چشم اندازهای 5G برای هند جذاب است. طیف مقرون به صرفه می تواند رشد را تحریک کند: کوالکام

هند دارای بازار بزرگی است كه نیاز به بروزرسانی و راه اندازی برای جذب 5G دارد و دولت و سیاستگذاران می توانند با آزاد كردن طیف ، از جمله 5G ، به میزان كافی و با قیمت های مقرون به صرفه ، رشد فضای مخابراتی را تحریک كنند ، گفت

راجن واگادیا گفت ، 5G بر بازار مخابرات هند ، دومین بازار بزرگ جهان و “همچنان در حال رشد” تأثیر مثبت می گذارد ، زیرا افزایش مصرف داده و افزایش پذیرش فناوری به دلیل همه گیری ، بازار را برای ظهور فناوری نسل بعدی آماده کرده است. معاون و رئیس جمهور ، کوالکام هند و SAARC.

واگادیا به گفت: “مورد استفاده سریع شبکه های 5G در هند مورد جالبی است. این گزینه دیگر یک گزینه نیست ، بلکه یک پیش شرط رشد و توسعه کشور است.”

رگولاتورهای هندی نقش بزرگی در اطمینان از استقرار 5G در هند در “پتانسیل کامل” خود خواهند داشت.

واگادیا گفت ، هند به عنوان دومین بازار مخابراتی جهان نویدبخش بزرگی برای رشد است.

وی در مصاحبه ای با ایمیل گفت: “دولت و سیاست گذاران می توانند با آزاد كردن طیف ، از جمله 5G ، به مقدار كافی و با قیمت های مقرون به صرفه ، رشد بازار مخابرات هند را تحریک كنند.”

از آنجا که شبکه ها متراکم هستند ، تهیه “طیف” در همه باندها از جمله mmW (موج میلی متر) برای استقرار فوری ، “باهوش” است ، از آزمایشات شروع می شود ،

این شرکت گفت ، 5G تجربیات موبایل را به طور کامل بازتعریف می کند و نسل ها را قادر می سازد تا از آن بهره مند شوند.

تیتان فنی ، کوالکام ، یک مبتکر فناوری بی سیم است و به توسعه ، راه اندازی و گسترش 5G دامن می زند.

واگادیا گفت: “ما مکالمه ها را در تمام سطوح اکوسیستم در پیش می گیریم تا واقعیت تجاری 5G در کشور را کاتالیز کنیم – از تلفن ، آموزش ، مراقبت های بهداشتی ، خودرو ، دارو گرفته تا تولید.”

وی با اشاره به اینکه هند بازار بزرگی دارد که باید به روزرسانی و رشد 5G را ارتقا بخشد.

وی خاطرنشان كرد: “ما انتظار داریم یك دوره آزمایشی طولانی مدت و به دنبال آن عرضه سطح دایره در اواخر سال آینده قبل از ارائه خدمات ملی باشد.”

برخلاف فناوری های نسل گذشته ، انتظار می رود 5G موارد استفاده تخصصی را در بخشهایی مانند تولید ، انرژی ، آب و برق ، مراقبت های بهداشتی ، دارویی ، حمل و نقل و تدارکات مورد استقبال قرار دهد. 5G برای پشتیبانی از نیازهای اتصال در دهه آینده ، “در مقایسه با نسل قبلی فناوری” با گسترش چندین صنعت و عمودی ، “نقش بسیار بزرگتری” خواهد داشت.

واگادیا گفت: “این همه چیز را می گوید ، از نظر فرصت هایی که هند از استفاده از 5G به دست آورده است.”

کوالکام در حال حاضر با چندین شریک در هند و سراسر جهان در تلاش است تا اختراعات فناوری را در 5G افزایش دهد.

در واقع ، ماه گذشته ، Jio Platforms و Qualcomm اعلام کردند که با موفقیت راه حلهای 5G و سرعت فوق العاده بالای 1 گیگابیت بر ثانیه را به صورت آزمایشی آزمایش کرده اند.

کوالکام و ریلاینس جیو ، بزرگترین اپراتور مخابراتی هند ، گفتند که تلاش های 5G را با هدف همگام سازی توسعه و گسترش زیرساخت ها و خدمات شبکه بومی در هند هماهنگ کرده اند.

در اوایل سال جاری ، صنایع اعتماد (RIL) اعلام كرد كه Qualcomm Ventures 0.15 درصد سهام Jio Platforms را با مبلغ 730 کرور روپیه خواهد گرفت.

همانطور که توسط رئیس RIL ، Mukesh Ambani در جلسه مجمع عمومی عادی سالانه شرکت در ژوئیه سال جاری بیان شد ، آخرین پیشرفت در سبد محصولات 5G به طور منظم به برنامه های کلی جیو برای توسعه راه حل های مخابراتی 5G داخلی تبدیل می شود.

RIL پیش از این گفته بود که سرمایه گذاری Qualcomm Ventures باعث تعمیق روابط Qualcomm و Jio Platforms برای پشتیبانی از شرکت دوم در سفر خود به منظور گسترش زیرساخت ها و خدمات پیشرفته 5G برای مشتریان هندی خواهد شد.