وزارت مخابرات به دنبال تکان دادن کابینه در مورد دستورالعمل های طرح PLI برای دنده های مخابراتی است

دهلی نو: کمیسیون ارتباطات دیجیتال ، عالی ترین نهاد تصمیم گیرنده وزارت ارتباطات (DoT) ، دستورالعمل های طرح تولید انگیزه تولید پیوند (PLI) برای تولید تجهیزات را تقریباً 12200 کرور تصویب کرده است.

مردم آگاه از این موضوع ، وزارت دفاع در هفته های آینده به دنبال تصویب نهایی از کابینه اتحادیه و به دنبال آن دعوت از برنامه های شرکت ها است که می تواند از ژانویه 2021 آغاز شود.

هیئت دولت اخیراً طرح PLI گسترده تری به ارزش 12200 کرور را تصویب کرده است تا تولید محلی تجهیزات دنده مخابراتی را برای بازار داخلی و صادرات تقویت کند. این طرح تجهیزات انتقال هسته ، 4G / 5G و نسل بعدی شبکه دسترسی رادیویی و تجهیزات بی سیم ، تجهیزات دسترسی و پیش فرض مشتری (CPE) ، دستگاه های دسترسی به اینترنت اشیا (IoT) و تجهیزات سازمانی مانند سوئیچ ها و روتر را پوشش می دهد. به طور مستقیم در تنظیم سیاست مشارکت می کند.

علاوه بر این ، این سیاست مالکیت معنوی (IP) و تولید مبتنی بر طراحی را هدایت می کند تا صنعت علاوه بر تمرکز بر استفاده از استخر تحقیق و توسعه و استعدادها در کشور ، بتواند در سطح جهانی رقابت کند.

با این حال ، مردم گفتند كه دولت خواسته های فروشندگان چرخ دنده اروپایی نوكیا و اریكسون را برای قرار دادن سرمایه گذاری های مربوط به تولید موجود خود تحت این سیاست رد كرده است.

سانجی نایاک ، مدیر عامل شرکت Tejas Networks ، یک سازنده داخلی دنده های مخابراتی ، گفت که این طرح می تواند تولید محلی حتی تراشه های مورد استفاده در تجهیزات مخابراتی را تشویق کند. وی گفت: “نیمه هادی ها ، تراشه های افسانه ، سیستم ها ، لوازم جانبی – ما در این فضا فرصت هایی داریم.”

ارگانهای صنعتی قبلاً گفته بودند كه این طرح می تواند طی 5 سال آینده به 2 میلیون كراور تولید برسد ، زیرا باعث تسریع در ظهور هند به عنوان یك قطب جهانی تولید دنده 5G ، صادرات چرخ دنده در شبكه را افزایش داده و اكوسیستم اجزای قوی ایجاد می كند.

“ما سه سایت جهانی بزرگتر داریم. برخی از آنها جهانی هستند که ما در آن سایت ها معرفی محصولات جدید را انجام می دهیم. هند سایتی است که ما به دلیل اهمیت بازار هند به گسترش آن فعالیت ها نگاه می کنیم و می خواهیم از نزدیک به دنبال فرصت هایی برای گسترش این بازار به بازارهای صادراتی دیگر از هند نیز باشیم. “فردریک ججدلینگ ، رئیس بازرگانی شبکه های منطقه ای در اریکسون ، به ET گفت.

با این حال ، برخی از مدیران در مورد این طرح ابراز تردید کردند که نشان دهنده موفقیت یک طرح مشابه است که اخیراً با هدف تقویت ساخت گوشی های محلی آغاز شده است.

به گفته یکی از مدیران این صنعت ، رمز موفقیت طرح PLI گوشی این بود که بسیاری از سازندگان گوشی های موبایل وجود داشته اند که می خواهند کارخانه هایی برای تولید در هند ایجاد کنند. مدیر اجرایی که مایل به شناسایی نیست ، گفت: “تقاضا برای گوشی های تلفن همراه می تواند کاهش یابد و نمی توان همین نوع علاقه را برای شرکت های جهانی در فضای تجهیزات مخابراتی بیان کرد.”

پیش از این ، دولت برنامه های 10 شرکت تولید کننده تلفن همراه از جمله پنج شرکت خارجی – سامسونگ ، واحد فاکسکان Hon Hai و Rising Star ، Wistron و Pegatron – را برای استفاده از مشوق های طرح PLI با مبلغی در حدود 41000 کرور روپیه تأیید کرده است که بیش از 5 مورد پرداخت می شود. سال ها.