پلتفرم پرداخت دیجیتال: بیمه گذاران پلت فرم پرداخت دیجیتال را برای کسب و کار بیمه اتکایی برنامه ریزی می کنند

دهلی نو: بیمه‌گران به دنبال راه‌اندازی یک پلتفرم پرداخت دیجیتال (مبادله) برای مدیریت مؤثر تجارت اتکایی خود هستند که حق بیمه اتکایی، کمیسیون، خسارت و هرگونه تراکنش دیگر بین بیمه‌گر، واسطه بیمه و شرکت‌های بیمه اتکایی را تسهیل می‌کند.

این طرح که توسط شورای بیمه عمومی رهبری می‌شود، شرکت‌های بیمه‌گر اتکایی و انجمن‌های کارگزار خارجی را نیز شاهد خواهد بود.

تاپان سینگل گفت: “این پلت فرم شفافیت و کارایی تراکنش های مالی بین بیمه گذاران اتکایی را بهبود می بخشد. به ساده سازی روند اعتبار سنجی قراردادهای بیمه اتکایی، تایید تعادل، تسویه حساب و دریافتی بین بیمه گران و بیمه گران اتکایی کمک می کند که همچنین بار اداری را کاهش می دهد.” ، مدیر اجرایی، بیمه عمومی باجاج آلیانز.

بیمه کنید

به گفته یکی دیگر از مدیران آگاه از تحولات، شرکت جدیدی در این راستا راه اندازی می شود که شرکت های بیمه عمومی از طریق شورای GI تا 46 درصد سهام را در اختیار خواهند داشت. وی گفت: “هیچ شرکت بیمه ای بیش از 6 درصد سهام را در اختیار نخواهد داشت در حالی که ممکن است حدود 24 درصد سهام شرکت جدید به شرکت توسعه دهنده پیشنهاد شود.”

سینگل گفت که پلتفرم دیجیتال زمان انجام حواله‌ها و تأیید دریافت وجوه را کاهش می‌دهد و در نتیجه کارایی آشتی بین بیمه‌گران و بیمه‌گران اتکایی را بهبود می‌بخشد. وی خاطرنشان کرد: بستر پرداخت دیجیتالی بیمه اتکایی بستری است که راه حلی جامع و یکپارچه برای رسیدگی به تمامی تراکنش های مالی مرتبط با بیمه اتکایی ارائه می دهد.

سال گذشته، رگولاتور بخش بیمه، سازمان تنظیم مقررات و توسعه بیمه هند (ایردای)، پیشنهاد کرده بود که حداکثر محدودیت کلی واگذاری مجاز برای هر بیمه‌گر اتکایی فرامرزی (CBR) توسط یک بیمه‌گر هندی که معاملاتی غیر از تجارت بیمه عمر انجام می‌دهد، 30 درصد باشد. (یا مقدار ممکن است توسط تنظیم کننده گهگاه مشخص شود) کل حق بیمه اتکایی آن که در خارج از هند به همه CBR ها واگذار شده است.

هر بیمه‌گر اتکایی هندی از جمله شعبه‌های بیمه اتکایی خارجی (FRB) باید حداقل 50 درصد از تجارت بیمه اتکایی هند را در هند حفظ کند. هرگونه بازگردانی به یک IIO (دفتر بیمه IFSC) تا سقف 20 درصد از تجارت بیمه اتکایی هند پذیرفته شده به حساب می‌آید. رگولاتور در پیش نویس نوردهی می گوید: حداقل حفظ مورد نیاز 50٪. مقررات اصلاح شده از 1 آوریل 2023 قابل اجرا خواهد بود.