هند: “بانک BRICS شروع خوبی در هند دارد، ایالت ها به دنبال بودجه پروژه هستند”

کلکته: آشوانی کی موتو، اولین مدیرکل، گفت که هند به یک استراتژی جامع کشوری برای هدایت مشارکت هند و NDB (بانک توسعه جدید) نیاز دارد، زیرا مقامات دولتی اکنون تمایل بیشتری به دریافت وجوه از وام دهنده چندجانبه که توسط کشورهای بریکس ایجاد شده است، هستند. دفتر ارزیابی مستقل NDB (IEO).

Muthoo در مصاحبه ای با ET گفت که فقدان استراتژی کشور چالش هایی را برای عملکرد پروژه ایجاد می کند، حتی پس از ابراز رضایت از اجرای اولین پروژه ای که دفترش در هند ارزیابی کرد.

بانک توسعه جدید که قبلاً بانک توسعه BRICS نامیده می شد، در سال 2015 برای تأمین مالی پروژه های دولتی و خصوصی از طریق وام، تضمین و مشارکت سهام ایجاد شد.

موتو گفت: «پروژه‌ها در هند پیشرفت امیدوارکننده‌ای را نشان می‌دهند، به لطف تعهد و حمایت اختصاصی وزارت امور اقتصادی. “مقامات در سطح ایالتی نیز فعالانه درگیر و مشتاق تامین منابع مالی NDB برای پروژه های مختلف هستند.”

با این حال، او چند حوزه را که نیاز به توجه برای بهینه سازی نتایج پروژه دارند، بیان کرد.

علیرغم موفقیت، بخش‌های خاصی چالش‌هایی را برای عملکرد پروژه ایجاد کردند. این موارد شامل نبود یک استراتژی جامع کشور برای هدایت مشارکت هند و NDB، کار تحلیلی ناکافی برای اطلاع‌رسانی به تصمیم‌گیری در مرحله طراحی، نظارت ضعیف، پشتیبانی اجرا، نظارت است. و ارزیابی، و توجه محدود به مدیریت دانش، مشارکت در سیاست و نوآوری.”

تراکت

IEO یک ساختار جدید در NDB برای ارتقای پاسخگویی و هدایت کیفیت و تأثیر توسعه بانک چندجانبه است. این کشور مستقل از مدیریت NDB است و به طور مستقیم و انحصاری به هیئت مدیره گزارش می دهد. هند، عضو موسس NDB، پس از چین، دومین دریافت کننده بزرگ حمایت مالی NDB با 7.5 میلیارد دلار است. NDB 20 پروژه را در هند تصویب کرد در حالی که هفت پیشنهاد دیگر در حال بررسی است.

به طور کلی، NDB از 96 پروژه در سراسر جهان با 33 میلیارد دلار تعهد مالی تا دسامبر 2022 حمایت کرد.

اولین ارزیابی پروژه توسط IEO در هند، پروژه جاده‌های منطقه اصلی مادهیا پرادش بود که در نوامبر 2016 با هدف بهبود اتصال ایالت به مناطق روستایی و دستیابی به پوشش وسیع‌تر از بزرگراه‌های ملی و ایالتی تصویب شد.

این پروژه نه تنها به اهداف اولیه خود دست یافت، بلکه از آنها پیشی گرفت. بر اساس سوابق رسمی، بیش از 1551 کیلومتر از جاده های اصلی منطقه ارتقا یافته است که بیش از هدف طراحی اولیه 1500 کیلومتر است.

موتو گفت: “پروژه اتصال جاده ای در مادهیا پرادش به طور قابل توجهی معیشت را بهبود بخشیده و اتصال منطقه ای را تقویت کرده است.” این پروژه با تمرکز بر دسترسی به جاده ها و همکاری نزدیک با دولت های فدرال و ایالتی، تأثیر مثبتی بر جوامع محلی گذاشته است.»

امسال، IEO در حال ارزیابی دو وام دیگر به مبلغ 2 میلیارد دلار است که به هند برای واکنش اضطراری Covid-19 و بهبود اجتماعی-اقتصادی پس از همه‌گیری داده شده است.

همچنین در حال ارزیابی معماری مالی NDB است. او گفت: “این یک ارزیابی بسیار استراتژیک برای ارزیابی ظرفیت بانک ملی برای بسیج منابع برای پیشبرد وظایف و فعالیت های خود است.”

NDB دارای 9 عضو است، از جمله اعضای افتتاحیه برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی، و اعضای جدید – امارات متحده عربی، اروگوئه، بنگلادش و مصر.