نخست وزیر نارندرا مودی از صنعت مخابرات می خواهد تا برای عرضه به موقع 5G متحد شوند

KOLKATA: نخست وزیر نارندرا مودی ، صنعت مخابرات را به “همکاری” برای اطمینان از عرضه به موقع سرویس های 5G در هند فراخواند و افزود که این کشور از فناوری تلفن همراه برای هدایت برنامه عظیم واکسیناسیون Covid-19 خود استفاده می کند.

وی همچنین از بخش مخابرات خواست تا هندوستان را به عنوان یك قطب جهانی برای طراحی ، توسعه و ساخت چرخ دنده های شبكه دربیاورد.

مودی روز سه شنبه در رویداد مجازی کنگره موبایل هند گفت: “ما باید برای اطمینان از عرضه به موقع 5G برای جهش به آینده و توانمند سازی میلیون ها هندی همکاری کنیم.”

دولت هنوز در مورد زمان مورد انتظار فروش طیف 5G هند و یا حتی آزمایشات 5G هنوز هوا را روشن نکرده است.

نخست وزیر گفت که فناوری تلفن همراه در قلب دولت است که قادر به انتقال میلیاردها دلار به میلیون ها هندی ، کمک به فقرا و نیازمندان در طول بیماری همه گیر و تسهیل میلیاردها معامله بدون پول است که باعث افزایش شفافیت می شود.

مودی گفت: “با فناوری موبایل است که ما یکی از بزرگترین محرک های واکسیناسیون Covid-19 را نیز وارد خواهیم کرد.”

هفته گذشته ، نخست وزیر گفت واکسن ویروس کرونا فقط در عرض چند هفته آماده می شود و به محض اینکه دانشمندان برنامه واکسیناسیون Covid-19 را ایجاد کنند ، برنامه واکسیناسیون Covid-19 این کشور آغاز می شود.

مودی همچنین از این بخش خواست تا حدود 12200 کرور پوند را که اخیراً تحت سیاست تشویقی مرتبط با تولید (PLI) با هدف تقویت تولید تجهیزات مخابراتی برای بازار محلی و خارج از کشور توسط دولت تصویب شده ، استفاده کند.

PMO

نخست وزیر گفت: “ما به طرح PLI برای ارتقا manufacturing تولید تجهیزات مخابراتی رسیده ایم … بیایید با هم کار کنیم تا هند را به یک مرکز جهانی برای تجهیزات مخابراتی ، طراحی ، توسعه و ساخت تبدیل کنیم.”

ماه گذشته ، هیئت دولت سیاست PLI را برای چرخ دنده های مخابراتی که قرار است در 5 سال آینده 2 لیر کرور کرارتر تولید کند ، پاک کرد و همچنین ظهور هند به عنوان قطب جهانی تولید چرخ دنده 5G ، صادرات چرخ دنده شبکه و اکوسیستم اجزای قوی ایجاد کنید.

راوی شانکار پراساد ، وزیر مخابرات در سخنرانی در این مراسم ، گفت كه دولت از طرف خود ، از طرح PLI “برای تشویق شركت های جهانی برای ایجاد هند به پایگاه تولید تجهیزات مخابراتی و همچنین تشویق شركت های هندی به توسعه بومی محصولات مخابراتی” استفاده می كند.

نخست وزیر ، به نوبه خود ، هند را در میان سریعترین بازارهای رشد برنامه های موبایل در جهان دانست و خاطرنشان کرد: برنامه های موبایلی که تنها چند سال از عمر آنها نگذشته بود به سرعت از ارزش شرکت های حاضر در دهه ها پیشی می گرفتند. “این نشانه خوبی برای هند و نوآوران جوان ما است ، که در حال کار بر روی محصولاتی هستند که پتانسیل جهانی شدن دارند.” مودی ، در حقیقت ، از جوانان فن این کشور خواست که به پتانسیل محصولاتشان ایمان داشته باشند. وی گفت: “آنچه بیشترین اهمیت را دارد ، اعتقادی است كه جوانان در محصولات خود دارند و این همان چیزی است كه فقط بین یك خروج سودآور و ساخت یك شاخ وجود دارد.”

نخست وزیر همچنین بر عزم دولت برای تقویت نفوذ اینترنت در سراسر کشور از طریق سیم باند پهن تأکید کرد و از صنعت مخابرات خواست که گسترش نقاط داغ WiFi را افزایش دهد.