پهنای باند خانگی جیو فقط یک تهدید محدود برای Airtel به وجود می آورد: Motilal Oswal

KOLKATA: کارگزار Motilial Oswal گفت: تلاشهای تهاجمی Reliance Jio در چمن باند پهن خانگی مبتنی بر فیبر ، به Bharti Airtel صدمه نخواهد زد ، با توجه به کمک محدود به درآمد پهنای باند سیمی در خط تولید کلی شرکت مخابراتی Sunil Mittal.

Motilal Oswal در یادداشتی گفت: “فشار تهاجمی جیو به سمت پهنای باند خانگی ، با توجه به مشاركت تك رقمی این بخش در تعداد تلفیقی دومی ، فقط می تواند تهدیدی محدود برای Bharti باشد.”

مشاغل خدمات خانگی کمتر از 3٪ به درآمد تلفیقی Airtel در سه ماهه سپتامبر سال مالی 21 کمک کرده است.

با این حال ، این کارگزاری حساب می کند که تهاجم بازار جیو می تواند Airtel را تحریک کند تا پیشنهادات باند پهن خانگی خود را افزایش دهد و رقابت را در فضای باند پهن سیم دار تشدید کند ، به ویژه اینکه محصولات و قابلیت شبکه دومی با Jio و همچنین تقاضای راه حل های باند پهن خانگی مطابقت دارد. در حال گسترش است که بخش وسیعی از هند وارز همچنان در خانه کار می کند ، در میان کوید.

Motilal Oswal گفت Bharti در حال حاضر Jio را دنبال کرده است و یک طرح قیمت پایین تر را با 499 روپیه آغاز کرده است ، هرچند هنوز هم به رهبر بازار مخابرات با قیمت بالاتری پرداخت می شود ، به خصوص در زمانی که آگاهی و تقاضای مصرف کننده برای راه حلهای باند پهن خانگی با تغییر داده ها افزایش می یابد نیازها ، قفل های بعدی Covid.

در واقع این کارگزار انتظار دارد که جیو رقابت را در فضای باند پهن خانگی تشدید کند ، اما بهارتی را سوار بر موج می داند زیرا “محصولات و قابلیت شبکه آن در سطح مطلوبی قرار دارد”.

طبق گفته Motilal Oswal ، بازار باند پهن خانگی هند ، تخمین زده شده در حدود 2 میلیارد دلار (حدود 15000 کرور تقریباً) ، به دلیل ترکیبی از زیرساخت های ضعیف سیمی ، مشکلات اجرایی ، نیازهای سرمایه گذاری زیاد و چالش های نظارتی ، سالها بسیار ضعیف مانده است. که منجر به جایگزینی مصرف داده بی سیم شده است.

به گفته وی ، بازار باند پهن خانگی 2 میلیارد دلاری هند “9 درصد از سهم بازار بی سیم 1.7 تریلیون روپیه ای کشور” را به خود اختصاص داده است و افزود که رشد مشترکان باند پهن باند نیز در 5 سال گذشته با رشد سالانه پیچیده سالانه متوسط ​​بوده است. نرخ (CAGR) فقط 5٪ است.

با این وجود کارگزاری گفت که بازیکنان باند پهن سیم دار کوچکتر سهم بازار را در طی این قفل ها به 43.2 درصد در آگوست 2020 از 40.5 درصد در آوریل 2020 افزایش داده اند.

این گفته ، از آنجا که بازیکنان کوچکتر حضور منطقه ای دارند (در متروهایی مانند دهلی و بمبئی) ، و شامل بسیاری از اپراتورهای محلی کابل (LCO) است که باند پهن خانگی را همراه با خدمات کابل ارائه می دهند. Motilal Oswal در یادداشتی گفت: “برخلاف بازیکنان بزرگتر ، این مشتریان کم پرداخت ARPU را هدف قرار می دهند و خدمات اتصال داده خالص را ارائه می دهند و همچنین سرعت کمتری به دلیل اتصال مبتنی بر مس دارند و بنابراین قیمت ها پایین تر است.”