وودافون: هند تا پایان دسامبر فرصت دارد تا از رای داوری وودافون تجدید نظر کند

دهلی نو: دولت هند وقت دارد تا هفته آخر دسامبر به رای هیئت داوری که با استفاده از قانونی گذشته نگر 22،100 کرور مالیات شرکت مخابراتی Vodafone Group Plc مستقر در انگلستان را لغو کرد ، اعتراض کند.

وزیر دارایی Ajay Bhushan Pandey ، با رد بحث در مورد قول وزیر دارایی سابق آرون جیتلی برای احترام جوایز در پرونده های مالیاتی گذشته ، گفت که دولت همه جوانب را بررسی می کند تا به تصمیم گیری در مورد تجدیدنظر درمورد جایزه Voda برسد.

پاندی به گفت: “ما هنوز جنبه های مختلف را بررسی می کنیم و به موقع تصمیم گیری می شود.”

پاندی در پاسخ به این س ifال که آیا در تصمیم گیری برای تجدیدنظر درخواست تجدید نظر محدودیت زمانی وجود دارد یا خیر ، گفت: “کلیه احکام داوری در صورت درخواست تجدید نظر خواهی ، محدودیت زمانی 90 روز دارند. بنابراین ، ما وقت تصمیم گیری داریم ، بنابراین تصمیم خواهیم گرفت. ”

جیتلی به عنوان وزیر دارایی دولت Modi-1.0 در چندین مورد اظهار داشت که دولت BJP هیچ تقاضای جدیدی را با استفاده از قانون مالیات گذشته نگر مطرح نخواهد کرد و در مواردی که شرکت ها درخواست های مالیاتی مطرح شده توسط رژیم قبلی را با استفاده از قانون بحث برانگیز مالیاتی گذشته نگر.

Vodafone با استفاده از قانون 2012 هند ، به دادگاه داوری به چالش کشیده بود که به دولت اختیار می داد معاملات معاملات مالیاتی مانند خرید 11 میلیارد دلاری Vodafone از 67 میلیارد سهام تجارت تلفن همراه متعلق به هاچیسون وامپو را در سال 2007 انجام دهد.

این طرح تقاضای 7،990 کرور روپیه مالیات بر عایدی سرمایه (22100 کرور روپیه را با احتساب سود و جریمه) تحت معاهده سرمایه گذاری دو جانبه هلند و هند (BIT) به چالش کشید.

دادگاه داوری گفته بود “رفتار هند در رابطه با اعمال” مطالبه مالیاتی وودافون “علی رغم رای دادگاه عالی ، نقض ضمانت رفتار عادلانه و عادلانه” در معاهده حمایت از سرمایه گذاری دوجانبه است.

طبق جایزه ، دولت باید وودافون 60 درصد از هزینه های حقوقی خود و نیمی از 6000 یورویی را که وودافون برای تعیین داور در هیئت مدیره متحمل شده است ، جبران کند. منابع گفتند که مسئولیت دولت هند در بازپرداخت هزینه ها به حدود 75 کرور محدود خواهد شد.