صندوق بین المللی پول: چین بزرگترین منبع رشد جهان در پنج سال آینده خواهد بود و هند دومین منبع رشد جهان است

طبق گزارش صندوق بین‌المللی پول، چین در پنج سال آینده بیشترین سهم را در رشد جهانی خواهد داشت و سهم آن دو برابر ایالات متحده خواهد بود.

بر اساس محاسبات بلومبرگ با استفاده از داده‌هایی که این صندوق در هفته گذشته منتشر کرد، انتظار می‌رود که بخش رشد تولید ناخالص داخلی جهان 22.6 درصد از رشد کل جهان تا سال 2028 باشد. هند با 12.9 درصد در رتبه بعدی قرار دارد در حالی که ایالات متحده 11.3 درصد سهم خواهد داشت.

397451412بلومبرگ

وام‌دهنده اضطراری می‌بیند که اقتصاد جهان در نیم دهه آینده حدود 3 درصد رشد خواهد کرد زیرا نرخ‌های بهره بالاتر کاهش می‌یابد. چشم‌انداز پنج سال آینده ضعیف‌ترین چشم‌انداز در بیش از سه دهه اخیر است، زیرا صندوق از کشورها می‌خواهد از تکه تکه شدن اقتصادی ناشی از تنش‌های ژئوپلیتیکی اجتناب کنند و گام‌هایی برای تقویت بهره‌وری بردارند. در مجموع، انتظار می‌رود 75 درصد رشد جهانی در این منطقه متمرکز شود. 20 کشور و بیش از نیمی در چهار کشور برتر: چین، هند، ایالات متحده و اندونزی. در حالی که کشورهای گروه هفت سهم کمتری خواهند داشت، آلمان، ژاپن، بریتانیا و فرانسه در بین 10 مشارکت کننده برتر دیده می شوند.

397452477بلومبرگ

برزیل، روسیه، هند و چین – که با نام اختصاری BRIC که توسط جیم اونیل، اقتصاددان ارشد سابق گروه گلدمن ساکس شناخته می شود، شناخته می شود – انتظار می رود تا سال 2028 تقریباً 40 درصد از رشد جهان را اضافه کنند.

چهار کشور انجمن BRIC را در سال 2009 تأسیس کردند و این بلوک یک سال بعد، زمانی که آفریقای جنوبی – تا حد زیادی کوچکترین اقتصاد در این گروه – پذیرفته شد، تبدیل به Brics شد، اقدامی که اونیل با آن مخالفت کرد.

توسعه آفریقای جنوبی قرار است در پنج سال آینده کم خون شود و تقریباً نیم درصد به کل جهان اضافه شود.

ETRise روز MSME 2022 مگا همایش با رهبران صنعت. الان ببین.