چاندا کوچار به Videocon’s Dhoot برای سرمایه گذاری در شرکت hubby گفت: ED

(این داستان در اصل در ظاهر شد در 08 دسامبر ، 2020)

بمبئی: رئیس سابق بانک ICICI ، چاندا کوچار در سال 2009 به رئیس گروه Videocon ، VN Dhoot ، که درخواست های وامش در بانک در جریان بود ، گفته بود که پول را در شرکت شوهرش Deepak سرمایه گذاری کند ، گفت: .

اسناد و مدارک پیوست شده به صفحه شارژ نشان می دهد که در Pacific Capital Service Pvt Ltd (PCSPL) ، یکی از شرکت های وابسته به کوچار ، پسر دفتری که چای می نوشد به عنوان مدیر نشان داده شد و در این شرکت سهیم بود.

شراد مطره ، پسر دفتر گفت که او از پدر دیپاک مراقبت می کرد و مدت کوتاهی به عنوان راننده با خانواده کار می کرد. او به ED گفت كه بدون اطلاع از محتوا ، اسناد را با دستورالعمل Deepak امضا خواهد كرد.

Dhoot در اظهارات خود به ED گفت كه اگر با آن موافقت نكرد ، ضرر منافع او خواهد بود. گروه Videocon 64 کرور روپیه سرمایه گذاری کرد که NuPower Renewable Pvt Ltd (NRPL) ، یک شرکت تحت کنترل دیپاک است.

ED ادعا کرد که چاندا پس از نقض قوانین از موقعیت خود در بانک برای تحریم وام به گروه Videocon سو and استفاده کرده و در قالب سرمایه گذاری در شرکت شوهرش ، Nu-Power ، عقب گردهایی دریافت کرده است. ED در تاریخ 4 نوامبر برگه اتهامات خود را علیه کوچارس و Dhoot به دادگاه ویژه ارسال کرد و این اظهارات را به آن ضمیمه کرد.

Dhoot به ED گفت كه Deepak از او خواست كه در شركت خود سرمايه گذاري كند و اصرار كرد كه وي با Chanda كه آن زمان رياست بانك ICICI را داشت ملاقات كند. مقامات گفتند كه چاندا به دهوت گفت كه “با قرار دادن پول در شركت شوهرش از منافع او مراقبت كند”. Dhoot ادعا کرد به همین دلیل است که وی 64 کرور روپیه وام 300 کروری که توسط بانک ICICI پرداخت شده را به شرکت گروه خود انتقال داده است.

در مجموع بانک ICICI وام 5،393 کروری رو به شرکتهای گروه Videocon را در بخشهای مختلف در دوره تصدی چاندا تحریم کرده بود که مبلغ اصلی 2،812 کرور بد شد. وثیقه نگهداری شده در بانک با وام تحریم شده متناسب نبود. ED ادعا کرد که وام به NuPower قصد ندارد به Videocon برگردانده شود ، زیرا یک شرکت گروه Real Cleantech Pvt Ltd ، که برای نگهداری عواید جرم ایجاد شده بود ، مجاز به مرگ خاموش بود. این شرکت در سال 2018 متوقف شد تا پیوند بازگشت پول وام NuPower به گروه Videocon را قطع کند ، گفت ED.

گروه Videocon فرایند احیای Real Cleantech را پس از اینکه ED شروع به تحقیق در مورد پرونده پولشویی علیه خود در سال 2019 کرد ، آغاز کرد ، همه اینها نشان داد که پول هدایت شده به NuPower یک سرمایه گذاری قانونی است و به گروه Videocon بازگشت.

دیپاک از زمان شکل گیری آن در سال 2008 ، از طریق PCSPL ، که در سال 1999 تشکیل شد ، NuPower را کنترل می کند. بیشتر مدیران PCSPL از نزدیکان یا کارمندان دیپاک بودند.