قانون SARFAESI: پیش بینی قانون SARFAESI که به DM ها قدرت می دهد تا دارایی های وثیقه فهرست وام گیرندگان را ضمیمه کنند: SC

دهلی نو: دادگاه عالی روز پنجشنبه با تسکین به بانک ها و م institutionsسسات مالی (دادرسی) تصویب کرد که یک ماده از قانون SARFAESI که به دادگستری های منطقه اجازه می دهد در مدت 60 روز برای تحویل دارایی های وام گرفته شده از وام گیرندگان متعهد برای تحویل آنها به وام ، ماهیت FI “دایرکتوری” بود و “اجباری” نبود زیرا نمی توان بانک ها را به دلیل تأخیر کارمندان دولت متضرر کرد.

بخش 14 قانون تضمین و بازسازی دارایی های مالی و اجرای منافع امنیتی (SARFAESI) دادستان منطقه را موظف می کند در طی 30 روز تصرف دارایی مورد وثیقه را که به دلایل کتبی 60 روز قابل تمدید است به بانک ها تحویل دهد.

دادگاه عالی با این س facedال روبرو شد که این ماده ماهواره ای است یا اجباری است و آیا اگر DM ها نتوانند در مدت 60 روز در تصاحب دارایی های تضمین شده وام های متخلف و تحویل آنها به آنها اقدام کنند ، می توانند از بانک ها یا صندوق های بین المللی رنج ببرند. بانک ها یا FI ها

یک دادگاه دادرس L Nageswara Rao ، Hemant Gupta و Ajay Rastogi رأی دادگاه عالی کرالا را تأیید کرد که گفته بود طلبکار تأمین شده “اگر تصویب به عنوان اجباری بودن و نه در فهرست قرار گیرد” بر خسارت تأثیر می گذارد ، زیرا این امر روند تأخیر را نیز به دنبال خواهد داشت. تصرف فیزیکی دارایی ها

دادگستری گوپتا ، كه رأی دادگاه را نوشت ، گفت كه قانون SARFAESI برای تهیه دستگاهی برای توانمند سازی بانك ها و م institutionsسسات مالی وضع شده است ، به طوری كه آنها ممكن است قدرت تصرف در دارایی های ایمن و فروش آنها را داشته باشند.

این قانون گفت که اولین بار دادگاه های بازپرداخت بدهی به منظور ساده سازی وصول مطالبات عمومی تصویب شد ، اما روند دادرسی مطابق با آن قانون نتایج مطلوبی نداشته و از این رو قانون SARFAESI تصویب شده است.

دادگاه عالی با اشاره به احكام ، گفت: “هدف از این قانون مربوط به بازیابی سریع عوارض توسط بانك ها و م .سسات مالی است. قصد واقعی قانونگذار در این کشور عامل تعیین کننده ای است. با در نظر داشتن هدف این قانون ، مهلت اقدام دادستان منطقه برای تحت تأثیر قرار دادن اختیار داشتن دارایی های تأمین شده تعیین شده است. ”

با این حال ، عدم توانایی در تصرف در محدودیت زمانی باعث نمی شود که دادستان منطقه “Functus Officio” باشد ، افزود که طلبکار تأمین شده هیچ کنترلی بر دادستان منطقه ای ندارد که برای تسهیل امور از صلاحیت عمومی تحت ماده 14 قانون صلاحیت استفاده می کند بازیابی حقوق عمومی.

“بنابراین ، بند 14 قانون نباید بدون در نظر گرفتن هدف و هدف قانون به معنای واقعی کلمه تفسیر شود. اگر تعبیر دیگری به زبان بند 14 اعمال شود ، مغایر با هدف قانون خواهد بود. ”

مهلت زمانی ایجاد اعتماد به طلبکاران است که دادستان منطقه سعی در تحویل تصرف و همچنین تحمیل وظیفه ای به دادسرای ناحیه برای تلاش جدی برای پیروی از دستورالعمل قانونی برای تحویل تصرف در داخل دارد. 30 روز و به دلایلی که ظرف 60 روز ثبت شود ، برگزار شد.

“از این منظر ، اگر دادستان ناحیه نتواند تصرف مالکیت را انجام دهد ، درمان تحت ماده 14 قانون بی اثر نمی شود. همچنان دادستان منطقه وظیفه دارد که زودتر تحویل مالکیت را تسهیل کند. ”

این حکم به حکم قانون اساسی اشاره داشت که در آن زمان مقررات یک قانون مربوط به انجام یک وظیفه عمومی است و اگر پرونده به گونه ای باشد که انجام اعمال انجام شده در غفلت از این وظیفه را فاقد اعتبار دانسته و موجب بی عدالتی اشخاصی شود که هیچ کنترلی بر افرادی که وظیفه خود را به آنها سپرده اند ، ندارند ، دادگاه باید این موارد را به عنوان فهرست داشته باشد.

“این دادگاه بین عدم اقدام فردی در یک بازه زمانی مشخص و بازه زمانی ارائه شده به یک مقام عمومی ، برای تعیین اجباری بودن یا دایرکتوری بودن یک ماده ، تفاوت قائل شد ، زمانی که این دادگاه تشخیص داد که این یک اصل کاملاً خوب است. اگر لازم باشد عملی در مدت زمان مشخص توسط شخص خصوصی انجام شود ، این امر معمولاً اجباری است اما وقتی یک کارمند دولتی برای انجام یک کار عمومی در یک بازه زمانی لازم باشد ، همان پرونده دایرکتوری خواهد بود ..،” آن گفت.