نیتین گدکاری: نیازی به واردات از چین نداریم: نیتین گدکاری

نیتین گدکاری روز دوشنبه با تأکید بر لزوم کاهش واردات و افزایش صادرات برای دستیابی به مأموریت “اتمانیربهر بهارات” وزیر اتحادیه شرکت های خرد ، کوچک و متوسط ​​گفت که هند نیازی به واردات از چین ندارد. “در بخش خودرو و بسیاری از موارد مانند agarbattis ، ما راه حل هایی پیدا کرده ایم. نیازی به واردات از چین نداریم. در بسیاری از اقلام ، به جای واردات ، ما در حال صادرات هستیم. قدرت ما نیروی انسانی با استعداد و جوان است که در کشور موجود است. ”

وزیر در سخنرانی خود در یک رویداد مجازی که توسط Dun & Bradstreet برگزار شد ، “شرکتهای تجاری فردا 2020” با موضوع اصلی Atmanirbhar Bharat ، اظهار داشت که کشورهای غربی علاقه زیادی به معامله با هند دارند و نه چین. وی افزود: “در این شرایط ، ایجاد صادرات بیشتر برای این کشور برای اقتصاد هند و بخش تولید هند سودآور است. ما در مسیر هستیم و در حالی که صادرات ما در حال افزایش است ، واردات از چین را کاهش داده ایم. IITs ، کالج های مهندسی و مراکز تحقیقاتی نوآوری زیادی انجام می دهند و ما نیازهای کل جهان را برآورده خواهیم کرد. ”

گدکاری در توضیح بیشتر در مورد سخنان خود تأکید کرد که ارتقا of فن آوری ، کاهش هزینه ها ، بهبود بسته بندی و ارائه محصولات به جهانیان می تواند به دستیابی به چنین اهدافی کمک کند. وزیر با تکیه بر نقش دولت در ایجاد یک هند متکی به خود ، وزیر اظهار داشت که چطور ساخت در هند و ساخت هند در اولویت است. “ما قبلا تصمیم گرفته ایم زیرساخت های 100 لور کرور را ایجاد کنیم. اکنون در حال کار بر روی سوخت های جایگزین مانند اتانول ، متانول ، بیو دیزل و غیره هستم. من اطمینان دارم که واردات نفت خام را کاهش خواهیم داد. در نرم افزارهای الکترونیکی نیز ، ما پروژه های زیادی مانند لپ تاپ ، کامپیوتر ، تلفن همراه و دیگران را انجام می دهیم. ”

وی با تمجید از تلاشهای دولت برای حمایت از MSME ها ، افزود كه تغییر در تعریف MSME تغییر انقلابی در تاریخ این بخش بوده است. وی گفت ، وزارت MSME در تلاش است تا تعدادی مرکز عالی با IIT و NIIT ایجاد کند. وی گفت: “مناطقی که MSME در آنها می تواند کار کند پایداری ، تولید سبز ، بازسازی ، توسعه روستاهای هوشمند ، تحرک الکترونیکی ، رباتیک و واقعیت مجازی است.”

این راه اندازی مجازی همچنین شاهد انتشار دو نشریه بود که توسط وزیر رونمایی شد – “SME های پیشرو هند 2020” و “شرکت های میانی پیشرو هند 2020”.

جولیان پرووئر ، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل عملیات هند – بین المللی ، دون و برادستریت ، با ارائه آدرس خوش آمد گویی ، گفت: “دولت های سراسر جهان توسعه SME ها را به عنوان یکی از اولویت های اصلی خود قرار داده اند زیرا SME ها از هر 10 شغل 7 کار ایجاد می کنند در سطح جهانی. تا سال 2030 ، 600 میلیون شغل جدید برای جذب نیروی کار در حال رشد جهانی مورد نیاز است و انتظار می رود SME ها نقش عمده ای در این زمینه داشته باشند. ”

در حالی که بخش SME این نشریه شامل مشاغل با گردش مستقل سالانه بین 5 کرور و 250 کرور روپیه در طول سال مالی 19 است ، بخش متوسط ​​شرکت برای گردش تجاری مستقل بین 250 کرور و 1000 کرور روپیه برای مدت مشابه محدود می شود.