مالیات بر شرکت های بازی آنلاین دریایی

اداره کل اطلاعات GST (DGGI) نهادهای مستقر در قبرس، موریس و جزایر کیمن را که قمار و شرط‌بندی آنلاین ارائه می‌دهند، سرکوب کرده است، برخی از آنها گفته می‌شود که به عنوان پلتفرم‌های بازی فانتزی ظاهر می‌شوند.

به گفته افراد آگاه از توسعه، این شرکت‌ها در هند ثبت نشده‌اند و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که به بسیاری از افراد با ارزش خالص (HNIs) از جمله برخی افراد مشهور و تأثیرگذاران رسانه‌های اجتماعی برای پولشویی در خارج از کشور کمک می‌کنند.

مقامات مالیاتی 38 پورتال از این قبیل را شناسایی کرده اند که خدماتی را در هند ارائه می دهند که هیچ گونه مالیات کالا و خدمات (GST) را پرداخت نکرده اند. برآوردهای اولیه نشان می دهد که فرار مالیاتی از آوریل 2019 تا نوامبر 2022 به 12000 کرور روپیه رسیده است.

اداره امور مالیاتی برای این شرکت ها اخطاریه صادر کرده و تحقیقات ادامه دارد.

ETB-1-11042023

اداره مالیات بر درآمد نیز در حال بررسی موضوع است
«در حالی که برخی از شرکت‌ها خود را به عنوان پلتفرم بازی‌های فانتزی معرفی می‌کردند، آنها صرفاً برای شرط‌بندی و قمار بودند و کاربران شامل HNI، اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی بودند و این مبلغ به حساب خارجی آنها واریز می‌شد که مالیات بر درآمدی برای آن پرداخت نشده است.» یک مقام به ET گفت. ما داده‌ها را با آژانس‌های دیگر به اشتراک گذاشته‌ایم، زیرا پرداخت‌ها با استفاده از کارت‌های بین‌المللی و ارزهای دیجیتال انجام می‌شد که ردیابی همه کاربران را برای ما دشوار می‌کرد. اداره مالیات به وزارت الکترونیک و فناوری اطلاعات (MeitY) نامه می نویسد تا سایت های بازی آنها را مسدود کند. اداره مالیات بر درآمد به طور جداگانه پلتفرم ها و همچنین بازیگران اصلی آنها را برای فرار مالیاتی احتمالی بررسی می کند.

بازار بازی‌های آنلاین هم برای سیاست‌گذاران و هم برای صنعت داخلی، که احساس می‌کند این نهادهای برون‌ساحلی بازار را مخدوش می‌کنند، مورد توجه بوده است.

Dibyojyoti Mainak، مدیر حقوقی و سیاست‌گذاری لیگ برتر موبایل (MPL) گفت: «بزرگ‌ترین چالش از جانب شرکت‌های بازی آنلاین خارج از کشور است. در حالی که صنعت داخلی تا حد زیادی خودتنظیم می شود، هنوز مقدار قابل توجهی از درآمد را برای این بازیگران خارج از کشور از دست می دهد. او گفت که شرکت های فراساحلی سالانه حدود 15 تا 20 میلیارد دلار از مشتریان هندی خود درآمد دارند.

ماه گذشته، وزارت دارایی به پارلمان گفت که هیئت مرکزی مالیات‌های غیرمستقیم و گمرک تحقیقاتی را علیه برخی از شرکت‌های بازی مستقر در هند و همچنین خارج از کشور به دلیل فرار تخمینی 22936 کرور GST آغاز کرده است.