نکات مهم در زمان کاشت نهال گردو برای افزایش باردهی درخت گردو

نکات مهم در زمان کاشت نهال گردو برای افزایش باردهی درخت گردو

صدر فروش نهال گردو در سال 1400، متعلق به کدام نهال‌هاست؟

خواص بی‌نظیر گردو و بازار پر تقاضایش همیشه برای سرمایه‌گذاران جذاب بوده است. کاشت گردو و پرورش آن، سرمایه‌گذاری کم ریسک و بلندمدتی است. البته زمانی این سرمایه‌گذاری به بالاترین سود خود می‌رسد که تمام نکات برای داشتن باغی پر از محصول را رعایت کنیم. از زمان خرید نهال گردو تا زمان برداشت آن پر از نکات مهمی است که عدم توجه به هرکدام، این رؤیای شیرین را برهم میزند.

با توجه به داغ شدن بازار خریدوفروش نهال گردو در فصل پاییز و زمستان، در این مطلب به بررسی این نکات خواهیم پرداخت تا سرمایه‌ای از بین نرود. به گزارش ارغوان نهال، با توجه به آب‌وهوای ایران و فراهم بودن فرصت مناسب برای کاشت نهال گردو، امروزه در بیشتر مناطق کشور شاهد کشت نهال گردو هستیم. همچنین نهالستان‌های سراسر کشور ازجمله نهالستان ارغوان نهال، اقدام به تولید و فروش بهترین ارقام نهال گردو می‌کنند.

زمان کاشت نهال گردو

زمان کاشت نهال گردو در میزان باردهی و کیفیت آن بسیار مؤثر است و باید در زمان درست، نسبت به کاشت آن اقدام شود. این نکته بسیار مهم است که بهترین زمان برای کاشت گردو با توجه به منطقه و وضعیت آب‌وهوایی آن تعیین می‌شود.

مناطقی که آب‌وهوای گرم و معتدل دارند باید در اواخر پاییز کاشت نهال گردو را انجام دهند.
در مناطق سردسیر که زمستان‌های طولانی و سردی دارند باید در اواخر فصل زمستان یعنی اسفندماه کاشت نهال انجام شود.

همه‌جا می‌شنویم که فصل پاییز بهترین زمان برای کاشت نهال گردو است اما در برخی از مناطق این قانون کلی نقض می‌شود.

خرید بهترین نهال گردو

نکته مهم دیگری که برای داشتن باغ پر محصول باید توجه داشت، انتخاب نهال مناسب و باکیفیت است. انتخاب نهالی که با منطقه و شرایط آب‌وهوایی آن سازگاری داشته باشد، کمتر موردتوجه قرار می‌گیرد؛ بنابراین با توجه به منطقه، نهال گردو را خریداری نمایید. حتی اگر بهترین نوع نهال گردو را بخرید ولی آن نهال با منطقه شما سازگار نباشد کل سرمایه‌تان به هدر خواهد رفت.

هنگام خرید نهال گردو به این ویژگی‌های نهال گردو دقت نمایید و با منطقه خود مطابقت دهید:

ارتفاع از سطح دریا هرچه بیشتر باشد نیاز است تا نهالی مقاوم به سرما خریداری شود. اگر در منطقه‌ای با ارتفاع بالا اقدام به کاشت نهال گردو می‌کنید، ارقام مقاوم به سرما مانند نهال گردو فرنور و نهال گردو کانادایی را انتخاب کنید.

نهال گردو دیر گل برای مناطق سردسیر که معمولاً سرمای بهاره دارند مناسب است؛ چراکه در این مناطق سرمای بهاره باعث می‌شود جوانه‌ها از بین بروند. اگر در منطقه‌ای هستید که سرمای بهاره ندارد توجه به این نکته هنگام خرید نهال، مهم نیست.

نهال گردو زودبازده نهالی است که از همان سال اول شروع به باردهی می‌کند. این ارقام نهال گردو، سود حداکثری شمارا تضمین می‌کنند.

کدام ارقام نهال گردو در سال 1400 بیشترین میزان فروش را داشته‌اند؟

به گزارش ارغوان نهال، برخی از ارقامی که در سال 1400 محبوبیت بالایی داشته و بیشترین میزان فروش را به خود اختصاص داده‌اند شامل این ارقام است.

1.      نهال گردو کانادایی ارغوان

2.      نهال گردو ژنوتیپ برتر 7

3.      نهال گردو چندلر پیوندی

4.      نهال گردو فرنور پیوندی

این ارقام همگی دیر گل، زودبازده و مقاوم به سرما بوده و میزان باردهی قابل‌توجهی دارند. نهال گردو کانادایی با بیش از 10 تن باردهی در هکتار در صدر میزان باردهی قرار می‌گیرد.

نهال گردو کانادایی ارغوان و نهال گردو ژنوتیپ برتر خودگرده‌افشان بوده و نیازی به خرید ارقام گرده‌افشان در هنگام تهیه آن‌ها نیست.

نهال گردو فر نور یکی از بهترین ارقام برای مناطق کوهستانی و سردسیر است و تا ارتفاع 2500 متری کاشته می‌شود.

از بین این 4 رقم که به عنوان بهترین نهال‌ها شناخته‌شده‌اند، رقمی که بیشترین میزان سازگاری با منطقه شمارا دارد انتخاب کنید و شروع به سرمایه‌گذاری کنید. کارشناسان نهالستان‌های معتبر مانند ارغوان نهال در انتخاب سازگارترین نهال گردو برای باغ شما، مشاوره رایگان می‌دهند. کافی است تماس بگیرید تا انتخابی هوشمندانه داشته باشید.

نیازهای نهال گردو

بعد از خرید نهال گردو نوبت به رسیدگی‌ها می‌رسد که یک باغدار در طول رشد درخت گردو باید انجام بدهد. اگر رسیدگی‌ها با آگاهی و دقت انجام شود، تأثیر بسیار زیادی در میزان باردهی و کیفیت نهال گردو دارد.

 فاصله مناسب هنگام کاشت، به رشد بهتر درختان کمک می‌کند. برای رشد بیشتر درختان، کود دهی و آبیاری منظم را رعایت کنید. همچنین پس از به ثمر نشستن درختان، سم‌پاشی دوره‌ای موجب افزایش کیفیت محصولات خواهد شد.

آبیاری منظم

سال اول و سال دوم در شکل‌گیری درخت گردو بسیار مهم است. در این دو سال باید هر هفته یک‌بار 30 لیتر آبیاری کنید و در سال سوم هر 15 روز یک‌بار آبیاری انجام شود.

از اول شهریورماه دوره آبیاری را باید بیشتر کنید تا نهال برای خواب زمستانه آماده شود. مثلاً به این صورت که هر هفته یک‌بار و بعد 20 روز یک‌بار تا زمان اولین بارش باران. اگر به‌طور منظم و با توجه به این نکات، آبیاری را انجام بدهید در کیفیت مغز گردو و میزان باردهی آن تأثیر بسزایی دارد.

 کود و تغذیه مناسب درخت گردو

برای تقویت رشد نهال‌های گردو، باید کود دهی مناسب با رعایت اصول اولیه انجام شود. کود دهی اصولی به این صورت است که:

برای هر نهال ۳ گرم پودر اسید هیومیک و ۳ گرم کود ۲۰۲۰۲۰ را با ۲ لیتر آب حل کنید و پای هر نهال بریزید. مثلاً اگر 100 نهال داشته باشید، تمام این اعداد 100 برابر می‌شوند.

سالانه باید با بررسی خاک، میزان کمبود عناصر را تشخیص داده و با کود و عناصر ریزمغذی کمبود را جبران کنید. به‌عنوان‌مثال در اثر کمبود پتاسیم، حاشیه برگ‌های پایین زرد شده و به‌مرور می‌سوزد و به سمت بالا گسترش میابد که با تشخیص آن می‌توانید گیاه را نجات دهید.

هرس کردن

در زمان هرس کردن، شاخ و برگ‌های اضافی و بیمار را شناسایی کرده و هرس کنید تا نور کافی را به درخت برسانید. نهال‌های 1 و 2 ساله را بعد از کاشت در خردادماه هرس سبز انجام دهید.

خاک حاصلخیز

خاک لومی و شنی برای کاشت نهال گردو مناسب است و خاک‌های سنگین را برای درخت گردو انتخاب نکنید.

سم‌پاشی

برای افزایش مقاومت درخت در برابر بیماری و آفات آن‌ها را در فواصل مشخصی سم‌پاشی کنید.

خرید از نهالستان معتبر و باسابقه

برای داشتن باغی پر از محصول و پربار باید از زمان خرید تا زمان برداشت به این نکات توجه کنید. حال که با انواع مرغوب و پربازده نهال گردو آشنا شدید باید نهالستانی معتبر را برای خرید انتخاب کنید. خرید از نهالستان‌های نامعتبر باعث می‌شود بیشتر هزینه کنید و نهالی بی‌کیفیت و یا متفاوت ازآنچه سفارش داده‌اید را تحویل بگیرید. به همین جهت انتخاب نهالستان معتبر یکی از راه‌های مهم برای افزایش باردهی درخت گردو است. از نهالی بی‌کیفیت هیچ‌گاه نمی‌توان انتظار میوه‌های فراوان داشت.

نهالستان ارغوان نهال با بهره‌گیری از افراد متخصص درزمینهٔ کاشت نهال گردو، انواع مختلف نهال گردو را تولید کرده و در اختیار هموطنان در سراسر کشور قرار می‌دهد. کلیه ارقام با کارت بهداشت و قرنطینه و همچنین با تضمین قیمت و کیفیت عرضه می‌شوند.
برای خرید کافی است وارد سایت نهالستان شده
https://www.nahalarghavan.com و به صفحه نهال گردو مراجعه کرده تا انواع ارقام آن را بررسی کنید و در صورت نیاز سفارش دهید. همچنین می‌توانید با کارشناسان نهالستان در ارتباط باشید. 09141836535

 

تگ‌ها: گردو | نهال | نهال گردو