طرح نجات بانک Lakshmi Vilas از RBI: DBS سنگاپور برای تحویل گرفتن ، 2500 کرور روپیه تزریق می کند

KOLKATA: DBS Bank India Ltd (DBIL) با کمک مالی پیشنهاد شده توسط بانک رزرو هند (RBI) ، بیمار Lakshmi Vilas (LVB) را تحویل می گیرد. دولت سنگاپور از وام دهنده مورد حمایت خود استفاده کرد و از Clix Capital حمایت کرد و به اندازه 2500 کرور سرمایه برای سرمایه گذاری سرمایه گذاری خواهد کرد تا واحد تجاری ترکیبی را با کفایت سرمایه 12.5٪ تثبیت کند.

بانک DBS که اولین بانک بزرگ جهانی شد که داوطلبانه یک شرکت تابعه برای بهره برداری از بازار هند تشکیل داد ، از طریق 560 شعبه LVB با “طرح تجمیع” به وام گیرندگان و مشاغل کوچک دسترسی خواهد یافت. به عنوان بخشی از کمک مالی ، سپرده گذاران و دارندگان اوراق قرضه به طور کلی پول خود را پس می گیرند. سهامداران سهام با از دست دادن کل سرمایه گذاری روبرو می شوند و به سرمایه گذاران علامت می دهند که این ممکن است به کتاب نجات آینده بانک های مشکل دار تبدیل شود.

DBS گفت: “ادغام پیشنهادی به DBIL این امکان را می دهد تا مشتری و شبکه خود را به ویژه در جنوب هند که روابط تجاری طولانی و نزدیک با سنگاپور دارد ، مقیاس بندی کند.”

کمی قبل از اعلام برنامه ادغام ، RBI مهلت قانونی یک ماهه را به وام دهنده با سقف برداشت از سپرده 25000 روپیه برای هر حساب اعمال کرده بود. همچنین این هیئت مدیره را جایگزین کرد و TN Manoharan ، رئیس سابق غیر اجرایی سابق بانک Canara را به عنوان مدیر منصوب کرد. ET در نسخه خود در 7 فوریه علاقه DBS بانک به LVB را برجسته کرده بود.

DBS ، LVB

LVB طی سه سال گذشته تحت استرس است

برای مدیر اجرایی DBS ، پیوش گوپتا ، که به دنبال رشد در هند است ، خرید LVB می تواند به یک سکوی پرشی برای دستیابی به هزاران مشتری در یک جغرافیا در چندین کشور تبدیل شود. گوپتا در گذشته چندین بار گفته بود كه DBS می خواهد حضور خود را در هند افزایش دهد.

LVB پس از بله بانک و بانک تعاونی پنجاب و ماهاراشترا در کمتر از دو سال به سومین وام دهنده اصلی تبدیل شد که با چنین مهلتی مواجه شد.

بانک مرکزی گفت: “بانک ذخیره تلاش خواهد کرد این طرح را قبل از پایان مهلت قانونی به خوبی اجرا کند و از این طریق اطمینان حاصل کند که سپرده گذاران برای مدت زمان طولانی تر از آنچه کاملا ضروری است ، در معرض سختی و ناراحتی قرار نگیرند.”

وام دهنده مستقر در کارور ، تامیل نادو طی سه سال گذشته با ضرر ، افزایش بدهی های بد و فرسایش مداوم سرمایه در فشار مالی بوده است. این صندوق از طریق انتشار سهم حقوق و فروش اوراق قرضه طی سالها سرمایه تأمین کرد اما هیچ تاثیری بر وامهای غیر عملکردی نداشت. Indiabulls Housing Finance که سال گذشته از مجوز RBI برای خرید LVB رد شد ، 4.99٪ سهام این بانک را در اختیار دارد ، در حالی که Srei Infrastructure Finance 3.34٪ و Capri Group 3.8٪ سهام دارند. برگزاری مروج حدود 6.8٪ است.

یکی از سرمایه گذاران که نمی خواست نامش فاش شود ، گفت: “به نظر ما خوب نمی آید.”

این بانک با مشکلات مدیریتی سهامدار غالب KR Pradeep که در اداره بانک مداخله می کند روبرو شد. RBI طرح وی برای رئیس شدن را یک بار رد کرده بود و سهامداران اخیراً پیشنهاد وی برای انتخاب مجدد به عنوان مدیر را شکست دادند.

RBI گفت: LVB علی رغم مذاکره با Clix Capital برای ادغام پیشنهادی ، موفق به ارائه هیچ برنامه استراتژیک قابل قبولی نشد و انتظار می رود با کاهش پیشرفت و افزایش دارایی های غیر عملکرد (NPA) ، زیان آن ادامه یابد.

RBI ، در توضیح مهلت قانونی گفت ، این بانک نتوانسته بود سرمایه مناسبی را برای پرداخت خالص منفی و زیانهای مداوم خود تأمین کند.

ET در تاریخ 9 نوامبر گزارش داد که Clix Capital آماده است تا مذاکرات ادغام را لغو کند زیرا در حال پیشرفت نیستند.

نسبت کفایت سرمایه LVB در پایان ماه سپتامبر منفی شد (-85/2 درصد) در حالی که سرمایه سطح اول آن (85/4 درصد) از مارس در منطقه منفی قرار دارد. وام دهنده خصوصی نسل قبلی خسارت خالص 397 کرور روپیه را برای سه ماهه سپتامبر گزارش کرد ، در حالی که خالص ضرر خالص 357 کرور روپیه در دوره سال گذشته در حالی که یک چهارم وام هایش عملکردی ندارد.

پیش فروش ناخالص در پایان سپتامبر از 19251 کرور در سال گذشته به 16،622 کرور کاهش یافت زیرا سرمایه ای برای وام نداشت. این بانک تجارت خود را به زیورآلات طلا و MSME تحت ضمانت دولت محدود كرده بود كه نیازی به سرمایه ندارد.

اوراق قرضه Tier-1 یا AT1 اضافی که به عنوان ابزاری شبه حقوق صاحبان سهام در نظر گرفته می شوند و برای استفاده در جهت نجات بانک ها در هنگام از بین رفتن سرمایه آنها طراحی شده اند ، به طور کامل از آن خارج می شوند. RBI در مورد بله بانک نیز چنین روشی را دنبال کرده بود – با محرومیت از بخش جزئی ، سرمایه گذاران پول خود را از دست دادند.