژه زمانی که پرداخت‌ها از طریق بانکدار AD (نماینده مجاز) انجام نمی‌شود و از طریق کارت‌های اعتباری انجام نمی‌شود.

مسائل مربوط به جریان نقدی
شریک Deloitte India، الوک آگراوال، گفت: “باید بررسی شود که آیا هزینه های متحمل شده توسط کارکنان در سفرهای بین المللی مربوط به کار آنها نیز تحت تاثیر قرار می گیرد یا خیر. در این صورت، این امر باعث بروز مشکلاتی در جریان نقدینگی برای این کارمندان می شود. RBI ممکن است دستورالعمل های عملیاتی را صادر کند. توضیحات با جزئیات بیشتر.”

حواله‌های LRS از اول ژوئیه با 20 درصد TCS در مقابل 5 درصد در حال حاضر مواجه خواهند شد که از هزینه‌های بهداشت و آموزش جلوگیری می‌کند. این وزارتخانه اعلام کرد که هزینه‌های جانبی مربوط به سفر برای تحصیل و درمان همچنان با نرخ پایین‌تر موجود ادامه می‌یابد و به طور جداگانه «توضیحات مفصلی» در این باره صادر خواهد کرد.

LRS تا سقف 7 میلیون روپیه در سال برای مقاصد آموزشی از TCS معاف است. فراتر از آن، مالیات 5 درصدی را جذب می کند. برای کسانی که برای تحصیل در خارج از کشور وام می گیرند، 0.5% TCS پایین تر از آستانه 7 لک روپیه اخذ می شود.

به گفته این وزارتخانه، تأثیر اولیه نرخ TCS بالاتر بر سرمایه‌گذاری در خارج از کشور در دارایی‌هایی مانند املاک، اوراق قرضه و سهام، علاوه بر بسته‌های مسافرتی تورهای خارجی یا هدایایی به افراد غیر مقیم خواهد بود.

این سازمان گفت که پرداخت از طریق کارت های نقدی توسط یک مسافر خارج از کشور قبلاً به عنوان بخشی از LRS تلقی شده است. با این حال، به دلیل معافیت تحت قانون 7 که اکنون حذف شده است، هزینه از طریق کارت های اعتباری در محدودیت LRS لحاظ نشده است. این منجر به تجاوز برخی افراد از حد LRS شد.

این وزارتخانه گفت که بانک مرکزی “بیش از یک بار” به دولت نامه نوشت و به لزوم حذف این رفتار متفاوت اشاره کرد.

در این بیانیه آمده است: «داده‌های جمع‌آوری‌شده از بالاترین حواله‌کنندگان پول تحت LRS نشان می‌دهد که کارت‌های اعتباری بین‌المللی با محدودیت‌هایی بیش از حد فعلی LRS 250,000 دلاری صادر می‌شوند.