وزیر دفاع هند می تواند بازیگر مهمی در فناوری 6G باشد

وزیر دفاع آجی کومار روز سه شنبه تلاش شرکت های هندی را برای توسعه فناوری های 5G به صورت محلی ستود و ابراز امیدواری کرد که تا زمان معرفی خدمات 6G این کشور بتواند به یک بازیکن مهم تبدیل شود. وی همچنین از همه بازیگران فناوری دعوت کرد تا در توسعه فناوری های دفاعی مشارکت کنند.

“از منظر ملی ، آنچه مهم است این است که هند امروز سفری را آغاز کرده است که در حال ایجاد فناوری های خاص خود در 5G است و چه کسی می داند تا زمان ورود 6G ، هند می تواند یک بازیگر مهم در عرصه فناوری برای ارتباطات باشد.” کومار در کنگره موبایل هند 2020 گفت.

برخی از کشورها در حال حاضر کار بر روی فناوری 6G را آغاز کرده اند.

Reliance Jio پیش از این اعلام کرده بود که در حال توسعه فناوری های 5G است که از آن برای خدمات در هند و همچنین ارسال تجهیزات به خارج از کشور استفاده خواهد کرد.

“برای اولین بار هند در حال توسعه فناوری های خود برای 5G است و من بسیار افتخار می کنم که می دانم امروزه چندین بازیکن هندوستان قطعات و زیر سیستم ها ، اجزا، و فناوری هایی را ایجاد کرده اند که تقریباً 10-20 درصد از فن آوری های مورد نیاز را تشکیل می دهد. کومار گفت: “در اکوسیستم 5G. اخیراً من همچنین شنیده ام که جیو در فناوری 5G بسیار پیشرفت می کند. من از همه این بازیکنان استقبال می کنم.”

دولت همچنین 12،195 کرور مشوق برای تولید تجهیزات مخابراتی به صورت محلی اعلام کرده است.

کومار در دوران حضور خود در وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات نقش مهمی در توسعه اکوسیستم تولید الکترونیکی ایفا کرده بود.

وی گفت: رشد در فضای سخت افزاری الکترونیکی هدف تعیین شده تحت سیاست ملی الکترونیک را ناچیز دانست.

کومار همچنین گفت که 5G فرصتی برای توسعه دهندگان و مروجان هندی است که در آن می توانند برنامه ها و راه حل هایی را ایجاد کنند که می تواند توسط کشورهای در حال توسعه استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: راه حل “ساخت هند” برای کشورهای در حال توسعه “مقرون به صرفه ، مقرون به صرفه و فراگیر و کاملاً سفارشی” خواهد بود.

“امروز در دفاع ، فناوری به طور فزاینده ایفای نقش بیشتری دارد. تحت مأموریت ما برای” Aatmanirbhar Bharat “، ما تأکید زیادی بر صنعت خصوصی در این بخش می کنیم.

وی تأكید كرد: “رویه اخیر جذب دفاعی 2020 كه اعلام شده است به MSME و سایر شركتهای تازه تاسیس كه در حال ایجاد فناوری جدید هستند ، قدرت می بخشد.”

وی گفت که شرکتهای نرم افزاری و شرکتهای نوپا فرصتهای زیادی برای مشارکت در بخش دفاعی دارند زیرا سلاح و تجهیزات در حال دیجیتالی شدن هستند و استفاده از فناوریهای بدون سرنشین روز به روز افزایش می یابد.