هند در رتبه بندی جهانی تماس های اسپم به نهمین مکان سقوط می کند ، گجرات حداکثر تماس ها را می گیرد: Truecaller

دهلی نو: بر اساس گزارشی از Truecaller ، کاربران تلفن همراه هندی 34٪ کاهش تماس های اسپم دریافت شده در سال 2020 را تجربه کردند و به این کشور کمک کردند تا به رتبه نهم در تعداد بیشتری از اسپم ها برسد. در داخل هند ، گجرات بیشترین تماسهای اسپم را در سال 2020 دریافت کرده است.

در سال 2019 ، هند از نظر تعداد تماس های اسپم دریافت شده توسط کاربران در رتبه پنجم قرار گرفت. Truecaller در گزارش خود گفت ، امسال هند به مقام نهم سقوط کرده است ، در حالی که برزیل همچنان در صدر است.

با وجود کاهش تعداد تماس های اسپم دریافت شده (34 درصد کاهش) ، هند هنوز هم در 10 کشور برتر اسپم قرار دارد.

کشورهای دیگر در میان 10 لیست برتر ایالات متحده ، مجارستان ، پولن (لهستان) ، اسپانیا ، اندونزی ، انگلیس ، اوکراین و شیلی هستند.

“… (حدود) 98.5 درصد کل تماسهای اسپم در هند از شماره های داخلی نشات می گیرد ، که می تواند تا حدی توضیح دهد که چرا تماس های اسپم در هند کاهش یافته است ، زیرا مقررات منع رفت و آمد سخت در اوایل سال جاری در این کشور برای بازاریان تلفنی غیرممکن بود. به محل کار خود بروید ، یا از تجهیزات مورد نیاز آنها برای انجام فعالیتهای گسترده در مقیاس هرزنامه استفاده کنید. ”

جالب اینجاست که هند در سه ماه اول محاصره شاهد تماس با خدمات اورژانس 148 درصدی بوده است.

این شرکت سوئدی – که به کمک به کاربران در یافتن هویت تماس گیرنده مشهور است – بیش از 250 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که بیش از 180 میلیون کاربر در هند هستند.

در این گزارش گفته شده است كه اپراتورها با 52 درصد تماس كاربران برای افزایش پیشنهادات و یادآوری های مختلف ، همچنان برترین اسپمرها در هند هستند. خدمات بازاریابی تلفنی 34 درصد سهم و پس از آن کلاهبرداری (9 درصد) و خدمات مالی (5 درصد) را به خود اختصاص داده اند.

گجرات به عنوان ایالتی ظهور کرد که بیشترین تماسهای اسپم را در سال 2020 دریافت کرده است و پس از آن ماهاراشترا و آندرا پرادش قرار دارند.

در این گزارش اشاره شده است که از هر 10 زن 8 نفر در هند مرتباً آزار جنسی یا تماس و پیام کوتاه نامناسب دریافت می کنند.

Truecaller گفت هرزنامه هرز در آوریل هنگامی که مقررات منع رفت و آمد و قفل شدید در سراسر جهان اجرا شد ، به کمترین حد خود رسیده است. حجم کلی تماس ها نیز در این مدت کاهش یافته است.

با این حال ، از این مرحله ، گزارش هایی درباره استفاده کلاهبرداران از عدم اطمینان در مورد همه گیری منتشر شد. در ماه مه ، تماس های هرزنامه مجدداً شروع به افزایش می کنند و به طور متوسط ​​9.7 درصد در ماه در حال افزایش هستند.

“اکتبر امسال از نظر تماس اسپم رکورددار بود. در مقایسه با قبل از قفل کردن ، 22.4 درصد بیشتر بود.”

بیشترین افزایش تماس های اسپم در ایالات متحده و اروپا مشاهده شده است – جایی که مجارستان بیشترین جهش (1113 درصد) و پس از آن آلمان (685 درصد) ، بلژیک (557 درصد) و رومانی (395 درصد) را داشته است.