لوله فولادی سیاه و کاربرد آن در صنایع – ایسنا

برای زمینههای متنوع صنایع مانند گاز، ساختن مخازن تحت فشار بالا در تاسیسات پالایشگاه، نیروگاهها و از لولههای بی درز استفاده میشود یا به اصطلاح لوله سیاه در واقع به لولههایی اتلاق WELDED STEEL PIPE لولههای درزدار فولادی میشود که در نیتجه فرم دهی و جوش دادن ورقهای فولادی با ضخامت ها و جنس های مختلف تولید می شوند . که در آهن یا فولادی که از نظر ترکیب و طراحی مناسب برای گالوانیزه است توسط فروبردن در وان مذاب روی تشکیل میگردد. سپس بعد از خروج از وان ، لایه روی ، با اکسیژن و کربن واکنش انجام داده و به دلیل اینکه بین فولاد و روی مذاب نیز واکنش شیمیایی صورت میگیرد و چندین لایه مرکب از آهن و روی ، تشکیل میشود. لوله های گالوانیزه فولادی اکثراً برای مواردی مانند تهویه و فاضلاب مورد استفاده قرار می گیرد و جنس این لوله ها از فولاد می باشد. اما این بدین معنی نیست که نمی توان در زمینه های دیگری از آن ها استفاده کرد. در نقطه مقابل لوله گالوانیزه سرد به روش الکترو گالوانیزه تولید میشود و مقدار کمی از پوشش گالوانیزه، در حدود تنها ۱۰ الی ۵۰ گرم در متر مربع بر سطح فلز مینشیند. امکان نصب لوله های گالوانیزه بسیار راحت و سریع است.

لوله های فولادی گالوانیزه در سیستم آبیاری کاربرد بسیار زیادی دارند. در کاربرد لوله سیاه فولادی از لوله درز دار جهت انتقال مایعات و تولیدات پروفیل های قوطی، ساختن مصنوعات و سازه فلزی استفاده میشود. از طرفی دیگر لولهی گالوانیزهی آهنی نسبت به لولهی گالوانیزهی فولادی در برابر اسیدها مقاومت تر هستند. مقاومت این لولهها در برابر پوسیدگی، آتش سوزی و ذوب شدن از سایر گزینهها بیشتر لوله گالوانیزه 3/4 است. سیم کشی ساختمانها بدون استفاده از این لولهها میتواند علاوه بر کاهش ولتاژ جریان برق عبوری، خطر برق گرفتگی یا آتش سوزی را شدیداً افزایش دهد. در حالت کلی لوله های گالوانیزه به دودسته متوسط و سبک تقسیم می گردد که معمولاً دسته بندی این محصولات بر حسب وزن و ضخامت آن صورت می گیرد. لوله گالوانیزه گرم : در این روش محصول مورد نظر را در وانهای روی مذاب با دمای ۴۶۰ درجه سانتی گراد غوطه ور میکنند. در بررسی و مقایسه لوله های گالوانیزه آهنی و فولادی به این نتیجه می رسیم که تفاوت اساسی و ویژه ای بین آن ها وجود نداشته، اما بااین همه حال لوله های فولادی گالوانیزه سبک تر و براق تر از لولهی گالوانیزهی آهنی می باشند.

این نوع لوله با استفاده از ورق سیاه تولید گردیده و این لوله دارای سایزهای pg11 الی pg48 اینچ میباشد. این پوشش روی یا گالوانیزه برای کاهش خوردگی به عنوان آند کار میکند. به گزارش ایسنا بنابر اعلام آسیا استیل، به همین دلیل روکش فلزی و اکسید آهن روی آن تشکیل شده و سطح آن رنگ تیره ای به خود گرفته شده است. قیمت لوله فولادی سیاه به عوامل و پارامترهای مختلفی بستگی دارد. طول لوله های گالوانیزه شش متر می باشد. لوله استوانهای بلند و توخالی است که دو سر آن باز است که سطح مقطع آن می تواند دایرهای باشد. لوله های گالوانیزه بسته به نوع و محل استفاده گالوانیزه می شوند. دوما به دلیل ساختاری که دارند نیاز بسیار کمی به مراقبت و نگهداری دارند از این رو نصب و استفاده از آنها اغلب بدون دردسر میباشد. به شما بازدید کننده گرامی پیشنهاد می شود با برقراری تماس با کارشناسان این شرکت در زمینه ی فروش لوله های گالوانیزه تبریز، پس از دریافت مشاوره و اطلاعات لازم، اقدام به خرید محصول مورد نظر خود نمایید. از این رو به ان لوله فولادی سیاه گفته میشود.

به منظور جلوگیرى از زنگ زدگی لوله ، از پوشش گالوانیزه گرم استفاده می شود . همچنین ضریب هیزم ویلیام این لوله ها بر حسب واحد اینچ حساب می شود. چرا که اولا به دلیل استحکام و مقاومت بالای این لولهها، فرایند انتقال سیالات ایمن بوده و باعث در امان ماندن جان و مال مردم میشود. بخش عمدهای از خطوط انتقال گاز توسط لولههای گالوانیزه انجام می شود. لوله فولادی برق مشکی (Black electric pipe) یکی از انواع لوله های برق می باشد. لوله های گالوانیزه مقاومت فوق العاده بالایی را در مقابل زنگ زدگی و خوردگی دارند به همین دلیل است که امروزه در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. آبکاری روی میتواند مقاومت به خوردگی لولههای فولادی را افزایش داده و عمر آنها را طولانیتر کند. فلز روی یا فرایند گالوانیزه باعث افزایش طول عمر و عدم خوردگی لوله فلزی می شود. لوله آهنی گالوانیزه چیست؟ لوله گالوانیزه آهنی چیست؟ برای خرید و اطلاع از قیمت لوله فولادی برق مارک خاور و ساوه به فروشگاه برق آران مراجعه نمایید و با کسب اطلاعات و با اطمینان محصول مورد نظر خود را خریداری نمایید. قیمت لوله های سبک پایین تر از حالت های دیگر می باشد. لوله گالوانیزه برق در انواع لوله های سبک و سنگین از لحاظ وزن و ضخامت تقسیم بندی می گردد.