مرکز ممکن است هنجارهای مجوز را برای جلوگیری از تأمین “تجهیزات ضروری مخابرات” از چین اصلاح کند

نیو دهلی: مقامات گفتند: دولت در حال بررسی اصلاح مجوز برای جلوگیری از تهیه حداقل تجهیزات مخابراتی از طریق “تجهیزات مهم” برای شبکه های خود از شرکت های چینی است ، اقدامی که باعث می شود هواوی و ZTE در آزمایشات و استقرار 5G هند شرکت نکنند.

مقامات ارشد آگاه از این بحث ها به ET گفتند که مقامات وزارت ارتباطات از راه دور (MM) طی چند هفته گذشته با آژانس های امنیتی و سایر وزارتخانه های مربوطه بحث کرده اند که آیا فقط تجهیزات حیاتی یا تمام تجهیزات دنده از چین باید ممنوع شود.

این مقام مسئول افزود که باید به زودی تصمیم گیری شود ، زیرا تلفن های مخابراتی قبل از شرکت در مزایده های طیفی که برای سه ماهه ژانویه تا مارس 2021 برگزار می شود ، به وضوح نیاز دارند. یکی دیگر از مقامات آشنا به این موضوع گفت که تعریف “تجهیزات حیاتی” دشوار است. برخلاف مورد شبکه های 2G و 3G ، که می توان به وضوح تمایز قائل شد ، با افزایش همگرایی و فناوری های جدید مانند 5G ، خطوط تار شده اند.

این اصلاحیه ممکن است به طور خاص شرکت های چینی را ممنوع نکند اما می تواند از زبان مشابه مطبوعات یادداشت 3 صادر شده توسط وزارت ارتقا Industry صنعت و تجارت داخلی (DPIIT) در آوریل استفاده کند. این به نهادی از یک کشور “که از مرزهای زمینی با هند یا جایی که صاحب سود واقعی سرمایه گذاری در هند مستقر است یا شهروند هر یک از این کشورها است” اشاره دارد ، در حالی که شرط می کند که چنین نهادهایی برای سرمایه گذاری در کشور به مجوز دولت نیاز دارند هند

نقطه

برای افزایش هزینه های شرکت های مخابراتی حرکت کنید

اصلاح قوانین مجوز برای اجباری کردن تلفن های موبایل برای کنار گذاشتن تجهیزات چینی طی چند سال آینده نیز در حال بررسی است. تعداد سالها می تواند با مشورت با بازیکنان مخابراتی خصوصی تصمیم گرفته شود ، زیرا هزینه قابل توجهی به این امر اختصاص یافته است و شرکتهای مخابراتی می گویند که برای انجام این کار حداقل به دو یا سه سال زمان نیاز دارند.

هند به ویژه در پی افزایش تنش های مرزی با چین ، در برجسته سازی نگرانی های امنیتی در مورد هواوی و ZTE به ایالات متحده پیوسته است. دهلی نو قبلاً از شرکت های BSNL و MTNL برای تأمین تجهیزات Huawei و ZTE ممانعت کرده است ، اما تاکنون صریحاً چنین دستورالعمل هایی را به بازیکنان خصوصی مخابرات نداده است.

وزیر امور خارجه آجی كومار بهالا در اوایل ماه جاری گفت كه دولت تماسی برای اجازه دادن به شركت های مخابراتی چینی برای انجام آزمایش های 5G یا استقرار آنها نداده است. وی گفت: نفوذ آنها به شبکه موجود بسیار گسترده است. “تا زمانی که جانشین در دسترس نداشته باشیم ، نمی توانیم خاموش شویم و بگوییم که این اجازه داده نمی شود. اما دولت قطعاً می تواند محافظت های ویژه ای انجام دهد و امنیت و امنیت سیستم ارتباطات کشور را تضمین کند. داشتن و ما در حال توسعه هستیم … “، او گفت.

کارشناسان می گویند جایگزینی سازندگان دنده چینی با شرکت های اروپایی مانند اریکسون و نوکیا یا حتی سامسونگ کره ای می تواند هزینه های استقرار 15 تا 20 درصدی را برای تلفن های موبایل افزایش دهد.